Page 51 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 51

YEDİTEPE YEDİ RENK          49




               lanması, öğrenme yaşantılarına katılmayı    çok sürdürür ve öğretmen ilgisini elde
               engelleyen problem davranışları doğru-      etmek için öğretmeni daha çok dinler ve
               dan önleyen önemli bir başka stratejidir.   konunun  takipçisi olur (Özyürek, 2007).
               Öğretmenin olumlu davranışlar üzerinde      Arzu edilen etkiyi sağlamak için öğret-
               daha çok durması öğrencilerin akade-        menler öğrenciler için etkili olan pekişti-
               mik başarılarını artırır ve öğrenciler okula,   reçleri kullanmalıdır.  Öğrenci davranışla-
               derslere ve öğretmenlere karşı olumlu tu-   rını betimleyerek pekiştirmeli  ki öğrenci
               tumlar geliştirir.  Bu nedenle öğretmen-    hangi davranışın ödüllendirdiğinden ha-
               ler öğrencilerin göstermiş olduğu olumlu    berdar olsun. Ayrıca araya başka davra-
               davranışlara daha fazla odaklanarak bu      nışların girmesini engellemek için pekiş-
               davranışları daha sık pekiştirmelidir. Öğ-  tireçler  davranış  gerçekleştikten  hemen
               retmenler öğrencilerin sınıf normlarına     sonra verilmelidir.
               uygun  davranışları  ile ne  kadar  çok  ilgi-
               lenirse, öğrenciler bu davranışları o kadar




                  KAYNAKÇA

               1.  Alberto, P. A. ve Troutman, A. C. (2013).   9.  Kame’enui, E.J., Carnine, D.W., Dixon,
                  Applied behaviour analysis for teachers,    R.C. Simmons, D.C.  & Coyne, M.D.
                  (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson.  (2002). Effective teaching strategies that
               2.  Alptekin, S. (2021). Sınıf yönetiminde etkili   accommodate diverse learners (2nd ed.).
                  stratejiler ve davranış yönetimi (M. Vural &   New Jersey: Merrill Prentice Hall.
                  Y. Barut (Ed.). Özel eğitim ve kaynaştırma   10. Kaufman, R., & Wandberg, R. (2010).
                  (içinde) (s.265-293) İstanbul: Lisans       Powerful practices for high performing
                  yayıncılık                                  special educators. California: Corwin A
               3.  Banerjee, R., & Horn, E. (2013). Supporting   Sage Company.
                  classroom transitions between daily      11.  Maag, J.W. (1999). Behavior management.
                  routines: Strategies and tips. Young        San Diego, California: Singular Publishing.
                  Exceptional Children, 16(2), 3-14.       12. Mastropieri, M.A. & Scruggs, T.E. (2004).
               4.  Carnine, D. (1997). Instructional design   The inclusive classroom strategies for
                  in mathematics for students with            effective instruction (2nd ed.). Ohio: Merril
                  learning disabilities. Journal of Learning   Prentice Hall.
                  Disabilities, 30(2), 130-141.            13. Mathews, S.E. (2012). Singing smoothes
               5.  Coleman, J.C., Crosby, M.G., Irwin,  H.K.,   classroom transitions. Dimensions of Early
                  Dennis, L.R., Simpson, C.G., & Rose, C.A.   Childhood, 40(1), 13-18.
                  (2013). Preventing challenging behaviors   14. Özyürek, M. (2007). Olumlu sınıf yönetimi
                  in preschool: Effective strategies for      (2. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
                  classroom teachers. Young Exceptional    15. Özyürek, M. (2010). Bireyselleştirilmiş
                  Children, 16(3), 3-10.                      eğitim programını geliştirme ve temelleri
               6.  Çiftçi, İ., & Tabak, Ö. (1997). Zihin      (7. baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
                  engelli öğrencilerde görülen problem     16. Rosenberg, M. S., O’Shea, L., & O’Shea, D.
                  davranışların belirlenmesi. VII. Özel Eğitim   J. (2002). Student to master teacher: A
                  Günleri. Eskişehir.                         practical guide educating students with
               7.  Erbaş, D. (2002) Problem davranışların     special education (3rd ed). Columbus,
                  azaltılmasında olumlu davranışsal destek    Ohio:  Merril Prentice-Hall.
                  planı hazırlama. Ankara Üniversitesi     17. Yücesoy- Özkan, Ş. (2013). Okul öncesi
                  Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğilim      sınıflarında sınıf yönetimi ve problem
                  Dergisi, 3(2), 41-50.                       davranışların kontrolü. B.Sucuoğlu &
               8.  Erbaş, D., Kırcali- İftar & Tekin-İftari R.   H. Bakkaloğu (Ed.), Okul öncesinde
                  (2004). İşlevsel değerlendirme. Ankara:     kaynaştırma (s. 192-260) (içinde). Ankara:
                  Kök Yayıncılık.                             Kök Yayıncılık.



                                                                        Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56