Page 47 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 47
YEDİTEPE YEDİ RENK 45
KAYNAKÇA
1. Carr, E. G., Robinson, S., Taylor, J. C., & 11. Minshawi, N. F., Hurwitz, S., Fodstad, J. C.,
Carlson, J. L. (1990). Positive approaches Biebl, S., Morriss, D. H. ve McDougle, C.
to the treatment of severe behavior J. (2014). The association between self-
problems in persons with developmental injurious behaviors and autism spectrum
disabilities: A review and analysis of disorders. Psychology Research and
reinforcement and stimulus-based Behavior Management, 7, 125-136.
procedures. Monograph of the Association 12. Özyürek, M. (2001). Sınıf yönetimi. Ankara
for Persons with Severe Handicaps, 4. Karatepe Yayınları
2. Çalık, T. (2021). Sınıf yönetimi. Çalık T; 13. Özyürek, M. (2008). Nitelikli öğretmen
Arslan M.M. (Ed.), Ankara: Pegem Akademi yetiştirmede sorunlar ve çözümler: özel
3. Deshais, M., Tate, S. and Kahng S. (2022). eğitim örneği. Türk Eğitim Bilimleri
Problem behavior and applied behavior Dergisi, 6 (2), 189-226.
analysis handbook of autism and 14. Özyürek, M. (2010). Olumlu sınıf yönetimi.
pervasive developmental disorder, autism Ankara: Kök Yayıncılık.
and child psychopathology series, https://
doi.org/10.1007/978-3-030-88538-0_42 15. Özyürek, M (2011). Problem davranışları
değiştirme. İstanbul: Kök Yayıncılık
4. Doğanay Bilgi, A. (2002). Uygun
olmayan davranışı, uygun davranışı 16. Sarı, H. (2015). Uygulamalı davranış analizi.
ödüllendirmenin işareti olarak kullanan Alberto, P. A., & Troutman, A. C. [Applied
öğretim materyalinin öğretmen behavior analysis] (1. baskı). İstanbul:
ödüllerinin arttırılmasına etkisi. (Yüksek Nobel Yayıncılık.
Lisan Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim 17. Smith, R.G. and Iwata, B. A. (1997).
Bilimleri Enstitüsü. Antecedent influences on behavior
5. Erbaş, D., Kırcaali-İftar, G. ve Tekin-İftar, E. disorders. Journal of Applied Behavior
(2004). İşlevsel değerlendirme: Davranış Analysis, 30 (2).
sorunlarıyla başa çıkma ve uygun
davranışlar kazandırma süreci. Ankara:
Kök Yayıncılık
6. Erbaş, D. (2005). Baş Makale: Olumlu
Davranışsal Destek. Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim
Dergisi, 6 (1) 1-18.
7. Erbaş ve Yücesoy (2021). Uygulamalı
davranış analizi. Ankara: Pegem Akademi.
8. Ergenekon, Y. (2019). Kaynaştırmada
Başarı İçin Birlikte Yürüyelim: Yardımcı
Destek Personel Eğitimi El Kitabı.
9. Furman, T.M. & Lepper, T.L. (2018). Applied
behavior analysis: definitional difficulties.
The Psychological Record, 68: 103–105.
doi:10.1007/s40732-018-0282-3.
10. Luiselli, J. K. (2008). Antecedent
(preventive) intervention. In J. K. Luiselli,
S. Wilczynski, D. C. Russo & W. P. Christian
(Eds.), Effective practices for children with
autism: Educational and behavior support
interventions that work (pp. 393-412). New
York: Oxford University Press.
Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇