Page 47 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 47

YEDİTEPE YEDİ RENK           45






                  KAYNAKÇA


               1.  Carr, E. G., Robinson, S., Taylor, J. C., &   11.  Minshawi, N. F., Hurwitz, S., Fodstad, J. C.,
                  Carlson, J. L. (1990). Positive approaches   Biebl, S., Morriss, D. H. ve McDougle, C.
                  to the treatment of severe behavior         J. (2014). The association between self-
                  problems in persons with developmental      injurious behaviors and autism spectrum
                  disabilities: A review and analysis of      disorders. Psychology Research and
                  reinforcement and stimulus-based            Behavior Management, 7, 125-136.
                  procedures. Monograph of the Association   12. Özyürek, M.  (2001). Sınıf yönetimi. Ankara
                  for Persons with Severe Handicaps, 4.       Karatepe Yayınları
               2.  Çalık, T. (2021).  Sınıf yönetimi. Çalık T;   13. Özyürek, M. (2008). Nitelikli öğretmen
                  Arslan M.M. (Ed.), Ankara: Pegem Akademi    yetiştirmede sorunlar ve çözümler: özel
               3.  Deshais, M., Tate, S. and Kahng S.  (2022).   eğitim örneği. Türk Eğitim Bilimleri
                  Problem behavior and applied behavior       Dergisi, 6 (2), 189-226.
                  analysis handbook of autism and          14. Özyürek, M. (2010). Olumlu sınıf yönetimi.
                  pervasive developmental disorder, autism    Ankara: Kök Yayıncılık.
                  and child psychopathology series, https://
                  doi.org/10.1007/978-3-030-88538-0_42     15. Özyürek, M (2011). Problem davranışları
                                                              değiştirme. İstanbul: Kök Yayıncılık
               4.  Doğanay Bilgi, A. (2002). Uygun
                  olmayan davranışı, uygun davranışı       16. Sarı, H. (2015). Uygulamalı davranış analizi.
                  ödüllendirmenin işareti olarak kullanan     Alberto, P. A., & Troutman, A. C. [Applied
                  öğretim materyalinin öğretmen               behavior analysis] (1. baskı). İstanbul:
                  ödüllerinin arttırılmasına etkisi. (Yüksek   Nobel Yayıncılık.
                  Lisan Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim    17. Smith, R.G. and  Iwata, B. A. (1997).
                  Bilimleri Enstitüsü.                        Antecedent influences on behavior
               5.  Erbaş, D., Kırcaali-İftar, G. ve Tekin-İftar, E.   disorders. Journal of Applied Behavior
                  (2004). İşlevsel değerlendirme: Davranış    Analysis, 30 (2).
                  sorunlarıyla başa çıkma ve uygun
                  davranışlar kazandırma süreci. Ankara:
                  Kök Yayıncılık
               6.  Erbaş, D. (2005). Baş Makale: Olumlu
                  Davranışsal Destek. Ankara Üniversitesi
                  Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim
                  Dergisi, 6 (1) 1-18.

               7.  Erbaş ve Yücesoy (2021). Uygulamalı
                  davranış analizi. Ankara: Pegem Akademi.
               8.  Ergenekon, Y. (2019). Kaynaştırmada
                  Başarı İçin Birlikte Yürüyelim: Yardımcı
                  Destek Personel Eğitimi El Kitabı.
               9.  Furman, T.M. & Lepper, T.L. (2018). Applied
                  behavior analysis: definitional difficulties.
                  The Psychological Record, 68: 103–105.
                  doi:10.1007/s40732-018-0282-3.

               10. Luiselli, J. K. (2008). Antecedent
                  (preventive) intervention. In J. K. Luiselli,
                  S. Wilczynski, D. C. Russo & W. P. Christian
                  (Eds.), Effective practices for children with
                  autism: Educational and behavior support
                  interventions that work (pp. 393-412). New
                  York: Oxford University Press.



                                                                        Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52