Page 57 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 57

Kaynakça

          Anwar, D., Rozimela, Y. & Suryani, R. W. (2019). Exploring the effect of peer feedback and the students’ perceptions
          of the feedback on students’ writing skill. International Journal of Secondary Education, 7(4), 116.
          Arts, J., G., Jaspers, M. & Brinke, D. J. (2016). A case study on written comments as a form of feedback in teacher
          education: So much to gain. European Journal of Teacher Education, 39(2), 159-173.
          Bayat, Ö. (2010). İngilizce Yazılı Anlatım Derslerinde Uygulanan Akran ve Öz Değerlendirme Etkinliklerine Yönelik
          Öğrenci Görüşleri. Dil Dergisi, 150, 70-81.
          Burden, P. R. & Byrd, D. M. (2010). Methods for effective teaching: Meeting the needs of all students. New York, NY:
          Pearson Education, Inc.
          Çevik, Y. D. (2014). Dönüt alan mı memnun veren mi? Çevrim içi akran dönütü ile ilgili öğrenci görüşleri. Journal of
          Instructional Technologies and Teacher Education, 3(1), 10-23.
          Er, E., Dimitriadis, Y. & Gašević, D. (2020). Collaborative peer feedback and learning analytics: theory-oriented de-
          sign for supporting class-wide interventions. Assessment & Evaluation in Higher Education, 1-22.
          Güler, N. (2018). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
          Hattie, J., Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77, 81-112.
          Karadağ, Y. (2022). Çevrim içi Ortamda Akran Geri Bildiriminin İşbirlikli Problem Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisi.
          (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
          Kaya, F. & Yaprak, Z. (2020). Exploring the Role of Training in Promoting Students’ Peer-Feedback Including Critical
          Peer-Feedback. Journal of Educational Research and Practice, 10(1), 24.
          Kilmen, S. (2017). Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar. R. N. Demirtaşlı (Ed.),Eğitimde Ölçme ve Değerlen-
          dirme içinde (33-68).  Ankara:Edge Akademi.
          Lee, C. Y. & Liu, E. Z. F. (2013). Using peer feedback to improve learning via online peer assessment. Turkish Online
          Journal of Educational Technology-Tojet, 12(1), 187-199.
          Macfarlane-Dick, D. & Nicol, D. J. (2006). Formative assessment and self-regulated learning: A model and seven   .
          principles of good feedback practice. Studies in Higher Education, 31(2), 199–218.                       ıstanbul
          Mahfoodh, O. H. A. (2017). “I feel disappointed”: EFL university students’ emotional responses towards teacher writ-
          ten feedback. Assessing Writing, 31, 53-72.
          Moore, K. D. (2012). Effective instructional strategies: From theory to practice. Los Angeles: SAGE.
          Moss, C. M. & Brookhart, S. (2009). Advancing formative assessment in every classroom. ASCD.
          Nelson, M. M. & Schunn, C. D. (2009). The nature of feedback: How different types of peer feedback affect writing
          performance. Instructional science, 37(4), 375-401.
          Okumuş, K. & Yurdakal, İ. H. (2016). Peer feedback through snss social networking sites pre service teachers views
          about using facebook for peer feedback on microteachings. Elementary Education Online, 15(4), 1206-1216.
          Özbaşı, D. (2021). Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi: Geri Bildirim ve Not Verme. Ö. Yıldırım, S. Kula Kartal
          (Eds.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme içinde (259-284). İstanbul: Lisans yayıncılık.
          Özşavli, M. (2017). Akran Geri Bildiriminin Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerin Yazma Becerisine Et-
          kisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, Türkiye.
          Race, P., Brown, S. & Smith, B. (2005). 500 tips on assessment. Routledge.
          Schunn, C. D., Wang, Y. ve Zong, Z., (2021). Learning to improve the quality peer feedback through experience with
          peer feedback. Assessment& Evaluation in Higher Education, 46(6), 973-992.
          Tekin, H. (1996). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.
          Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (2010). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
          Wachholz, P. B., Etheridge, C. P. (1996). Writing self-efficacy beliefs of high-and low-apprehensive writers. Journal of
          Developmental Education, 19(3), 16-24.
          Yakar, L. (2020). Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri III. N. Doğan (Ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlen-
          dirme içinde (246-273). Ankara: Pegem Akademi.
          Zinn, A. (1998). Ideas in practice: Assessing writing in the developmental classroom. Journalof Developmental Edu-
          cation, 22(2), 28-33.


           .
          Istanbul
                  ÖLÇME
                                .
                       (
                   DEGERLENDIRME                                                                               57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62