Page 57 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 57
Kaynakça
Anwar, D., Rozimela, Y. & Suryani, R. W. (2019). Exploring the effect of peer feedback and the students’ perceptions
of the feedback on students’ writing skill. International Journal of Secondary Education, 7(4), 116.
Arts, J., G., Jaspers, M. & Brinke, D. J. (2016). A case study on written comments as a form of feedback in teacher
education: So much to gain. European Journal of Teacher Education, 39(2), 159-173.
Bayat, Ö. (2010). İngilizce Yazılı Anlatım Derslerinde Uygulanan Akran ve Öz Değerlendirme Etkinliklerine Yönelik
Öğrenci Görüşleri. Dil Dergisi, 150, 70-81.
Burden, P. R. & Byrd, D. M. (2010). Methods for effective teaching: Meeting the needs of all students. New York, NY:
Pearson Education, Inc.
Çevik, Y. D. (2014). Dönüt alan mı memnun veren mi? Çevrim içi akran dönütü ile ilgili öğrenci görüşleri. Journal of
Instructional Technologies and Teacher Education, 3(1), 10-23.
Er, E., Dimitriadis, Y. & Gašević, D. (2020). Collaborative peer feedback and learning analytics: theory-oriented de-
sign for supporting class-wide interventions. Assessment & Evaluation in Higher Education, 1-22.
Güler, N. (2018). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Hattie, J., Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77, 81-112.
Karadağ, Y. (2022). Çevrim içi Ortamda Akran Geri Bildiriminin İşbirlikli Problem Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisi.
(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
Kaya, F. & Yaprak, Z. (2020). Exploring the Role of Training in Promoting Students’ Peer-Feedback Including Critical
Peer-Feedback. Journal of Educational Research and Practice, 10(1), 24.
Kilmen, S. (2017). Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar. R. N. Demirtaşlı (Ed.),Eğitimde Ölçme ve Değerlen-
dirme içinde (33-68). Ankara:Edge Akademi.
Lee, C. Y. & Liu, E. Z. F. (2013). Using peer feedback to improve learning via online peer assessment. Turkish Online
Journal of Educational Technology-Tojet, 12(1), 187-199.
Macfarlane-Dick, D. & Nicol, D. J. (2006). Formative assessment and self-regulated learning: A model and seven .
principles of good feedback practice. Studies in Higher Education, 31(2), 199–218. ıstanbul
Mahfoodh, O. H. A. (2017). “I feel disappointed”: EFL university students’ emotional responses towards teacher writ-
ten feedback. Assessing Writing, 31, 53-72.
Moore, K. D. (2012). Effective instructional strategies: From theory to practice. Los Angeles: SAGE.
Moss, C. M. & Brookhart, S. (2009). Advancing formative assessment in every classroom. ASCD.
Nelson, M. M. & Schunn, C. D. (2009). The nature of feedback: How different types of peer feedback affect writing
performance. Instructional science, 37(4), 375-401.
Okumuş, K. & Yurdakal, İ. H. (2016). Peer feedback through snss social networking sites pre service teachers views
about using facebook for peer feedback on microteachings. Elementary Education Online, 15(4), 1206-1216.
Özbaşı, D. (2021). Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi: Geri Bildirim ve Not Verme. Ö. Yıldırım, S. Kula Kartal
(Eds.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme içinde (259-284). İstanbul: Lisans yayıncılık.
Özşavli, M. (2017). Akran Geri Bildiriminin Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerin Yazma Becerisine Et-
kisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, Türkiye.
Race, P., Brown, S. & Smith, B. (2005). 500 tips on assessment. Routledge.
Schunn, C. D., Wang, Y. ve Zong, Z., (2021). Learning to improve the quality peer feedback through experience with
peer feedback. Assessment& Evaluation in Higher Education, 46(6), 973-992.
Tekin, H. (1996). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.
Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (2010). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Wachholz, P. B., Etheridge, C. P. (1996). Writing self-efficacy beliefs of high-and low-apprehensive writers. Journal of
Developmental Education, 19(3), 16-24.
Yakar, L. (2020). Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri III. N. Doğan (Ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlen-
dirme içinde (246-273). Ankara: Pegem Akademi.
Zinn, A. (1998). Ideas in practice: Assessing writing in the developmental classroom. Journalof Developmental Edu-
cation, 22(2), 28-33.
.
Istanbul
ÖLÇME
.
(
DEGERLENDIRME 57