Page 58 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 58

Etkili Geri Bildirim: Öğrenciye Not

         Bildirmek Yeterli mi?



          Dr. Öğr. Üyesi, Selda ÖRS ÖZDİL
          Ondokuz Mayıs Üniversitesi
          Eğitim Fakültesi
          Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı
          İletişim: selda.orsozdil@omu.edu.tr





















      ıstanbul



    .                      İlkokul birinci sınıftan beri tüm dersleri beş iken (o zamanlar karnede
                           yer alan dersler beş üzerinden değerlendiriliyordu) resim ve iş eğitimi
                           dersinde karnedeki üç notunu gördüğünde ağlayan ilkokul üçüncü sı-
                           nıf öğrencisi olduğum gün hâlâ hafızamda. Evet çok iyi resim yaptığım
                           söylenemezdi belki ama neden üç almıştım? Neleri iyi yapamamış-
                           tım? Acaba o derste iyi yapabildiğim şeyler var mıydı? Kendimi nasıl
                           geliştirebilirdim?  Bu  soruların  hiçbirinin  yanıtını  öğrenememiştim.
                           Öğrenciye notunu söylemek geri bildirim vermede yeterli midir? Geri
                           bildirimde hep öğrenci eksikliklerine mi odaklanılması gerekir? Ve-
                           rilen geri bildirim ile ders başarısı arasında bir ilişki var mıdır? Ya da
                           başarılı öğrencilere geri bildirim verilmesi gerekli değil midir? Şimdi
                           bu sorulara yanıt bulmaya çalışalım.






















                                                                                     .
                                                                                    Istanbul
                                                                                            ÖLÇME
         58                                                                                      (        .
                                                                                             DEGERLENDIRME
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63