Page 58 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 58
Etkili Geri Bildirim: Öğrenciye Not
Bildirmek Yeterli mi?
Dr. Öğr. Üyesi, Selda ÖRS ÖZDİL
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı
İletişim: selda.orsozdil@omu.edu.tr
ıstanbul
. İlkokul birinci sınıftan beri tüm dersleri beş iken (o zamanlar karnede
yer alan dersler beş üzerinden değerlendiriliyordu) resim ve iş eğitimi
dersinde karnedeki üç notunu gördüğünde ağlayan ilkokul üçüncü sı-
nıf öğrencisi olduğum gün hâlâ hafızamda. Evet çok iyi resim yaptığım
söylenemezdi belki ama neden üç almıştım? Neleri iyi yapamamış-
tım? Acaba o derste iyi yapabildiğim şeyler var mıydı? Kendimi nasıl
geliştirebilirdim? Bu soruların hiçbirinin yanıtını öğrenememiştim.
Öğrenciye notunu söylemek geri bildirim vermede yeterli midir? Geri
bildirimde hep öğrenci eksikliklerine mi odaklanılması gerekir? Ve-
rilen geri bildirim ile ders başarısı arasında bir ilişki var mıdır? Ya da
başarılı öğrencilere geri bildirim verilmesi gerekli değil midir? Şimdi
bu sorulara yanıt bulmaya çalışalım.
.
Istanbul
ÖLÇME
58 ( .
DEGERLENDIRME