Page 55 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 55
Çevrim içi Değerlendirme Ortak Çalışma Web 2.0 Araçları ve Uygulamalar
Öğrencilerin çevrim içi iş birliğine dayalı öğrenmelerini classkick.com/). Ücretsiz üyelik oluşturulabilir. Geri bildi-
ve küçük grupların verilen görevler üzerinde çalışması- rim verilirken ister el yazısıyla ister doğrudan öğrencinin
nı teşvik etmek için “tartışma odaları (breakoutrooms)” ekranına standart kalıpta kişiselleştirilmiş notlar yazılabi-
oluşturmak oldukça faydalıdır. Öğretmenler oturuma tüm lir; sesli notlar bırakılabilir, resimler, videolar, web sayfa-
öğrencilerle başlayabilir ve «breakoutrooms» oluşturarak larına bağlantılar vb. kullanılabilir.
öğrencileri bir konuyu tartışmak üzere küçük gruplara
ayırabilir. Grup çalışmaları için öğrencilere sınırlı bir za- WebPA: Çevrim içi bir akran değerlendirme sistemidir.
man ayarlanabilir. Ayrıca öğretmenler, öğrencilerinin tar- Grup çalışması yapan ve genel ve aynı grup notu alan
tışmalarını izlemek ve yönlendirmelerde bulunmak için öğrencilerden oluşan ekipler için tasarlanmıştır. Bir grup- .
farklı odaları ziyaret edebilir, öğrenciler grup içindeki ak- taki her öğrenci, takım arkadaşlarına (ve kendi) perfor- ıstanbul
ranlarını değerlendirip geri bildirimde bulunabilir. Özellik- manslarına not verir. Bu derecelendirme daha sonra her
le içe dönük öğrencilerde ve İngilizce konuşma gibi tüm öğrenciye ayrı bir not vermek için genel grup notuyla bir-
sınıfın önünde konuşmaktan çekinen öğrenciler için daha likte kullanılır (http://webpaproject.lboro.ac.uk/).
kullanışlı olabilir. Bu olanaklar, Zoom, Microsoft Teams
gibi farklı video konferans platformlarında yapılmaktadır. Calibrated Peer Review (CPR): Herhangi bir disiplinde,
herhangi bir sınıf büyüklüğüyle hatta sınırlı öğretim kay-
Peergrade: Öğretmenlerin ödev oluşturmasına ve hazır- naklarına sahip büyük sınıflarda bile uzun yazma gerekti-
ladıkları dereceli puanlama anahtarına göre öğrencilerin ren ödevlerin de değerlendirilmesine olanak tanıyan (oto-
akranlarını değerlendirmesine fırsat tanıyan, öğretmenin matik puanlama) web tabanlı bir öğretim aracıdır. CPR,
tüm süreci yönetebildiği bir platform (https://www.peerg- bir eğitmenin öğrenci yazılarını okumak ve değerlendir-
rade.io/). Kullanımı ücretli ancak 30 gün boyunca ücret- mek için harcadığı zamanı azaltabilir (http://cpr.molsci.
siz kullanım fırsatı da var. Öğrenciler ödevlerini yükle- ucla.edu/Home). CPR’nin arka planda kullandığı algorit-
dikten sonra dereceli puanlama anahtarına göre gözden malar, iyi ve kötü değerlendirici ayrımı yapmakta ve de-
geçirmeleri için anonim olarak akranlarının çalışmalarına ğerlendirmelerde bu öğrencilerin katkısını değiştirmekte-
atanırlar. Öğrenciler geri bildirimlerine cevap verme, be- dir. Öğrencilerin her biri üç akranını değerlendirmekte ve
ğenme gibi seçeneklerle etkileşim kurabilir. Öğretmenler, hangi akranının ödevini değerlendireceği random olarak
verilen tüm geri bildirimlerin bir özetine erişebilir. Öğren- belirlenmektedir. Sonuçlar, farklı değerlendiriciler arası
cilerin eleştirel geri bildirim verme ve alma konusunda, ağırlıklı ortalama hesaplanarak belirlenmektedir. Yıllık
öğretmen desteğiyle yardımcı olabilir. üyeliği 8.000 ile 11.000$ arasında değişmektedir.
Classkick: Classkick platformu, öğretmenlerin öğrenci-
lerine ödev göndermesine, öğrencilerinin çalışmalarını
gerçek zamanlı olarak görmesine ve anında geri bildirim-
de bulunmasına olanak tanımaktadır. Öğrenciler de arka-
daşlarının çalışmalarını değerlendirebilmektedir (https://
.
Istanbul
ÖLÇME
.
DEGERLENDIRME 55
(