Page 55 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 55

Çevrim içi Değerlendirme Ortak Çalışma Web 2.0 Araçları ve Uygulamalar


























          Öğrencilerin  çevrim  içi  iş  birliğine  dayalı  öğrenmelerini  classkick.com/). Ücretsiz üyelik oluşturulabilir. Geri bildi-
          ve küçük grupların verilen görevler üzerinde çalışması-  rim verilirken ister el yazısıyla ister doğrudan öğrencinin
          nı  teşvik  etmek  için  “tartışma  odaları  (breakoutrooms)”  ekranına standart kalıpta kişiselleştirilmiş notlar yazılabi-
          oluşturmak oldukça faydalıdır. Öğretmenler oturuma tüm  lir; sesli notlar bırakılabilir, resimler, videolar, web sayfa-
          öğrencilerle başlayabilir ve «breakoutrooms» oluşturarak  larına bağlantılar vb. kullanılabilir.
          öğrencileri  bir  konuyu  tartışmak  üzere  küçük  gruplara
          ayırabilir. Grup çalışmaları için öğrencilere sınırlı bir za-  WebPA:  Çevrim  içi  bir  akran  değerlendirme  sistemidir.
          man ayarlanabilir. Ayrıca öğretmenler, öğrencilerinin tar-  Grup çalışması yapan ve genel ve aynı grup notu alan
          tışmalarını  izlemek  ve  yönlendirmelerde  bulunmak  için  öğrencilerden oluşan ekipler için tasarlanmıştır. Bir grup-  .
          farklı odaları ziyaret edebilir, öğrenciler grup içindeki ak-  taki her öğrenci, takım arkadaşlarına (ve kendi) perfor-  ıstanbul
          ranlarını değerlendirip geri bildirimde bulunabilir. Özellik-  manslarına not verir. Bu derecelendirme daha sonra her
          le içe dönük öğrencilerde ve İngilizce konuşma gibi tüm  öğrenciye ayrı bir not vermek için genel grup notuyla bir-
          sınıfın önünde konuşmaktan çekinen öğrenciler için daha  likte kullanılır (http://webpaproject.lboro.ac.uk/).
          kullanışlı  olabilir.  Bu  olanaklar,  Zoom,  Microsoft Teams
          gibi farklı video konferans platformlarında yapılmaktadır.  Calibrated Peer Review (CPR): Herhangi bir disiplinde,
                                                              herhangi bir sınıf büyüklüğüyle hatta sınırlı öğretim kay-
          Peergrade: Öğretmenlerin ödev oluşturmasına ve hazır-  naklarına sahip büyük sınıflarda bile uzun yazma gerekti-
          ladıkları dereceli puanlama anahtarına göre öğrencilerin  ren ödevlerin de değerlendirilmesine olanak tanıyan (oto-
          akranlarını değerlendirmesine fırsat tanıyan, öğretmenin  matik puanlama) web tabanlı bir öğretim aracıdır. CPR,
          tüm süreci yönetebildiği bir platform (https://www.peerg-  bir eğitmenin öğrenci yazılarını okumak ve değerlendir-
          rade.io/). Kullanımı ücretli ancak 30 gün boyunca ücret-  mek  için  harcadığı  zamanı  azaltabilir  (http://cpr.molsci.
          siz  kullanım  fırsatı  da  var.  Öğrenciler  ödevlerini  yükle-  ucla.edu/Home). CPR’nin arka planda kullandığı algorit-
          dikten sonra dereceli puanlama anahtarına göre gözden  malar, iyi ve kötü değerlendirici ayrımı yapmakta ve de-
          geçirmeleri için anonim olarak akranlarının çalışmalarına  ğerlendirmelerde bu öğrencilerin katkısını değiştirmekte-
          atanırlar. Öğrenciler geri bildirimlerine cevap verme, be-  dir. Öğrencilerin her biri üç akranını değerlendirmekte ve
          ğenme gibi seçeneklerle etkileşim kurabilir. Öğretmenler,  hangi akranının ödevini değerlendireceği random olarak
          verilen tüm geri bildirimlerin bir özetine erişebilir. Öğren-  belirlenmektedir.  Sonuçlar,  farklı  değerlendiriciler  arası
          cilerin eleştirel geri bildirim verme ve alma konusunda,  ağırlıklı  ortalama  hesaplanarak  belirlenmektedir.  Yıllık
          öğretmen desteğiyle yardımcı olabilir.              üyeliği 8.000 ile 11.000$ arasında değişmektedir.

          Classkick: Classkick platformu, öğretmenlerin öğrenci-
          lerine  ödev  göndermesine,  öğrencilerinin  çalışmalarını
          gerçek zamanlı olarak görmesine ve anında geri bildirim-
          de bulunmasına olanak tanımaktadır. Öğrenciler de arka-
          daşlarının çalışmalarını değerlendirebilmektedir (https://
           .
          Istanbul
                  ÖLÇME
                                .
                   DEGERLENDIRME                                                                               55
                       (
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60