Page 56 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 56
Sonuç
Sonuç olarak eğitim-öğretim faaliyetleri gerçekleştirilirken farklı amaçlara ve koşullara göre
geri bildirim türlerinden uygun olan biri veya birkaçı seçilebilir. Pozitif geri bildirimin faydaları
göz önünde bulundurulduğunda öğretmen ve öğrencilere pozitif geri bildirim verme farkın-
dalığı eğitimleri düzenlenebilir. Teknolojik gelişmelerle geri bildirimlerin çevrim içi ortamlarda
da yaygınlaştığı görülmektedir. Çevrim içi ortamlarda öğrencilerin değerlendirilmesinde kul-
lanılan araçların kullanımı pandemi süresince daha da yaygınlaşmıştır. Teknolojik gelişmeler
ile yapılan değerlendirmelerin daha geçerli ve güvenilir olması, akran değerlendirmesinin ve
otomatik puanlama yaklaşımlarının öğretmenleri ciddi bir iş yükünden kurtarabileceği de bir
gerçektir. Akran değerlendirmesinde geçerliği ve güvenirliği sağlamak için öğrencilere be-
lirlenen ölçütlere göre değerlendirme yapmaları, geri bildirim vermeye yönelik becerilerini
artırmaları için eğitim verilmesi önemli bir gerekliliktir.
ıstanbul
.
.
Istanbul
ÖLÇME
56 ( .
DEGERLENDIRME