Page 56 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 56

Sonuç

                    Sonuç olarak eğitim-öğretim faaliyetleri gerçekleştirilirken farklı amaçlara ve koşullara göre
                    geri bildirim türlerinden uygun olan biri veya birkaçı seçilebilir. Pozitif geri bildirimin faydaları
                    göz önünde bulundurulduğunda öğretmen ve öğrencilere pozitif geri bildirim verme farkın-
                    dalığı eğitimleri düzenlenebilir. Teknolojik gelişmelerle geri bildirimlerin çevrim içi ortamlarda
                    da yaygınlaştığı görülmektedir. Çevrim içi ortamlarda öğrencilerin değerlendirilmesinde kul-
                    lanılan araçların kullanımı pandemi süresince daha da yaygınlaşmıştır. Teknolojik gelişmeler
                    ile yapılan değerlendirmelerin daha geçerli ve güvenilir olması, akran değerlendirmesinin ve
                    otomatik puanlama yaklaşımlarının öğretmenleri ciddi bir iş yükünden kurtarabileceği de bir
                    gerçektir. Akran değerlendirmesinde geçerliği ve güvenirliği sağlamak için öğrencilere be-
                    lirlenen  ölçütlere  göre  değerlendirme  yapmaları,  geri  bildirim  vermeye  yönelik  becerilerini
                    artırmaları için eğitim verilmesi önemli bir gerekliliktir.











      ıstanbul



    .








































                                                                                     .
                                                                                    Istanbul
                                                                                            ÖLÇME
         56                                                                                      (        .
                                                                                             DEGERLENDIRME
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61