Page 38 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 38
lar yaptıklarını sorgulamalıdırlar. Bu, eden bir yaklaşıma sahip. Öğrencile-
onların hem akademik hem de sosyal rin dijital çağın gerekliliklerine uyum
becerilerini geliştiren bir anlayışa sa- sağlamaları, teknolojiyle entegre edil-
hip. Özellikle matematik derslerinde, miş eğitim yöntemleriyle mümkün
öğrenciler bir problemle karşılaştık- olabilir. Ancak burada dikkat edilme-
larında, o problemi nasıl çözdükleri- si gereken en önemli nokta, tekno-
ni ve süreç boyunca hangi düşünme lojinin bilinçli ve yaratıcı bir şekilde
biçimlerini kullandıklarını keşfetme- kullanılması.
liler.
Öğretmenler, teknolojiyi bir öğrenme
Bu sürecin yalnızca sınıfta değil, ha- aracı olarak kullanmanın ötesine ge-
yatın her alanında devam ettiğini fark çerek, öğrencilerin bu araçları nasıl
etmeleri gerekmekte. İşte bu noktada etkili bir şekilde kullanabileceklerini
da veliler ve öğretmenlerin, öğrenci- öğretmeli, veliler de bu süreçte ço-
lere bu farkındalığı kazandırmak için cuklarının teknoloji ile olan ilişkisini
birlikte çalışmaları önem arz etmekte. doğru yönlendirmeli, teknoloji, sa-
dece bir eğlence aracı olarak değil,
Teknolojiyi Eğitimin Hizmetine
öğrenme sürecinin bir parçası olarak
Sunmak
kullanılmalıdır.
Bugün teknoloji, eğitimin vazgeçil-
Geleceğin Eğitimine Yön Vermek
mez bir parçası haline gelmiş durum-
da. Maarif Modeli de bu teknolojik Maarif Modeli, eğitimin yalnızca bir
dönüşümü eğitim süreçlerine entegre öğretim süreci olmadığını, aynı za-
DOSYA
36
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ