Page 38 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 38

lar yaptıklarını sorgulamalıdırlar. Bu,   eden bir yaklaşıma sahip. Öğrencile-
                 onların hem akademik hem de sosyal   rin dijital çağın gerekliliklerine uyum
                 becerilerini geliştiren bir anlayışa sa-  sağlamaları, teknolojiyle entegre edil-
                 hip. Özellikle matematik derslerinde,   miş  eğitim  yöntemleriyle  mümkün
                 öğrenciler  bir  problemle  karşılaştık-  olabilir. Ancak burada dikkat edilme-
                 larında, o problemi nasıl çözdükleri-  si  gereken  en  önemli  nokta,  tekno-
                 ni ve süreç boyunca hangi düşünme   lojinin bilinçli ve yaratıcı bir şekilde
                 biçimlerini  kullandıklarını  keşfetme-  kullanılması.
                 liler.
                                                    Öğretmenler, teknolojiyi bir öğrenme
                 Bu sürecin yalnızca sınıfta değil, ha-  aracı olarak kullanmanın ötesine ge-
                 yatın her alanında devam ettiğini fark   çerek,  öğrencilerin  bu  araçları  nasıl
                 etmeleri gerekmekte. İşte bu noktada   etkili  bir  şekilde  kullanabileceklerini
                 da veliler ve öğretmenlerin, öğrenci-  öğretmeli,  veliler  de  bu  süreçte  ço-
                 lere bu farkındalığı kazandırmak için   cuklarının teknoloji ile olan ilişkisini
                 birlikte çalışmaları önem arz etmekte.  doğru  yönlendirmeli,  teknoloji,  sa-
                                                    dece  bir  eğlence  aracı  olarak  değil,
                 Teknolojiyi Eğitimin Hizmetine
                                                    öğrenme sürecinin bir parçası olarak
                 Sunmak
                                                    kullanılmalıdır.
                 Bugün  teknoloji,  eğitimin  vazgeçil-
                                                    Geleceğin Eğitimine Yön Vermek
                 mez bir parçası haline gelmiş durum-
                 da.  Maarif  Modeli  de  bu  teknolojik   Maarif  Modeli,  eğitimin  yalnızca  bir
                 dönüşümü eğitim süreçlerine entegre   öğretim  süreci  olmadığını,  aynı  za-











         DOSYA



     36


         İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43