Page 40 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 40

ORTAOKULLARDA ÇOKLU YABANCI

                 DİL EĞİTİMİ: GELECEĞİN KÜRESEL


                 VATANDAŞLARINI YETİŞTİRMEK

                 Sümeyra ŞEKER



                   TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ, DİL ÖĞRENİMİNİ YALNIZCA BİR
                     İLETİŞİM ARACI OLARAK DEĞİL AYNI ZAMANDA ÖĞRENCİLERİN
                  KÜLTÜREL VE SOSYAL BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYİ AMAÇLAYAN BİR
                                       SÜREÇ OLARAK ELE ALIR.


                 Türkiye,  eğitimde  köklü  reformları   2 saat 2. yabancı dil dersleri ile öğren-
                 içeren  bir  döneme  girdi.  Millî  Eği-  cilerin dil becerilerini geliştirmelerine
                 tim  Bakanlığı’nın  2024-2028  Stra-  fırsat  tanınmıştır.  Model,  sadece  dil
                 tejik Planı ve Türkiye Yüzyılı Maarif   öğrenme becerisini değil öğrencilerin
                 Modeli,  öğrencilere  küresel  dünya-  kültürel farkındalıklarını artırmayı ve
                 da  rekabetçi  bireyler  olarak  yetişme   onları  birer  dünya  vatandaşı  olarak
                 fırsatı  sunmayı  hedefleyen  yenilikçi   yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
                 yaklaşımları  içermektedir.  Bu  çerçe-
                 vede, ortaokullarda uygulanan Çoklu   Çoklu yabancı dil eğitimi, öğrencile-
                 Yabancı  Dil  Eğitim  Modeli,  Yoğun-  rin erken yaşta birden fazla dil öğren-
                 laştırılmış Yabancı Dil Eğitim Modeli   me fırsatına sahip olmalarını sağlayan
                 ve Yabancı Dil Ağırlıklı Eğitim Uygu-  yenilikçi bir yaklaşımdır. Bu modelin
                 laması bu sürecin farklı yaklaşımları   temel felsefesi, öğrencilerin dil öğren-
         DOSYA   olarak  öne  çıkmakta,  genç  nesillere   me süreçlerinde iletişimsel dil öğreti-
                                                    mini kullanarak dil becerilerini etkili
                 hem akademik hem de kişisel gelişim-
                 lerinde önemli bir ivme kazandırmayı   ve kalıcı bir şekilde geliştirmeleridir.
     38          amaçlamaktadır.                    Özellikle  dil  öğreniminde  eleştirel
                 Son  iki  yıldır  pilot  uygulama  olarak   dönemler  olarak  adlandırılan  geli-
                                                    şimsel süreçlerin önemi büyüktür. Bu
         İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ  yılı  itibarıyla  Türkiye  genelinde  26   ları, yeni dilleri daha hızlı ve etkili bir
                 başlatılan  Çoklu  Yabancı  Dil  Eğitim
                                                    dönemlerde  öğrencilerin  beyin  yapı-
                 Modeli,  2023-2024  eğitim-öğretim
                                                    şekilde  öğrenmeye  yatkın  hale  gelir.
                 ilde  32  okulda  uygulamaya  konul-
                                                    Türkiye’de çoklu yabancı dil modeli,
                 muştur.  2024-2025  döneminde  ise
                                                    öğrencilerin bu kritik dönemlerde dil
                 model, 81 ildeki 300 okula genişletil-
                                                    öğrenmelerine olanak sağlayarak on-
                 miştir. Ortaokul 5. sınıf seviyesinden
                                                    ların dil gelişimlerini en üst seviyeye
                 başlayarak öğrencilerin haftalık ders
                                                    taşımayı hedefler.
                 saatleri artırılmış, 14 saat İngilizce ve
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45