Page 43 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 43

çeşitli programlar öngörse de bu sü-
              recin uzun vadede başarılı bir şekilde
              yönetilmesi gerekmektedir.
              Kullanılacak ders materyallerinin ye-
              tersizliği de bir diğer sınırlılık olabilir.
              Özellikle  ikinci  yabancı  dil  için  kali-
              teli  ve  uygun  içerik  oluşturmak,  bu
              derslerin başarısı için kritik önemde-
              dir. Hem ders kitapları hem de dijital
              kaynakların eksikliği, eğitimin sürek-
              liliğini ve etkililiğini sınırlayabilir.
              Öğrencilerin  dil  öğrenme  sürecinde
              motivasyonlarını  yüksek  tutmak  da
              önemli bir zorluktur. Özellikle ikinci
              bir yabancı dil öğrenirken öğrencile-
              rin  zorlanması  ve  motivasyon  kaybı
              yaşamaları mümkündür. Bu nedenle,
              öğretim sürecinde dil öğretim mater-
              yallerinin  çeşitlendirilmesi  ve  oyun
              temelli  öğretim  yaklaşımlarının  kul-
              lanılması  gibi  yenilikçi  yöntemlerin
              geliştirilmesi gerekmektedir.
              Sonuç
              Çoklu  yabancı  dil  eğitimi,  hem  Tür-
                                                 Kaynakça
              kiye’nin eğitimde küresel standartla-
                                                 1.  Bialystok, E. (2001). Bilingualism in De-
              rı  yakalaması  açısından  hem  de  öğ-
                                                    velopment: Language, Literacy, and Cog-
              rencilerin  gelecekte  daha  donanımlı   nition. Cambridge University Press.
              bireyler  olarak  yetişmesi  için  büyük
                                                 2.  Council  of  Europe.  (2001).  Common
              önem  taşıyor.  Bu  sistem,  avantajla-  European  Framework  of  Reference  for
              rı ve karşılaşılan zorluklarla birlikte,   Languages:  Learning,  Teaching,  Assess-  DOSYA
              Türkiye’nin  eğitimdeki  hedeflerini   ment  (CEFR).  Cambridge  University
              gerçekleştirmede  önemli  bir  araç   Press.   https://www.coe.int/en/web/
                                                    common-european-framework-referen-    41
              olabilir.  Eğitimde  bu  tür  yenilikler,   ce-languages
              geleceğin  küresel  vatandaşlarını  ye-
                                                 3.  Ellis,  R.  (2008).  The  Study  of  Second
              tiştirmek adına atılan büyük adımlar
                                                    Language Acquisition (2nd ed.). Oxford
              olarak karşımıza çıkıyor.             University Press.
                                                 4.  Millî  Eğitim  Bakanlığı  (MEB).  (2023).
                                                    2024-2028  Stratejik  Plan.  https://sgb.  İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
                                                    meb.gov.tr
                                                 5.  UNESCO.  (2021).  Education  for  Global
                                                    Citizenship:  Promoting  Global  Compe-
                                                    tence  for  an  Inclusive  World.  UNESCO
                                                    Publishing. https://unesdoc.unesco.org/
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48