Page 43 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 43
çeşitli programlar öngörse de bu sü-
recin uzun vadede başarılı bir şekilde
yönetilmesi gerekmektedir.
Kullanılacak ders materyallerinin ye-
tersizliği de bir diğer sınırlılık olabilir.
Özellikle ikinci yabancı dil için kali-
teli ve uygun içerik oluşturmak, bu
derslerin başarısı için kritik önemde-
dir. Hem ders kitapları hem de dijital
kaynakların eksikliği, eğitimin sürek-
liliğini ve etkililiğini sınırlayabilir.
Öğrencilerin dil öğrenme sürecinde
motivasyonlarını yüksek tutmak da
önemli bir zorluktur. Özellikle ikinci
bir yabancı dil öğrenirken öğrencile-
rin zorlanması ve motivasyon kaybı
yaşamaları mümkündür. Bu nedenle,
öğretim sürecinde dil öğretim mater-
yallerinin çeşitlendirilmesi ve oyun
temelli öğretim yaklaşımlarının kul-
lanılması gibi yenilikçi yöntemlerin
geliştirilmesi gerekmektedir.
Sonuç
Çoklu yabancı dil eğitimi, hem Tür-
Kaynakça
kiye’nin eğitimde küresel standartla-
1. Bialystok, E. (2001). Bilingualism in De-
rı yakalaması açısından hem de öğ-
velopment: Language, Literacy, and Cog-
rencilerin gelecekte daha donanımlı nition. Cambridge University Press.
bireyler olarak yetişmesi için büyük
2. Council of Europe. (2001). Common
önem taşıyor. Bu sistem, avantajla- European Framework of Reference for
rı ve karşılaşılan zorluklarla birlikte, Languages: Learning, Teaching, Assess- DOSYA
Türkiye’nin eğitimdeki hedeflerini ment (CEFR). Cambridge University
gerçekleştirmede önemli bir araç Press. https://www.coe.int/en/web/
common-european-framework-referen- 41
olabilir. Eğitimde bu tür yenilikler, ce-languages
geleceğin küresel vatandaşlarını ye-
3. Ellis, R. (2008). The Study of Second
tiştirmek adına atılan büyük adımlar
Language Acquisition (2nd ed.). Oxford
olarak karşımıza çıkıyor. University Press.
4. Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2023).
2024-2028 Stratejik Plan. https://sgb. İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
meb.gov.tr
5. UNESCO. (2021). Education for Global
Citizenship: Promoting Global Compe-
tence for an Inclusive World. UNESCO
Publishing. https://unesdoc.unesco.org/