Page 42 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 42

Bu modelde öğrenciler, haftalık ders   layan dil öğrenme süreçlerinin ileride
                 saatlerinin  artırılmasıyla  birlikte  he-  daha yüksek seviyede dil becerilerine
                 def dile daha fazla maruz kalma fırsa-  ulaşmayı kolaylaştırdığını göstermek-
                 tı bulur. Dil öğreniminde maruz kal-  tedir.
                 ma süresi, dil becerilerinin kalıcı hale
                                                    Bir diğer önemli avantaj, çoklu yaban-
                 gelmesinde  kilit  rol  oynamaktadır.
                                                    cı  dil  eğitim  modelinin  öğrencilerin
                 Araştırmalar,  dil  öğrenme  sürecin-
                                                    kültürel  farkındalıklarını  artırması-
                 de hedef dile maruz kalma süresinin
                                                    dır.  UNESCO'nun  eğitim  politikaları-
                 arttıkça, dil  becerilerinin hızla geliş-
                                                    na göre, çok dilli eğitim, öğrencilere
                 tiğini  göstermektedir  (Ellis,  2008).
                                                    farklı kültürler hakkında bilgi sahibi
                 Özellikle  ortaokul  çağındaki  öğren-
                                                    olma  ve  bu  kültürlere  karşı  açık  bir
                 ciler, bu süreçte dili aktif bir şekilde
                                                    tutum geliştirme fırsatı sunar (UNES-
                 kullanarak iletişim kurma becerilerini
                                                    CO,  2021).  Öğrenciler,  İngilizce  ve
                 geliştirmekte  ve  dil  bilgisini pratikte   Almanca  öğrenirken  bu  dillerin  ait
                 uygulama fırsatı bulmaktadırlar.
                                                    olduğu kültürel değerler ve tarih hak-
                 Bunun yanı sıra, çoklu yabancı dil eği-  kında bilgi edinirler.
                 timi öğrencilerin bilişsel gelişimlerine
                                                    Model ayrıca, dijital öğrenme mater-
                 de katkı sağlar. Birden fazla dil öğren-  yallerinin  ücretsiz  sunulması  ve  öğ-
                 mek, beyin yapısının daha esnek hale   retmenlerin Tamamlayıcı Cilt Eğitim-
                 gelmesine  yardımcı  olur  ve  problem   leri ile desteklenmesi gibi unsurlarla
                 çözme, eleştirel düşünme gibi beceri-  güçlendirilmiştir. Bu sayede öğrenci-
                 lerin gelişmesine katkıda bulunur (Bi-  ler, sınıf içi eğitim dışında da dil öğ-
                 alystok, 2001). Türkiye Yüzyılı Maa-  renmeye devam edebilirler ve bu sü-
                 rif  Modeli’nde  vurgulanan  eleştirel   reçte karşılaştıkları zorlukları aşmada
                 düşünme ve iletişim becerileri, çoklu   öğretmenlerinden destek alabilirler.
                 yabancı dil eğitim modeli ile birebir
                                                    Her  ne  kadar  çoklu  yabancı  dil  eği-
                 örtüşmektedir. Öğrenciler, birden faz-
                                                    timi  modelinin  birçok  avantajı  olsa
                 la dili öğrenirken aynı zamanda farklı
                                                    da  uygulamada  karşılaşılan  bazı  sı-
                 kültürlerle etkileşimde bulunmayı öğ-
                                                    nırlılıklar ve zorluklar da mevcuttur.
         DOSYA   rilerini geliştirir.               Bu  modelin  uygulanması,  öğretmen
                 renirler ve bu da onların empati bece-
                 Bu modelin en büyük avantajlarından   eğitimleri, kaynak ve materyal temini
                                                    gibi  lojistik  sorunlar  içerebilir.  Tür-
     40          biri, öğrencilerin küresel dünyaya en-  kiye'de birçok okul, çoklu dil eğitimi
                 tegre  olma  süreçlerini  hızlandırma-  için yeterli kaynak ve altyapıya sahip
         İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ  pında yaygın olarak konuşulan dilleri   bulunamaması  ciddi  bir  sorun  teşkil
                 sıdır.  Ortaokul  çağındaki  öğrenciler,
                                                    olmayabilir. Özellikle kırsal bölgeler-
                 İngilizce  ve  Almanca  gibi  dünya  ça-
                                                    de dil öğretimi için yeterli öğretmen
                                                    edebilir.  Öncelikle,  bu  modelin  tüm
                 öğrenerek, gelecekteki eğitim ve ka-
                 riyer fırsatlarına erişimlerini artırırlar.
                                                    Türkiye geneline yayılması için yeter-
                 Ayrıca,  öğrencilerin  erken  yaşta  bir-
                                                    li sayıda yetkin yabancı dil öğretmeni-
                 den fazla dili öğrenmeleri, dil öğren-
                                                    ne ihtiyaç duyulmaktadır. 2024-2028
                 meye olan tutumlarını olumlu yönde
                                                    Stratejik Planı, öğretmenlerin mesleki
                                                    gelişimlerini desteklemeyi amaçlayan
                 etkiler. Araştırmalar, erken yaşta baş-
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47