Page 41 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 41

Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli,  dil   başarılı  olmuştur.  Türkiye'de  de  bu
              öğrenimini yalnızca bir iletişim aracı   modeli uygulamak, öğrencilerin ulus-
              olarak değil aynı zamanda öğrencile-  lararası standartlara uygun bir eğitim
              rin kültürel ve sosyal becerilerini ge-  almasını sağlayabilir ve onların dün-
              liştirmeyi amaçlayan bir süreç olarak   ya  çapında  daha  rekabetçi  bireyler
              ele alır. UNESCO’nun çok dilli eğitimi   olmasına katkıda bulunabilir.
              teşvik eden politikalarına göre, dil öğ-
                                                 Ortaokul seviyesinde uygulanan çok-
              renimi bireylerin kültürel farkındalık-
                                                 lu yabancı dil eğitim modeli, öğren-
              larını artırır ve farklı kültürlere daha
                                                 cilerin  hem  İngilizce  hem  de  ikinci
              açık  hale  gelmelerini  sağlar  (UNES-
                                                 bir  yabancı  dili  (genellikle  Almanca
              CO,  2021).  Bu  bağlamda,  çoklu  ya-
                                                 ya  da  İmam  Hatip  Ortaokullarında
              bancı dil modeli, öğrencilerin küresel
                                                 Arapça)  aynı  anda  öğrenmelerini
              bir  dünyada  aktif  ve  etkili  bireyler
              olarak yetişmelerine katkı sunar.  sağlamaktadır.  Bu  model,  Diller  için
                                                 Avrupa Ortak Başvuru Metni (CEFR)
              Modelin İçeriği ve Öğrencilere     doğrultusunda  yapılandırılmış  olup,
              Katkıları
                                                 öğrencilerin dil gelişimlerini aşamalı
              Avrupa ülkelerinde çoklu dil eğitimi,   olarak  takip  etmeyi  mümkün  kılan
              eğitim  sisteminin  önemli  bir  parça-  kademelere dayanmaktadır. CEFR, dil
              sıdır.  Örneğin,  Lüksemburg'da  öğ-  öğrenme sürecini A1 seviyesinden C2
              renciler  ortaokuldan  itibaren  üç  dili   seviyesine kadar aşamalara ayırır ve
              (Lüksemburgca, Almanca ve Fransız-  bu süreçte dört temel dil becerisinin
              ca)  aynı  anda  öğrenirler.  Bu  model,   (dinleme,  konuşma,  okuma  ve  yaz-
              öğrencilerin dilsel ve bilişsel becerile-  ma)  gelişimini  destekler  (Council  of
              rini geliştirme konusunda son derece   Europe, 2001).







                                                                                           DOSYA



                                                                                          39


                                                                                           İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46