Page 41 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 41
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, dil başarılı olmuştur. Türkiye'de de bu
öğrenimini yalnızca bir iletişim aracı modeli uygulamak, öğrencilerin ulus-
olarak değil aynı zamanda öğrencile- lararası standartlara uygun bir eğitim
rin kültürel ve sosyal becerilerini ge- almasını sağlayabilir ve onların dün-
liştirmeyi amaçlayan bir süreç olarak ya çapında daha rekabetçi bireyler
ele alır. UNESCO’nun çok dilli eğitimi olmasına katkıda bulunabilir.
teşvik eden politikalarına göre, dil öğ-
Ortaokul seviyesinde uygulanan çok-
renimi bireylerin kültürel farkındalık-
lu yabancı dil eğitim modeli, öğren-
larını artırır ve farklı kültürlere daha
cilerin hem İngilizce hem de ikinci
açık hale gelmelerini sağlar (UNES-
bir yabancı dili (genellikle Almanca
CO, 2021). Bu bağlamda, çoklu ya-
ya da İmam Hatip Ortaokullarında
bancı dil modeli, öğrencilerin küresel
Arapça) aynı anda öğrenmelerini
bir dünyada aktif ve etkili bireyler
olarak yetişmelerine katkı sunar. sağlamaktadır. Bu model, Diller için
Avrupa Ortak Başvuru Metni (CEFR)
Modelin İçeriği ve Öğrencilere doğrultusunda yapılandırılmış olup,
Katkıları
öğrencilerin dil gelişimlerini aşamalı
Avrupa ülkelerinde çoklu dil eğitimi, olarak takip etmeyi mümkün kılan
eğitim sisteminin önemli bir parça- kademelere dayanmaktadır. CEFR, dil
sıdır. Örneğin, Lüksemburg'da öğ- öğrenme sürecini A1 seviyesinden C2
renciler ortaokuldan itibaren üç dili seviyesine kadar aşamalara ayırır ve
(Lüksemburgca, Almanca ve Fransız- bu süreçte dört temel dil becerisinin
ca) aynı anda öğrenirler. Bu model, (dinleme, konuşma, okuma ve yaz-
öğrencilerin dilsel ve bilişsel becerile- ma) gelişimini destekler (Council of
rini geliştirme konusunda son derece Europe, 2001).
DOSYA
39
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ