Page 36 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 36
matematiği hayatlarına nasıl entegre farklı zorluklarla karşılaşır. Bu nok-
edebileceklerini öğreniyorlar. Sayma, tada öğretmenlerin, bireysel farklı-
toplama ve çıkarma gibi basit işlem- lıkları gözeten ve her öğrenciyi kendi
lerden başlayarak, daha karmaşık potansiyeline göre yönlendiren reh-
problemleri çözme yeteneğini kaza- berler olarak devreye girebilmelerine
nan öğrencilerin, sadece sınavlarda olanak sağlayan bir yapı bizi bekliyor.
değil, aynı zamanda gerçek hayatla-
Maarif Modeli, öğretmenlere öğren-
rında da bu becerileri kullanabilmele- cilerin gelişim süreçlerini yakından
DOSYA ri hedefleniyor. takip etme ve bu süreçte öğrencilere
Öğretmenlerin Rolü: Yalnızca Bilgi en uygun eğitim yöntemlerini sunma
34 Aktarımı Değil, Rehberlik ve Destek fırsatı veriyor. Öğrencilerinin sadece
Maarif Modeli’nde öğretmenlerin matematiksel becerilerini değil, aynı
zamanda duygusal ve sosyal bece-
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ rehberleri haline gelmekte. Bu mo- retmenler, bu modelde onların daha
rolü, klasik anlamda bilgi aktaran
rilerini de geliştirmesi beklenen öğ-
kişiler olmaktan çıkarak öğrencilerin
öz güvenli bireyler olmalarına her
delin öğrencilerin potansiyellerinin
zamankinden daha çok katkıda bulu-
daha iyi anlaşılmasına ve onlara daha
nabilecekler.
kişiselleştirilmiş bir eğitim sunula-
bilmesine olanak sağlayacağını dü-
Tüm bunlar bu süreçte öğretmenlerin
de sürekli gelişim göstermesi gerekli-
şünüyorum. Her öğrenci farklı hızda
liğini doğurmakta. İşte tam da burada
öğrenir, farklı yöntemlerle kavrar ve