Page 36 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 36

matematiği hayatlarına nasıl entegre   farklı  zorluklarla  karşılaşır.  Bu  nok-
                 edebileceklerini öğreniyorlar. Sayma,   tada  öğretmenlerin,  bireysel  farklı-
                 toplama ve çıkarma gibi basit işlem-  lıkları gözeten ve her öğrenciyi kendi
                 lerden  başlayarak,  daha  karmaşık   potansiyeline  göre  yönlendiren  reh-
                 problemleri  çözme  yeteneğini  kaza-  berler olarak devreye girebilmelerine
                 nan  öğrencilerin,  sadece  sınavlarda   olanak sağlayan bir yapı bizi bekliyor.
                 değil, aynı zamanda gerçek hayatla-
                                                    Maarif  Modeli,  öğretmenlere  öğren-
                 rında da bu becerileri kullanabilmele-  cilerin  gelişim  süreçlerini  yakından
         DOSYA   ri hedefleniyor.                   takip etme ve bu süreçte öğrencilere
                 Öğretmenlerin Rolü: Yalnızca Bilgi   en uygun eğitim yöntemlerini sunma
     34          Aktarımı Değil, Rehberlik ve Destek  fırsatı  veriyor.  Öğrencilerinin  sadece
                 Maarif  Modeli’nde  öğretmenlerin   matematiksel  becerilerini  değil,  aynı
                                                    zamanda  duygusal  ve  sosyal  bece-
         İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ  rehberleri  haline  gelmekte.  Bu  mo-  retmenler,  bu  modelde  onların  daha
                 rolü,  klasik  anlamda  bilgi  aktaran
                                                    rilerini  de  geliştirmesi  beklenen  öğ-
                 kişiler olmaktan çıkarak öğrencilerin
                                                    öz  güvenli  bireyler  olmalarına  her
                 delin  öğrencilerin  potansiyellerinin
                                                    zamankinden daha çok katkıda bulu-
                 daha iyi anlaşılmasına ve onlara daha
                                                    nabilecekler.
                 kişiselleştirilmiş  bir  eğitim  sunula-
                 bilmesine  olanak  sağlayacağını  dü-
                                                    Tüm bunlar bu süreçte öğretmenlerin
                                                    de sürekli gelişim göstermesi gerekli-
                 şünüyorum. Her öğrenci farklı hızda
                                                    liğini doğurmakta. İşte tam da burada
                 öğrenir, farklı yöntemlerle kavrar ve
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41