Page 35 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 35

TÜRKİYE YÜZYILINDA EĞİTİMİN

              YENİ YOL HARİTASI:


              MAARİF MODELİ

              Hasan ÖZDEMİR





                    MAARİF MODELİ’NİN EN İLGİ ÇEKİCİ YANLARINDAN BİRİ DE
                      MATEMATİĞİ SOSYAL SORUMLULUKLA İLİŞKİLENDİREN
                      BİR YAKLAŞIM SUNMASI. EĞİTİMDEKİ KLASİK ANLAYIŞ,
                   MATEMATİĞİ SADECE BİR AKADEMİK BAŞARI ARACI OLARAK
                GÖRÜRKEN, BU MODEL MATEMATİĞİ TOPLUMA KATKI SAĞLAYACAK
                             BİR ARAÇ OLARAK KONUMLANDIRIYOR.



              Eğitim,  toplumların  gelişiminde  ha-  şam boyu sürecek bir öğrenme dene-
              yati  bir  role  sahiptir  ve  bir  ülkenin   yimini de desteklemekte.
              geleceğini şekillendiren en temel yapı
                                                 Beceri Örgüsü Temelli Eğitim: Ma-
              taşlarından biridir. Bugünün öğrenci-
                                                 tematikle Yaşamı Kucaklamak
              leri, yarının liderleri, bilim insanları,
              sanayicileri ve dünya vatandaşlarıdır.   Matematik çoğu öğrenci için zorlayıcı
              Bu nedenle, eğitim sadece akademik   bir  ders  olarak  algılanır,  fakat  Maa-
              başarıya odaklanmakla sınırlı kalma-  rif Modeli  bu algıyı değiştirmek  için
              malı;  aynı  zamanda  öğrencileri  çok   önemli  bir  fırsatla  karşımıza  çıkıyor.
              yönlü bireyler olarak yetiştirmeyi de   Matematiği sadece bir dizi formül ve
              hedeflemelidir.  İşte  Türkiye  Yüzyılı   işlemden ibaret gören yaklaşımın öte-  DOSYA
              Maarif Modeli bu hedefi hayata geçir-  sine geçerek, bu dersin gerçek yaşam-
              mek için ortaya çıkmış bir yaklaşım.  la bağını kurmayı ve öğrencilere ana-  33
                                                 litik  düşünme  becerisi  kazandırmayı
              Maarif Modeli, bilgiye dayalı eğitimin
                                                 hedefliyor. Bu modelde, matematiksel
              yanı sıra beceri geliştirme süreçlerini
                                                 kavramlar teorik bir bilginin ötesinde
              de  içeren  bir  yapı  sunarak,  öğren-
                                                 mümkün olduğu kadar günlük haya-
              cileri  hayatın  her  alanında  başarılı   tın bir parçası haline getiriliyor.
              olabilecek  donanımlı  bireyler  haline
              getirmeyi  amaçlamakta.  Bu  modelin   "Beceri Örgüsü Temelli Öğretim Prog-  İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
              sunduğu  bütüncül  eğitim  anlayışı,   ramı"  ile  öğrencilere  matematiksel
              özellikle  matematik  gibi  kritik  ders-  kavramların,  formüllerin  nerede  ve
              lerde belirgin bir fark yaratmakta ve   nasıl kullanıldığını anlama fırsatı ve-
              sadece  akademik  başarıyı  değil,  ya-  riliyor.  Maarif  Modeli  ile  öğrenciler
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40