Page 30 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 30

rih Dersi (9,10 ve 11. Sınıflar) Öğre-  Programları  ve  ders  kitaplarına
                 tim Programının yapılma gerekçeleri   ilişkin yapılan akademik yayınlar
                 şu şekilde özetlenebilir:
                                                    •  Gelişmiş ülkelerin Tarih Dersi Öğ-
                 •  Millî  Eğitim  Bakanlığı’nın  (MEB)   retim  Programları  ve  ilgili  litera-
                   21. yüzyıl becerilerinin öğrencilere   türde  tarih  eğitimi  alanında  yapı-
                   kazandırılması hedefi               lan yenilikler ve çalışmalar
                 •  Ortaöğretim  Genel  Müdürlüğü  ile   2024  programının  geliştirilme  süre-
                   UNICEF  iş  birliğinde  gerçekleşen   cinde  yaklaşık  elli  kişilik  bir  ekiple
                   “K12  Beceriler  Çerçevesi:  Türkiye   çalışılmıştır.  Tarih  eğitimcileri,  tarih
                   Bütüncül Modeli” adlı projenin çık-  alan  uzmanları,  ülkenin  farklı  yerle-
                   tıları                           rinden,  farklı  yerleşim  birimlerinde
                                                    ve farklı türden okullarda görev yap-
                 •  MEB Talim ve Terbiye Kurulu Baş-  mış olan tarih öğretmenleri, program
         DOSYA     kanlığı tarafından hazırlanan “Öğ-  geliştirme, ölçme-değerlendirme, reh-
                   retim Programlarının Değerlendir-
                                                    berlik ve dil uzmanları çekirdek ekip
                   me Raporu”, “21. Yüzyıl Becerileri
     28            ve Değerlere Yönelik Araştırma Ra-  içerisinde  yer  almıştır.  Süreç  MEB’in
                   poru”, “Öğretmenlerin Ders Kitabı   kontrolünde,  yüz  yüze  ve  çevrim  içi
                                                    platformlar  aracılığıyla  yürütülmüş-
         İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ  •  Sahadaki öğretmenlerin görüşleri   2024 programı beraberinde birtakım
                   Kullanımı ile İlgili Araştırma Rapo-
                                                    tür.
                   ru”,  “Ders  Kitaplarında  Okunabi-
                   lirlik Raporu” ve “Ders Kitaplarını
                                                    değişimleri  ve  yenilikleri  getirmiştir.
                   Değerlendirme Raporu (Öğretmen
                                                    Programın  kullandığı  genel  termi-
                   Görüşleri)” raporlardaki tarih eği-
                                                    nolojide  bir  farklılık  bulunmaktadır.
                   timiyle ilgili bölümler
                                                    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsa-
                                                    mında geliştirilen diğer programlarda
                                                    olduğu  gibi  kazanım  ifadesi  yerini
                 •  2018/2023  Tarih  Dersi  Öğretim
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35