Page 30 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 30
rih Dersi (9,10 ve 11. Sınıflar) Öğre- Programları ve ders kitaplarına
tim Programının yapılma gerekçeleri ilişkin yapılan akademik yayınlar
şu şekilde özetlenebilir:
• Gelişmiş ülkelerin Tarih Dersi Öğ-
• Millî Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) retim Programları ve ilgili litera-
21. yüzyıl becerilerinin öğrencilere türde tarih eğitimi alanında yapı-
kazandırılması hedefi lan yenilikler ve çalışmalar
• Ortaöğretim Genel Müdürlüğü ile 2024 programının geliştirilme süre-
UNICEF iş birliğinde gerçekleşen cinde yaklaşık elli kişilik bir ekiple
“K12 Beceriler Çerçevesi: Türkiye çalışılmıştır. Tarih eğitimcileri, tarih
Bütüncül Modeli” adlı projenin çık- alan uzmanları, ülkenin farklı yerle-
tıları rinden, farklı yerleşim birimlerinde
ve farklı türden okullarda görev yap-
• MEB Talim ve Terbiye Kurulu Baş- mış olan tarih öğretmenleri, program
DOSYA kanlığı tarafından hazırlanan “Öğ- geliştirme, ölçme-değerlendirme, reh-
retim Programlarının Değerlendir-
berlik ve dil uzmanları çekirdek ekip
me Raporu”, “21. Yüzyıl Becerileri
28 ve Değerlere Yönelik Araştırma Ra- içerisinde yer almıştır. Süreç MEB’in
poru”, “Öğretmenlerin Ders Kitabı kontrolünde, yüz yüze ve çevrim içi
platformlar aracılığıyla yürütülmüş-
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ • Sahadaki öğretmenlerin görüşleri 2024 programı beraberinde birtakım
Kullanımı ile İlgili Araştırma Rapo-
tür.
ru”, “Ders Kitaplarında Okunabi-
lirlik Raporu” ve “Ders Kitaplarını
değişimleri ve yenilikleri getirmiştir.
Değerlendirme Raporu (Öğretmen
Programın kullandığı genel termi-
Görüşleri)” raporlardaki tarih eği-
nolojide bir farklılık bulunmaktadır.
timiyle ilgili bölümler
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsa-
mında geliştirilen diğer programlarda
olduğu gibi kazanım ifadesi yerini
• 2018/2023 Tarih Dersi Öğretim