Page 27 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 27

tandaşlık  algısının  merkezinde  yer   ğil, bilgelik ve değerlere de önem ve-
              alır  ve  bireylerin  hem  yerel  hem  de   ren bir eğitim anlayışı sunduğu söy-
              küresel  ölçekte  daha  sorumlu  ve  bi-  lenebilir. Ülkemizin ikinci yüzyılında,
              linçli hareket etmelerini sağlar. Maa-  bu  öğrenci  profilinin  hem  bireysel
              rif  Modeli’nin  “aksiyolojik  olgunluk”   hem de toplumsal düzeyde daha bi-
              boyutu,  öğrencilerin  etik  değerler   linçli, daha duyarlı ve daha derinlikli
              ve  estetik  duyarlılık  geliştirmelerini   bir yaşam sürmemize katkı sağlama-
              teşvik  etmektedir.  Bu,  sadece  iyi  bir   sını umut ediyoruz.
              insan olmayı değil, aynı zamanda gü-
              zellik ve estetikten anlayan bir birey
              olmayı  da  içerir.  Küreselleşme  süre-
              cinde,  vatandaşlığa  kabul  politikala-
              rının  kültürel  ve  tarihsel  bağlamlar
              tarafından  şekillendirildiği  örnekler
              incelendiğinde, Türkiye Yüzyılı Maa-
              rif Modeli de benzer şekilde, öğrenci-
              lerin bu değerleri içselleştirerek birer
              erdemli vatandaş olarak topluma ka-
              zandırılmasını hedeflemektedir.
              Sonuç olarak, küreselleşme, gelenek-
              sel  vatandaşlık  kavramlarına  yeni
              zorluklar  sunarken,  kimliği  yeniden
              tanımlamak  ve  daha  birbirine  bağlı
              bir dünyada katılım için fırsatlar ya-
              ratmaktadır.  Türkiye  Yüzyılı  Maarif
              Modeli’nin  sunduğu  öğrenci  profili,
              bu karmaşık dünyada bireylerin hem
              kendileri  hem  de  toplum  için  değer
              yaratan, bilinçli ve sorumlu vatandaş-
              lar olarak yetişmelerini desteklemek-                                        DOSYA
              tedir. Modelin, milli ve dini değerleri
              harmanlayarak  ruhun  derinliklerine                                        25
              inen  yaklaşımı,  maddeye  değil  insa-
              nın özüne odaklanan bir birey anlayı-
              şı sunmaktadır. Maarif Modeli, öğren-
              cilerin manevi ve kültürel miraslarını
              geleceğe taşırken, onları vicdanlarıyla
              hareket eden, anlam arayışında olan                                          İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
              ve  hayatı  erdemlerle  zenginleştiren
              bireyler  olarak  yetiştirmeyi  amaçla-
              maktadır. Bu yönüyle, Türkiye Yüzyılı
              Maarif Modeli'nin sadece bilgiye de-
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32