Page 27 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 27
tandaşlık algısının merkezinde yer ğil, bilgelik ve değerlere de önem ve-
alır ve bireylerin hem yerel hem de ren bir eğitim anlayışı sunduğu söy-
küresel ölçekte daha sorumlu ve bi- lenebilir. Ülkemizin ikinci yüzyılında,
linçli hareket etmelerini sağlar. Maa- bu öğrenci profilinin hem bireysel
rif Modeli’nin “aksiyolojik olgunluk” hem de toplumsal düzeyde daha bi-
boyutu, öğrencilerin etik değerler linçli, daha duyarlı ve daha derinlikli
ve estetik duyarlılık geliştirmelerini bir yaşam sürmemize katkı sağlama-
teşvik etmektedir. Bu, sadece iyi bir sını umut ediyoruz.
insan olmayı değil, aynı zamanda gü-
zellik ve estetikten anlayan bir birey
olmayı da içerir. Küreselleşme süre-
cinde, vatandaşlığa kabul politikala-
rının kültürel ve tarihsel bağlamlar
tarafından şekillendirildiği örnekler
incelendiğinde, Türkiye Yüzyılı Maa-
rif Modeli de benzer şekilde, öğrenci-
lerin bu değerleri içselleştirerek birer
erdemli vatandaş olarak topluma ka-
zandırılmasını hedeflemektedir.
Sonuç olarak, küreselleşme, gelenek-
sel vatandaşlık kavramlarına yeni
zorluklar sunarken, kimliği yeniden
tanımlamak ve daha birbirine bağlı
bir dünyada katılım için fırsatlar ya-
ratmaktadır. Türkiye Yüzyılı Maarif
Modeli’nin sunduğu öğrenci profili,
bu karmaşık dünyada bireylerin hem
kendileri hem de toplum için değer
yaratan, bilinçli ve sorumlu vatandaş-
lar olarak yetişmelerini desteklemek- DOSYA
tedir. Modelin, milli ve dini değerleri
harmanlayarak ruhun derinliklerine 25
inen yaklaşımı, maddeye değil insa-
nın özüne odaklanan bir birey anlayı-
şı sunmaktadır. Maarif Modeli, öğren-
cilerin manevi ve kültürel miraslarını
geleceğe taşırken, onları vicdanlarıyla
hareket eden, anlam arayışında olan İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
ve hayatı erdemlerle zenginleştiren
bireyler olarak yetiştirmeyi amaçla-
maktadır. Bu yönüyle, Türkiye Yüzyılı
Maarif Modeli'nin sadece bilgiye de-