Page 23 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 23
rekli duyarlılığı göstermeleri gerekir.
Bu anlamda her bir okul ve teşkilat
yöneticisi programın uygulanması
aşamasında karşılaştıkları her türlü
olumlu ve olumsuz durumla ilgili not-
lar almalı ve bunları düzenli raporlar
haline getirerek ilgili yerlere ulaştır-
malıdır. Ayrıca velilerin konuyla ilgili
bilgilendirilmesi de uygulama açısın-
da önemli bir adımdır ve bu konuda
da okul yöneticilerinin sorumluluk
almaları işe yarayacaktır. Programın
anlaşılmayan ve uygulama sırasında
zorluklara sebep olan yönleri ile ilgili
veri toplanmalı ve her yeni öğretim
yılında ortaya çıkan sorun ve önerile-
re göre çözümler geliştirerek progra-
mı iyileştirmeye devam etmelidir.
Maarif Modeli’nin gelecekte nasıl
evirilmesi planlanıyor ve bu doğrul-
tuda atılacak adımlar neler?
Hiçbir öğretim programı ilk hazırlan-
dığında ve uygulandığında mükem-
mel olmaz. Birtakım eksiklikleri el-
bette olacaktır. Bu eksiklerin düzenli
olarak tespit edilmesi ve ortaya çıkan
yenilik ve gelişmelere göre zamanın-
da müdahale edilmesi için ülke ge-
nelinden sürekli veri toplanmalı ve
programın sürekli gelişimi için aralık-
sız çalışılmalıdır. DOSYA
21
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ