Page 23 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 23

rekli duyarlılığı göstermeleri gerekir.
              Bu  anlamda  her  bir  okul  ve  teşkilat
              yöneticisi  programın  uygulanması
              aşamasında  karşılaştıkları  her  türlü
              olumlu ve olumsuz durumla ilgili not-
              lar almalı ve bunları düzenli raporlar
              haline getirerek ilgili yerlere ulaştır-
              malıdır. Ayrıca velilerin konuyla ilgili
              bilgilendirilmesi de uygulama açısın-
              da önemli bir adımdır ve bu konuda
              da  okul  yöneticilerinin  sorumluluk
              almaları  işe  yarayacaktır.  Programın
              anlaşılmayan  ve  uygulama  sırasında
              zorluklara sebep olan yönleri ile ilgili
              veri  toplanmalı  ve  her  yeni  öğretim
              yılında ortaya çıkan sorun ve önerile-
              re göre çözümler geliştirerek progra-
              mı iyileştirmeye devam etmelidir.
              Maarif  Modeli’nin  gelecekte  nasıl
              evirilmesi planlanıyor ve bu doğrul-
              tuda atılacak adımlar neler?
              Hiçbir öğretim programı ilk hazırlan-
              dığında  ve  uygulandığında  mükem-
              mel  olmaz.  Birtakım  eksiklikleri  el-
              bette olacaktır. Bu eksiklerin düzenli
              olarak tespit edilmesi ve ortaya çıkan
              yenilik ve gelişmelere göre zamanın-
              da  müdahale  edilmesi  için  ülke  ge-
              nelinden  sürekli  veri  toplanmalı  ve
              programın sürekli gelişimi için aralık-
              sız çalışılmalıdır.                                                          DOSYA


                                                                                          21


                                                                                           İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28