Page 18 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 18

rini geliştirmelerini ve fiziksel sağlık-  Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli,  er-
                 larını korumalarını hedefler. Zihinsel   dem,  değer  ve  becerilerin  bir  araya
                 ve fiziksel gelişim bir bütün olarak ele   geldiği  bütüncül  bir  eğitim  modeli
                 alınarak, öğrencilerin hem akademik   olarak  öne  çıkmaktadır.  Bu  model,
                 hem de bedensel anlamda dengeli bir   Türkiye’nin  geleceğini  inşa  edecek
                 şekilde yetişmeleri sağlanır. Bu saye-  nesiller yetiştirmek için atılmış önem-
                 de, öğrencilerin akademik başarıları-  li bir adımdır. Geleceğin güçlü Türki-
                 nın yanı sıra, fiziksel olarak da sağlık-  ye’sini inşa edecek nesiller, bu model
                 lı ve güçlü bireyler olarak yetişmeleri   sayesinde hem ahlaki değerlere sahip
                 hedeflenir.                        hem  de  gelişmiş  becerilerle  donatıl-
                                                    mış  bireyler  olarak  yetişecek,  ülke-
                 Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli'nde,
                                                    mizin  yarınlarını  daha  aydınlık  kıla-
                 becerilerin eğitime entegre edilmesi,
                                                    caklardır.  Eğitimde  disiplinler  arası,
                 disiplinler arası öğrenme yaklaşımla-
                                                    üstü  ve  ötesi  yaklaşımlar  sayesinde,
                 rıyla  da  desteklenmektedir.  Bu  yak-
                                                    öğrenciler hem kendi potansiyellerini
                 laşım,  öğrencilerin  farklı  alanlarda   keşfedecek hem de bu potansiyelleri
                 derinlemesine  bilgi  edinmelerini  ve   en  üst  düzeyde  gerçekleştirme  fırsa-
                 bu  bilgileri  birbiriyle  ilişkilendirerek   tı  bulacaktır.  Bu  bütüncül  yaklaşım,
                 anlamlı sonuçlar çıkarmalarını sağlar.   Türkiye Yüzyılı’nın aydınlık geleceği-
                 Disiplinler arası, üstü ve ötesi yakla-  ne doğru atılan kararlı bir adımdır.
                 şımlar, öğrencilerin sadece belirli bir
                 alanda  uzmanlaşmalarını  değil,  aynı
                 zamanda  farklı  disiplinler  arasında
                 bağlantılar  kurarak  daha  geniş  bir
                 perspektife  sahip  olmalarını  da  he-
                 defler.
                 Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli,  öğ-
                 rencileri  “Yetkin  ve  Erdemli  İnsan”
         DOSYA   olarak tanımlanan bir profil çerçeve-
                 sinde yetiştirmeyi amaçlar. Bu profil,
                 bireyin hem ruhsal hem de bedensel
     16          bütünlüğünü  gözeten  bir  anlayışla,
                 öğrencilerin  sağlıklı,  ahlaklı,  iradeli,
                 cesaretli,  sorgulayıcı,  üretken,  bilge,
         İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ  lerini hedefler. Modelin bu bütüncül
                 estetik anlayışa sahip, merhametli ve
                 vatansever  bireyler  olarak  yetişme-


                 yaklaşımı,  bireylerin  sadece  bilgiye
                 dayalı  değil,  aynı  zamanda  erdemli,
                 vicdanlı  ve  estetik  duyarlılığa  sahip
                 fertler olarak toplumda yer almaları-
                 nı sağlar.
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23