Page 18 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 18
rini geliştirmelerini ve fiziksel sağlık- Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, er-
larını korumalarını hedefler. Zihinsel dem, değer ve becerilerin bir araya
ve fiziksel gelişim bir bütün olarak ele geldiği bütüncül bir eğitim modeli
alınarak, öğrencilerin hem akademik olarak öne çıkmaktadır. Bu model,
hem de bedensel anlamda dengeli bir Türkiye’nin geleceğini inşa edecek
şekilde yetişmeleri sağlanır. Bu saye- nesiller yetiştirmek için atılmış önem-
de, öğrencilerin akademik başarıları- li bir adımdır. Geleceğin güçlü Türki-
nın yanı sıra, fiziksel olarak da sağlık- ye’sini inşa edecek nesiller, bu model
lı ve güçlü bireyler olarak yetişmeleri sayesinde hem ahlaki değerlere sahip
hedeflenir. hem de gelişmiş becerilerle donatıl-
mış bireyler olarak yetişecek, ülke-
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde,
mizin yarınlarını daha aydınlık kıla-
becerilerin eğitime entegre edilmesi,
caklardır. Eğitimde disiplinler arası,
disiplinler arası öğrenme yaklaşımla-
üstü ve ötesi yaklaşımlar sayesinde,
rıyla da desteklenmektedir. Bu yak-
öğrenciler hem kendi potansiyellerini
laşım, öğrencilerin farklı alanlarda keşfedecek hem de bu potansiyelleri
derinlemesine bilgi edinmelerini ve en üst düzeyde gerçekleştirme fırsa-
bu bilgileri birbiriyle ilişkilendirerek tı bulacaktır. Bu bütüncül yaklaşım,
anlamlı sonuçlar çıkarmalarını sağlar. Türkiye Yüzyılı’nın aydınlık geleceği-
Disiplinler arası, üstü ve ötesi yakla- ne doğru atılan kararlı bir adımdır.
şımlar, öğrencilerin sadece belirli bir
alanda uzmanlaşmalarını değil, aynı
zamanda farklı disiplinler arasında
bağlantılar kurarak daha geniş bir
perspektife sahip olmalarını da he-
defler.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, öğ-
rencileri “Yetkin ve Erdemli İnsan”
DOSYA olarak tanımlanan bir profil çerçeve-
sinde yetiştirmeyi amaçlar. Bu profil,
bireyin hem ruhsal hem de bedensel
16 bütünlüğünü gözeten bir anlayışla,
öğrencilerin sağlıklı, ahlaklı, iradeli,
cesaretli, sorgulayıcı, üretken, bilge,
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ lerini hedefler. Modelin bu bütüncül
estetik anlayışa sahip, merhametli ve
vatansever bireyler olarak yetişme-
yaklaşımı, bireylerin sadece bilgiye
dayalı değil, aynı zamanda erdemli,
vicdanlı ve estetik duyarlılığa sahip
fertler olarak toplumda yer almaları-
nı sağlar.