Page 16 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 16

TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ:

                 ERDEM, DEĞER VE BECERİLERİN

                 BULUŞTUĞU BÜTÜNCÜL EĞİTİM

                 YAKLAŞIMI

                 Dr. Öğrt. Üyesi Tolga TOPÇUBAŞI



                    MODEL, ÖĞRENCİLERİN SADECE AKADEMİK BİLGİ EDİNMELERİNİ
                        DEĞİL, AYNI ZAMANDA AHLAKİ VE MANEVİ DEĞERLERLE
                  DONATILMALARINI, YETENEKLERİNİ GELİŞTİRMELERİNİ VE TOPLUMA
                  FAYDALI BİREYLER OLARAK YETİŞTİRİLMELERİNİ AMAÇLAMAKTADIR.


                 Günümüz dünyasında eğitimin ama-   akıl-duygu,  nefis-vicdan,  insan-top-
                 cı,  bireylerin  yalnızca  bilgiyle  dona-  lum  ve  zaman-mekân  dengesi  göze-
                 tılmasından  öteye  geçmiştir.  Artık,   tilmektedir. Bu denge, bireylerin hem
                 modern  eğitim  sistemlerinin  hedefi,   bireysel  hem  de  toplumsal  düzeyde
                 bireylerin  ahlaki  ve  manevi  değer-  uyumlu ve dengeli bir yaşam sürme-
                 lerle şekillendirilmesi, aynı zamanda   lerine olanak tanır.
                 bu değerlerin yanında gelişmiş bece-
                                                    Eğitimdeki  bu  bütüncül  yaklaşım,
                 rilere  sahip  olmalarıdır.  Bu  bağlam-
                 da,  Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli,   insanın zihinsel, sosyal, duygusal, fi-
                 bireylerin  tüm  yönleriyle  gelişimini   ziksel ve ahlaki gelişimlerinin bir bü-
                 esas alan ve bu doğrultuda bütüncül   tün  olarak  ele  alınmasını  gerektirir.
                 bir  eğitim  yaklaşımını  benimseyen   Bu  nedenle,  Türkiye  Yüzyılı  Maarif
                 bir  model  olarak  karşımıza  çıkıyor.   Modeli,  milli  eğitimin  temel  ilkeleri
         DOSYA   Türkiye'nin  köklü  medeniyet  mirası   doğrultusunda,  erdem,  değer  ve  be-
                                                    cerilerin bir araya getirildiği yenilik-
                 üzerinde yükselen bu model, sadece
                 bilgi aktarımını değil, aynı zamanda   çi  bir  eğitim  modeli  olarak  karşımı-
     14          bireylerin  topluma  faydalı,  erdemli   za  çıkmaktadır.  Model,  öğrencilerin
                 ve değer sahibi kişiler olarak yetişti-  sadece  akademik  bilgi  edinmelerini
                 rilmelerini hedeflemektedir.       değil, aynı zamanda ahlaki ve manevi
         İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ  lerin sadece zihinsel değil, duygusal,   lerini geliştirmelerini ve topluma fay-
                                                    değerlerle  donatılmalarını,  yetenek-
                 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, birey-
                                                    dalı  bireyler  olarak  yetiştirilmelerini
                 sosyal  ve  manevi  açıdan  da  gelişim-
                                                    amaçlamaktadır. Bu süreci zenginleş-
                 lerini sağlamak amacıyla tasarlanmış-
                                                    tirmek için disiplinler arası niteliğinin
                 tır.  Bu  çerçevede,  medeniyetimizin
                                                    yanı sıra disiplinler üstü ve disiplinler
                 temel  kavramları  olan  akl-ı  selim,
                                                    ötesi  yaklaşımlardan  da  yararlanıl-
                 kalb-i selim ve zevk-i selim sahibi ne-
                                                    maktadır.
                 siller  yetiştirmek  için  madde-mana,
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21