Page 17 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 17
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, er- önem verilmektedir. Zira, günümüz-
dem ve değerlerin eğitim sürecinin de bireylerin başarılı ve topluma kat-
merkezine yerleştirilmesiyle dikkat kı sağlayan birer vatandaş olmaları
çekmektedir. Bu çerçevede öğrenci- için yalnızca ahlaki değerlere sahip
ler; adalet, sorumluluk, dürüstlük, olmaları yetmez; aynı zamanda geliş-
yardımseverlik gibi evrensel değerleri miş becerilerle donatılmış olmaları da
içselleştirerek bu değerleri yaşamla- gereklidir.
rına yansıtma becerisi kazanmakta-
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, öğren-
dır. Modelin temel unsurlarından biri
cilerin kavramsal becerilerden fiziksel
olan “Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi”, becerilere kadar geniş bir yelpazede
öğrencilerin ahlaki bilinç geliştirme- yetkinlik kazanmalarını amaçlar. Kav-
lerini, topluma karşı sorumluluklarını ramsal beceriler, bilgi edinme ve bu
anlamalarını ve bu sorumlulukları ye- bilgiyi kullanma süreçlerinde öğren-
rine getirmelerini sağlar. Bu sayede, cilerin eleştirel düşünme, problem
öğrencilerin ahlaki değerlere sahip, çözme, karar verme gibi üst düzey
saygılı, dürüst ve güvenilir bireyler düşünme becerilerini geliştirmelerini
olarak yetişmeleri hedeflenir. Ancak, sağlar. Bu beceriler, öğrencilerin kar-
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin maşık problemlere yaratıcı ve etkili
sunduğu eğitim anlayışı, sadece ah- çözümler üretebilmeleri için gerekli
laki değerlerle sınırlı kalmamaktadır. altyapıyı sunar. Fiziksel beceriler ise
Eğitimin bir diğer vazgeçilmez unsu- öğrencilerin bedenlerini etkili bir şe-
ru olarak beceri eğitimine de büyük kilde kullanmalarını, motor becerile-
DOSYA
15
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ