Page 17 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 17

Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli,  er-  önem  verilmektedir.  Zira,  günümüz-
              dem  ve  değerlerin  eğitim  sürecinin   de bireylerin başarılı ve topluma kat-
              merkezine  yerleştirilmesiyle  dikkat   kı  sağlayan  birer  vatandaş  olmaları
              çekmektedir.  Bu  çerçevede  öğrenci-  için  yalnızca  ahlaki  değerlere  sahip
              ler;  adalet,  sorumluluk,  dürüstlük,   olmaları yetmez; aynı zamanda geliş-
              yardımseverlik gibi evrensel değerleri   miş becerilerle donatılmış olmaları da
              içselleştirerek  bu  değerleri  yaşamla-  gereklidir.
              rına  yansıtma  becerisi  kazanmakta-
                                                 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, öğren-
              dır. Modelin temel unsurlarından biri
                                                 cilerin kavramsal becerilerden fiziksel
              olan “Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi”,   becerilere  kadar  geniş  bir  yelpazede
              öğrencilerin  ahlaki  bilinç  geliştirme-  yetkinlik kazanmalarını amaçlar. Kav-
              lerini, topluma karşı sorumluluklarını   ramsal  beceriler,  bilgi  edinme  ve  bu
              anlamalarını ve bu sorumlulukları ye-  bilgiyi  kullanma  süreçlerinde  öğren-
              rine  getirmelerini  sağlar.  Bu  sayede,   cilerin  eleştirel  düşünme,  problem
              öğrencilerin  ahlaki  değerlere  sahip,   çözme,  karar  verme  gibi  üst  düzey
              saygılı,  dürüst  ve  güvenilir  bireyler   düşünme becerilerini geliştirmelerini
              olarak yetişmeleri hedeflenir. Ancak,   sağlar. Bu beceriler, öğrencilerin kar-
              Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli’nin   maşık  problemlere  yaratıcı  ve  etkili
              sunduğu  eğitim  anlayışı,  sadece  ah-  çözümler  üretebilmeleri  için  gerekli
              laki değerlerle sınırlı kalmamaktadır.   altyapıyı  sunar.  Fiziksel  beceriler  ise
              Eğitimin bir diğer vazgeçilmez unsu-  öğrencilerin bedenlerini etkili bir şe-
              ru  olarak  beceri  eğitimine  de  büyük   kilde kullanmalarını, motor becerile-










                                                                                           DOSYA



                                                                                          15


                                                                                           İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22