Page 21 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 21

Maarif  modelinin  askıya  çıkması,   meleri  yaptıktan  sonra  gelen  eleştiri
              toplumun  tüm  kesimlerinden  geri   ve önerilere göre programlar güncel-
              dönüşlerinin  alınması  ve  şimdi  de   lenerek  ve  geliştirilerek  uygulanmak
              yönetici ve öğretmenlere aktarılma-  üzere  Talim  ve  Terbiye  Kurulunun
              sı  süreci  hakkında  ne  söylemek  is-  onayı  ile  yayınlandı.  Bu  aşamadan
              tersiniz?                          sonra öğretmen ve yönetici eğitimle-
                                                 rine başlayan MEB, Türkiye genelin-
              Maarif  Modeli  kamuoyuna  yansıdığı
                                                 de  değişen  bütün  programlarla  ilgili
              gibi Bakanlığımızın bir anda ve kim-
                                                 her ilden formatör öğretmenlere Ma-
              seye  haber  vermeden  yaptığı  bir  ça-  yıs-Eylül  ayları  arasında  eğitimlere
              lışma değildir. Burada modelin ciddi   alarak  öğretmenlerin  oryantasyonu-
              bir manipülasyon ve maalesef büyük
                                                 nu  tamamladı.  Aynı  zamanda  Milli
              dezenformasyonlara  maruz  kaldığını   Eğitim  Bakanlığının  taşra  teşkilatına
              söyleyebiliriz. Ancak bütün bu geliş-  bağlı  bütün  il  yöneticileri  de  eş  za-
              melere rağmen MEB açıktan ve şeffaf   manlı  olarak  toplantılar,  bilgilendir-
              bir  şekilde  süreci  yürüttü.  Geniş  bir   meler ve seminerlerle konu hakkında
              katılımla ve büyük bir emek harcaya-  bilgilendirildiler.  Bu  eğitim  ve  bilgi-
              rak bir buçuk iki sene süren hazırlık   lendirme sürecinin hız kaybetmeden
              aşamasının sonunda bütün kamuoyu-  ve azalmadan yıl boyunca devam et-
              nun eleştiri ve önerilerini almak üze-  mesi  ve  ayrıca  alanda  uygulamanın
              re askıya çıkardı. Bu sürecin sonunda   izlenmesi şu adan yapılması gereken
              ise  gelen  bütün  eleştiri  ve  önerileri   en  önemli  iş  olarak  önümüzde  dur-
              tek tek okuyarak gerekli değerlendir-  maktadır.











                                                                                           DOSYA



                                                                                          19


                                                                                           İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26