Page 21 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 21
Maarif modelinin askıya çıkması, meleri yaptıktan sonra gelen eleştiri
toplumun tüm kesimlerinden geri ve önerilere göre programlar güncel-
dönüşlerinin alınması ve şimdi de lenerek ve geliştirilerek uygulanmak
yönetici ve öğretmenlere aktarılma- üzere Talim ve Terbiye Kurulunun
sı süreci hakkında ne söylemek is- onayı ile yayınlandı. Bu aşamadan
tersiniz? sonra öğretmen ve yönetici eğitimle-
rine başlayan MEB, Türkiye genelin-
Maarif Modeli kamuoyuna yansıdığı
de değişen bütün programlarla ilgili
gibi Bakanlığımızın bir anda ve kim-
her ilden formatör öğretmenlere Ma-
seye haber vermeden yaptığı bir ça- yıs-Eylül ayları arasında eğitimlere
lışma değildir. Burada modelin ciddi alarak öğretmenlerin oryantasyonu-
bir manipülasyon ve maalesef büyük
nu tamamladı. Aynı zamanda Milli
dezenformasyonlara maruz kaldığını Eğitim Bakanlığının taşra teşkilatına
söyleyebiliriz. Ancak bütün bu geliş- bağlı bütün il yöneticileri de eş za-
melere rağmen MEB açıktan ve şeffaf manlı olarak toplantılar, bilgilendir-
bir şekilde süreci yürüttü. Geniş bir meler ve seminerlerle konu hakkında
katılımla ve büyük bir emek harcaya- bilgilendirildiler. Bu eğitim ve bilgi-
rak bir buçuk iki sene süren hazırlık lendirme sürecinin hız kaybetmeden
aşamasının sonunda bütün kamuoyu- ve azalmadan yıl boyunca devam et-
nun eleştiri ve önerilerini almak üze- mesi ve ayrıca alanda uygulamanın
re askıya çıkardı. Bu sürecin sonunda izlenmesi şu adan yapılması gereken
ise gelen bütün eleştiri ve önerileri en önemli iş olarak önümüzde dur-
tek tek okuyarak gerekli değerlendir- maktadır.
DOSYA
19
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ