Page 26 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 26

Modeli’nin  epistemolojik  yaklaşımı,   şırken, kültürel miras ve tarih bilinci,
                 çağımızın  bilgi  ve  bilgelik  ihtiyacını   bireylerin kimliklerini korumalarında
                 değişen vatandaşlık algısıyla harman-  ve dünya vatandaşları olarak yetişme-
                 layarak karşılamaya çalıştığını söyle-  lerinde önemli bir rol oynar. Türkiye
                 mek yerinde olacaktır.             Yüzyılı  Maarif  Modeli,  öğrencilerin
                                                    sadece  bireysel  geçmişlerini  değil,
                 Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli’nde
                                                    aynı zamanda toplumsal hafızayı da
                 dikkat çeken bir diğer boyut ise eği-
                                                    hatırlatmayı amaçlayarak bu küresel
                 tim  sürecini  yalnızca  bugünle  sınırlı
                                                    dinamikleri  eğitim  sürecine  entegre
                 tutmayıp, geçmiş ve geleceği de kap-
                                                    eden bir perspektife sahiptir. Bu mo-
                 sayan bir anlayışla ele alan “zamansal
                                                    delde, eğitimin sadece bireysel bir sü-
                 bütünlük” boyutudur. Geçmiş ve gele-
                                                    reç olarak değil, toplumsal ve tarihsel
                 cek arasındaki bağın korunması, kim-
                                                    bir birikim olarak ele alındığı anlaşıl-
                 lik  ve  aidiyet  duygusunun  gelişmesi
                                                    maktadır.
                 açısından  büyük  önem  taşımaktadır.
                 Küreselleşme, vatandaşlığın gelenek-  Küresel vatandaşlık anlayışı, bireyle-
                 sel  dinamiklerini  dönüştürerek,  ulu-  rin evrensel değerlere, insan hakları-
                 sal  ve  uluslararası  bağlamlarda  yeni   na ve kültürel çeşitliliğe saygı duyma-
                 bağlantılar  ve  sorumluluklar  yarat-  sını gerektirir. Değerler ve estetik, bir
                 maktadır.  Küreselleşme,  vatandaşlık   toplumun  ruhunu  yansıtır.  Modern
                 kavramını ulusal sınırların ötesine ta-  dünyada, etik ve estetik değerler, va-












         DOSYA



     24


         İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31