Page 22 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 22

Maarif Modeli oluşturulurken han-  nasıl bir bağı ya da benzerliği var?
                 gi toplumsal ve eğitimsel ihtiyaçlar   Modelin uluslararası düzeyde nasıl
                 dikkate alındı?                    bir etki yaratması bekleniyor?
                 Maarif  modelinin  oluşturulmasında   Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli,  K12
                 milli  ve  manevi  değerlerimiz  başta   Beceriler Çerçevesi metninden yarar-
                 olmak  üzere  zamanın  gereği  olarak   lanması ve beceri temelli bir program
                 geliştirilen  ve  uluslararası  alanlarda   olarak  tasarlanmasından  kaynaklı
                 kabul gören K12 becerileri ile birinci   olarak ayrıca programın birinci sınıf-
                 sınıftan  on  ikinci  sınıfa  kadar  örgün   tan  on  ikinci  sınıfa  kadar  bir  bütün
                 eğitimdeki  öğrencilerin  kazanmaları   halinde  ve  bütüncül  bir  yaklaşımla
                 gerektiği düşünülen beceriler dikkate   hazırlanmasından  dolayı  dünyadaki
                 alındı. Ayrıca ülkemizde yaklaşık on   diğer programlar ve eğitim sistemle-
                 yıldır yapılan eğitim izlem ve değer-  ri ile benzerlik göstermekte, konular,
                 lendirme  araştırmalarının  sonuçları,   değerler,  eğilimler  ve  sosyal  duygu-
                 uluslararası  sınavlardan  elde  edilen   sal becerilerde yapılan uyarlamalarla
                 bilgi ve tecrübeler, öğretmen ve idare-  kendi ülkemize özgü bir özellik taşı-
                 ci gruplarından gelen talepler, işveren   maktadır.
                 ve  işçi  kurumları  ve  sendikalarının
                                                    Eğitimde  gittikçe  daha  çok  yer  tu-
                 beklenti, istek ve önerileri ile öğren-
                                                    tan dijitalleşme ve teknolojinin Ma-
                 cilerden  toplanan  sistematik  veriler
                 programın  ihtiyaçlarını  oluşturmuş-  arif Modeli’ndeki yeri nedir?
                 tur diyebiliriz.                   Maarif  Modelindeki  sistem  okurya-
                 Bu  model,  21.  yüzyılın  yetkinlikle-  zarlığı  bileşenlerinde  dijital  okurya-
                 rine ve geleceğin mesleklerine uyum   zarlık başta olmak üzere bilgi okurya-
                 sağlamak için nasıl bir altyapı sağ-  zarlığı,  finansal  okuryazarlık  ve  veri
                 lıyor?                             okuryazarlığı alanları dijitalleşme ve
                                                    teknolojinin  öğretim  programlarında
                 Günümüzün temel ihtiyacı olarak ka-
                                                    kullanılması hem dijitalleşme hem de
                 bul edilen beceri temelli bir program
                                                    günümüz  diğer  yetkinliklerinin  dik-
                 olması 21. Yüzyıl yetkinlikleri için en   kate alındığı anlamına gelmektedir.
         DOSYA   önemli ölçüdür. Ayrıca günümüz tek-  Bu  modelin  uygulanma  aşamasın-
                 noloji  ve  bilişim  alanındaki  gelişme-
                 lere bağlı olarak ortaya çıkan sosyal   da karşılaşılabilecek olası sorunlar
     20          ve duygusal alandaki sorunlara karşı   nelerdir  ve  bu  sorunlar  üstesinden
                 geliştirilen ve bütün programda dik-  gelmek  için  ne  tür  çözümler  öngö-
                                                    rülüyor?
                 kate alınan sosyal duygusal öğrenme
         İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ  nülen ve programın temel dayanağını   önemli   nokta   öğretmenlerimizin
                 becerileri ile değer eğitimi için düşü-
                                                    Bu  modelin  uygulanmasındaki  en
                 oluşturan Erdem-Değer-Eylem çerçe-
                                                    programı  içselleştirmeleri  olacaktır.
                 vesi  programın  21.  Yüzyıl  yetkinlik-
                                                    Çünkü programın sahaya bakan yüzü
                 leri  için  öngördüğü  ve  uygulamaya
                                                    öğretmenlerimizdir. Bununla beraber
                 koyduğu temel altyapılardır.
                                                    okulun diğer bileşenleri olarak başta
                                                    okul ve teşkilat yöneticilerinin prog-
                 Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli’nin
                                                    ramın  uygulanması  aşamasında  ge-
                 uluslararası  eğitim  modelleriyle
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27