Page 19 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 19

EĞİTİM PROGRAMLARININ

              TEKNİK OLARAK ZATEN SÜREKLİ


              DEĞİŞMESİ VE GELİŞMESİ GEREKİR

              Konuşan: Betül COŞKUN



                     Prof. Dr. Bayram Özer ile Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin
                                     tüm yönlerini konuştuk.


              Merhaba hocam, öncelikle sizi tanı-  programın  temelinde  ülkemiz  insanı
              yabilir miyiz?                     ve kültürü olsun, bunu da doğru bilgi
                                                 ve bilimle birleştirerek tüm insanlığı
              Merhaba.  Ben  1979  Kayseri  doğum-
                                                 kapsayacak  şekilde  sunalım  düşün-
              luyum.  İlk,  orta  ve  lise  eğitimimi
                                                 cesinin  sonucu  olarak  okul  merkezli
              Kayseri’de,  lisans,  yüksek  lisans  ve
                                                 yürüttüğümüz  gelecek  nesillerimizin
              doktora  eğitimimi  Elazığ’da  yaptım.
                                                 eğitimi ve öğretimini, diğer bir ifade
              2008-2013  yılları  arasında  Hatay
                                                 ile  talim  ve  terbiyesini  en  güzel  şe-
              Mustafa  Kemal  Üniversitesi  Eğitim   kilde  karşılayan  ve  kapsayıcı  olarak
              Fakültesinde çalıştım ve 2013’ten beri
                                                 kullanılabilecek bir ifade olarak Ma-
              de  Samsun  Ondokuz  Mayıs  Üniver-
                                                 arif kavramı kullanılmıştır denilebilir.
              sitesinde  çalışmalarıma  devam  edi-
                                                 Ancak bu benim düşüncem tabii ki.
              yorum. Çalışma alanım Eğitim Prog-
              ramları ve Öğretim, bir başka deyişle   Maarif modelinde önceki program-
              eğitimin  içeriği  hakkında  araştırma   lardan farklılık arz eden en önemli
              yapıyorum  ve  ders  veriyorum.  Son   başlıklar nelerdir?
              zamanlarda da Değer Eğitimi ve De-  Maarif  Modeli  önceki  programdan       DOSYA
              ğer Eğitiminin içeriği hakkında çalışı-  oldukça  farklı  aslında.  Programlar
              yorum. Türkiye Yüzyılı Maarif Mode-  arası  bileşenler  olarak  isimlendirilen
              linde  de  Değerler  Eğitimi  Komisyon   sosyal-duygusal  öğrenme  becerileri,   17
              Başkanı olarak görev yaptım.       erdem-değer-eylem çerçevesi ve okur
                                                 yazarlık becerileri modelin en önem-
              Maarif Modeli isminin bir bulunuş
                                                 li farklılıklarını oluşturuyor. Bunların
              hikayesi  var  mıdır?  Nasıl  ortaya
                                                 haricinde eğilimler, kavramsal beceri-
              çıktı?
                                                 ler, fiziksel beceriler ve alan becerileri
              Maarif Modeli isminin bulunuş hika-  de kısmen önceki programdan farklı      İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
              yesi  aslında  programın  kimliğini  ve   yönlerdir. Ayrıca Maarif Modeli ilko-
              ruhunu  anlatan  “köklerden  gelece-  kul birinci sınıftan 12. Sınıfa kadar bir
              ğe”  ifadesiyle  başladı  denilebilir.  Bu   bütün olarak ve birlikte hazırlandığı
              programın ana düşüncesini oluşturan   için kademeler arası tutarsızlıklar ve
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24