Page 19 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 19
EĞİTİM PROGRAMLARININ
TEKNİK OLARAK ZATEN SÜREKLİ
DEĞİŞMESİ VE GELİŞMESİ GEREKİR
Konuşan: Betül COŞKUN
Prof. Dr. Bayram Özer ile Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin
tüm yönlerini konuştuk.
Merhaba hocam, öncelikle sizi tanı- programın temelinde ülkemiz insanı
yabilir miyiz? ve kültürü olsun, bunu da doğru bilgi
ve bilimle birleştirerek tüm insanlığı
Merhaba. Ben 1979 Kayseri doğum-
kapsayacak şekilde sunalım düşün-
luyum. İlk, orta ve lise eğitimimi
cesinin sonucu olarak okul merkezli
Kayseri’de, lisans, yüksek lisans ve
yürüttüğümüz gelecek nesillerimizin
doktora eğitimimi Elazığ’da yaptım.
eğitimi ve öğretimini, diğer bir ifade
2008-2013 yılları arasında Hatay
ile talim ve terbiyesini en güzel şe-
Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim kilde karşılayan ve kapsayıcı olarak
Fakültesinde çalıştım ve 2013’ten beri
kullanılabilecek bir ifade olarak Ma-
de Samsun Ondokuz Mayıs Üniver-
arif kavramı kullanılmıştır denilebilir.
sitesinde çalışmalarıma devam edi-
Ancak bu benim düşüncem tabii ki.
yorum. Çalışma alanım Eğitim Prog-
ramları ve Öğretim, bir başka deyişle Maarif modelinde önceki program-
eğitimin içeriği hakkında araştırma lardan farklılık arz eden en önemli
yapıyorum ve ders veriyorum. Son başlıklar nelerdir?
zamanlarda da Değer Eğitimi ve De- Maarif Modeli önceki programdan DOSYA
ğer Eğitiminin içeriği hakkında çalışı- oldukça farklı aslında. Programlar
yorum. Türkiye Yüzyılı Maarif Mode- arası bileşenler olarak isimlendirilen
linde de Değerler Eğitimi Komisyon sosyal-duygusal öğrenme becerileri, 17
Başkanı olarak görev yaptım. erdem-değer-eylem çerçevesi ve okur
yazarlık becerileri modelin en önem-
Maarif Modeli isminin bir bulunuş
li farklılıklarını oluşturuyor. Bunların
hikayesi var mıdır? Nasıl ortaya
haricinde eğilimler, kavramsal beceri-
çıktı?
ler, fiziksel beceriler ve alan becerileri
Maarif Modeli isminin bulunuş hika- de kısmen önceki programdan farklı İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
yesi aslında programın kimliğini ve yönlerdir. Ayrıca Maarif Modeli ilko-
ruhunu anlatan “köklerden gelece- kul birinci sınıftan 12. Sınıfa kadar bir
ğe” ifadesiyle başladı denilebilir. Bu bütün olarak ve birlikte hazırlandığı
programın ana düşüncesini oluşturan için kademeler arası tutarsızlıklar ve