Page 25 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 25
değil, aynı zamanda ruhsal dengeyi düzeyine taşıyan bireyler haline ge-
de koruyabilmelidir. Dijital çağın ge- tirmeyi amaçlamaktadır. Bilgiye eri-
tirdiği hızlı bilgi akışı, sosyal medya şimin ve bilginin hızla yayılmasının
etkileri ve küresel etkileşimler, birey- kolaylaştığı dijital çağda, bireylerin
lerin psikolojik dayanıklılığını artır- eleştirel düşünme, problem çözme ve
mayı gerektirmektedir. Maarif Mode- analitik düşünme becerilerine sahip
li, öğrencilerin ruh ve beden sağlığını olmaları gerekmektedir. Dijital tekno-
bütüncül bir şekilde ele alarak, onları lojinin yükselişi, vatandaşlık için yeni
içsel dengeye sahip, kendini yönete- zorluklar ve fırsatlar yaratırken, çev- DOSYA
bilen ve toplumla uyum içinde birey- rimiçi platformlar aracılığıyla siyasi
ler olarak yetiştirmeyi amaçlamakta- katılımı teşvik etmekte; aynı zaman-
da ulusal kimlik ve gizlilik endişele- 23
dır. Bu yaklaşım, modern vatandaşlık
rini karmaşıklaştırmaktadır. Türkiye
kavramında vurgulanan bireysel ve
Yüzyılı Maarif Modeli’nin epistemo-
toplumsal sağlığın bir yansıması ola-
lojik bütünlük yaklaşımı, bu yeni di-
rak değerlendirilebilir.
jital dünyada öğrencilerin eleştirel ve
Maarif Modeli’nde vurgulanan bir analitik düşünme becerilerini geliştir-
diğer yaklaşım “epistemolojik bütün- melerini vurgulamaktadır. Bu, onların İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
lük”tür. Bu yaklaşım, öğrencileri yal- bilgiyi sadece ezberlemek yerine, etik
nızca bilgi arayışında olan bireyler ve sorumlu bir şekilde kullanmala-
olmaktan çıkarıp, bilgiyi hayatın her rını sağlayacak bir anlayışı ön plana
alanında uygulayan ve onu bilgelik çıkarmaktadır. Bu bağlamda, Maarif