Page 25 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 25

değil,  aynı  zamanda  ruhsal  dengeyi   düzeyine  taşıyan  bireyler  haline  ge-
              de koruyabilmelidir. Dijital çağın ge-  tirmeyi  amaçlamaktadır.  Bilgiye  eri-
              tirdiği hızlı bilgi akışı, sosyal medya   şimin  ve  bilginin  hızla  yayılmasının
              etkileri ve küresel etkileşimler, birey-  kolaylaştığı  dijital  çağda,  bireylerin
              lerin  psikolojik  dayanıklılığını  artır-  eleştirel düşünme, problem çözme ve
              mayı gerektirmektedir. Maarif Mode-  analitik  düşünme  becerilerine  sahip
              li, öğrencilerin ruh ve beden sağlığını   olmaları gerekmektedir. Dijital tekno-
              bütüncül bir şekilde ele alarak, onları   lojinin yükselişi, vatandaşlık için yeni
              içsel dengeye sahip, kendini yönete-  zorluklar ve fırsatlar yaratırken, çev-  DOSYA
              bilen ve toplumla uyum içinde birey-  rimiçi  platformlar  aracılığıyla  siyasi
              ler olarak yetiştirmeyi amaçlamakta-  katılımı teşvik etmekte; aynı zaman-
                                                 da ulusal kimlik ve gizlilik endişele-   23
              dır. Bu yaklaşım, modern vatandaşlık
                                                 rini  karmaşıklaştırmaktadır.  Türkiye
              kavramında  vurgulanan  bireysel  ve
                                                 Yüzyılı  Maarif  Modeli’nin  epistemo-
              toplumsal sağlığın bir yansıması ola-
                                                 lojik bütünlük yaklaşımı, bu yeni di-
              rak değerlendirilebilir.
                                                 jital dünyada öğrencilerin eleştirel ve
              Maarif  Modeli’nde  vurgulanan  bir   analitik düşünme becerilerini geliştir-
              diğer yaklaşım “epistemolojik bütün-  melerini vurgulamaktadır. Bu, onların   İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
              lük”tür. Bu yaklaşım, öğrencileri yal-  bilgiyi sadece ezberlemek yerine, etik
              nızca  bilgi  arayışında  olan  bireyler   ve  sorumlu  bir  şekilde  kullanmala-
              olmaktan çıkarıp, bilgiyi hayatın her   rını sağlayacak bir anlayışı ön plana
              alanında  uygulayan  ve  onu  bilgelik   çıkarmaktadır.  Bu  bağlamda,  Maarif
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30