Page 32 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 32
dir. İçerik incelendiğinde alan beceri- ile öğretim teknolojilerinden fayda-
leri kapsamında değişim ve sürekliliği lanılarak işlenmeye çalışıldığı dikkati
algılama, kanıta dayalı sorgulama ve çekmektedir.
araştırma, tarihsel empati, tarihsel
Programda değer öğretimine de
sorun analizi ve karar verme ile za-
önem verilmiştir. Bu bağlamda değer-
manı algılama ve kronolojik düşünme ler erdem-değer-eylem modeli doğ-
gibi beceriler; kavramsal beceriler rultusunda ele alınmıştır. Değerlerin
bağlamında çözümleme, karşılaştır- konu içerikleriyle bütünleştirilmesine
ma, özetleme, sentezleme sorgulama özen gösterilmiştir. Programda ada-
ve tartışma gibi beceriler yer almak- let, aile bütünlüğü, çalışkanlık, este-
tadır. Buna ilaveten sosyal-duygu- tik, merhamet, özgürlük, sorumluluk,
sal öğrenme becerileri çerçevesinde vatanseverlik ve yardımseverlik gibi
kendini düzenleme (öz düzenleme), değerler kullanılmıştır. Değerlerin
esneklik, iletişim, iş birliği, kendine öğrencilere kazandırılması esnasında
uyarlama (öz yansıtma), sorumlu ka- değer telkini, değer açıklama, değer
rar verme, sosyal farkındalık ve uyum analizi, ahlaki ikilem, eylem öğrenme
gibi beceriler; okuryazarlık becerileri ve gözlem yoluyla öğrenme gibi yak-
doğrultusunda ise bilgi okuryazarlığı, laşımların kullanılması önerilmiştir.
dijital okuryazarlık, görsel okuryazar-
Tarih dersi içeriğini oluşturan kav-
lık, kültür okuryazarlığı, sanat okur- ramların soyut olması nedeniyle
yazarlığı, sürdürülebilirlik okuryazar- programda kavram öğretimine önem
lığı ve veri okuryazarlığı gibi beceriler verilmiştir. Öğrenme-öğretme uy-
mevcuttur. Programın öğrenme-öğ- gulamalarında kavram öğretiminin
retme uygulamaları incelendiğinde nerede ve nasıl yapılacağı doğrudan
ise sözü edilen becerilerin öğretimin- açıklanmıştır. Ayrıca dersler işlenir-
de genellikle çağdaş öğretim kuram, ken öğrenme çıktılarına ve öğrenci
model, strateji, yöntem ve teknikleri özelliklerine uygun olarak kavram
DOSYA
30
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ