Page 32 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 32

dir. İçerik incelendiğinde alan beceri-  ile  öğretim  teknolojilerinden  fayda-
                 leri kapsamında değişim ve sürekliliği   lanılarak işlenmeye çalışıldığı dikkati
                 algılama, kanıta dayalı sorgulama ve   çekmektedir.
                 araştırma,  tarihsel  empati,  tarihsel
                                                    Programda  değer  öğretimine  de
                 sorun  analizi  ve  karar  verme  ile  za-
                                                    önem verilmiştir. Bu bağlamda değer-
                 manı algılama ve kronolojik düşünme   ler  erdem-değer-eylem  modeli  doğ-
                 gibi  beceriler;  kavramsal  beceriler   rultusunda  ele  alınmıştır.  Değerlerin
                 bağlamında  çözümleme,  karşılaştır-  konu içerikleriyle bütünleştirilmesine
                 ma, özetleme, sentezleme sorgulama   özen  gösterilmiştir.  Programda  ada-
                 ve tartışma gibi beceriler yer almak-  let, aile bütünlüğü, çalışkanlık, este-
                 tadır.  Buna  ilaveten  sosyal-duygu-  tik, merhamet, özgürlük, sorumluluk,
                 sal  öğrenme  becerileri  çerçevesinde   vatanseverlik  ve  yardımseverlik  gibi
                 kendini  düzenleme  (öz  düzenleme),   değerler  kullanılmıştır.  Değerlerin
                 esneklik,  iletişim,  iş  birliği,  kendine   öğrencilere kazandırılması esnasında
                 uyarlama (öz yansıtma), sorumlu ka-  değer  telkini,  değer  açıklama,  değer
                 rar verme, sosyal farkındalık ve uyum   analizi, ahlaki ikilem, eylem öğrenme
                 gibi beceriler; okuryazarlık becerileri   ve gözlem yoluyla öğrenme gibi yak-
                 doğrultusunda ise bilgi okuryazarlığı,   laşımların kullanılması önerilmiştir.
                 dijital okuryazarlık, görsel okuryazar-
                                                    Tarih  dersi  içeriğini  oluşturan  kav-
                 lık, kültür okuryazarlığı, sanat okur-  ramların  soyut  olması  nedeniyle
                 yazarlığı, sürdürülebilirlik okuryazar-  programda kavram öğretimine önem
                 lığı ve veri okuryazarlığı gibi beceriler   verilmiştir.  Öğrenme-öğretme  uy-
                 mevcuttur.  Programın  öğrenme-öğ-  gulamalarında  kavram  öğretiminin
                 retme  uygulamaları  incelendiğinde   nerede ve nasıl yapılacağı doğrudan
                 ise sözü edilen becerilerin öğretimin-  açıklanmıştır.  Ayrıca  dersler  işlenir-
                 de genellikle çağdaş öğretim kuram,   ken  öğrenme  çıktılarına  ve  öğrenci
                 model, strateji, yöntem ve teknikleri   özelliklerine  uygun  olarak  kavram


         DOSYA



     30


         İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37