Page 37 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 37
Maarif Modeli, öğretmenlere kendi dece bir sınavı geçmek için olmadığı-
öğretim yöntemlerini gözden geçir- nı, aynı zamanda topluma nasıl fayda
me ve her dersin sonunda kendileri- sağlayabileceklerini sorgulatabilecek
ni değerlendirme fırsatı sunuyor. Bu bir kapı aralıyor. Bu da matematiği
sayede öğretmenler, öğrencilerin ih- ders kitaplarının ötesine taşıyıp öğ-
tiyaçlarına daha hızlı ve etkili bir şe- rencilerin sorumluluk sahibi bireyler
kilde yanıt verebilme ve her yeni ders olarak yetişmelerine katkıda buluna-
planını bu gözlemler doğrultusunda bilir.
yeniden şekillendirebilme fırsatını
Velilerin Rolü: Eğitimde Aktif Katılım
yakalayacaklar.
Maarif Modeli, yalnızca öğretmen-
Matematiğin sadece akademik bir be-
lerin değil, velilerin de eğitime ak-
ceri olmadığını biliyoruz. Maarif Mo-
tif katılımını teşvik eden bir yapıya
deli, bu anlayışı bir adım daha ileri ta-
şıyarak matematiği duygusal zekâ ile sahip. Bir çocuğun başarısı, sadece
okulda aldığı eğitimle sınırlı değildir;
harmanlıyor. Öğrencilerin bir prob-
evde ailesi tarafından desteklenmesi,
lemle karşılaştıklarında sadece doğru
onun gelişim sürecini hızlandırır ve
cevabı bulmaları değil, o cevaba nasıl
daha etkili kılar. Velilerin, çocukları-
ulaştıkları, hangi stratejileri kullan-
nın matematik gibi soyut derslerde
dıkları ve bu süreçte neler öğrendik-
lerini sorgulamalarını teşvik ediyor. zorlandıkları anlarda onlara destek
olmaları, bu süreçte motivasyonlarını
Bu tür bir yaklaşım, öğrencilerin hata artırmaları oldukça önemli.
yapma korkusunu yenmelerine yar-
Velilerin eğitim sürecine aktif katılı-
dımcı olurken düşüncelerini daha
özgürce ifade edebilen bireyler hali- mı, çocukların gelişiminde büyük bir
ne gelmelerini sağlamayı amaçlıyor. fark yaratmakta. Evde yapılan basit
Matematik sadece bir dizi doğru ce- matematiksel tartışmalar, günlük ha-
vaptan ibaret değil; aynı zamanda yatta karşılaşılan problemler üzerin-
öğrencilerin zihinsel ve duygusal ge- de konuşmak bile çocuğun öğrenme
lişimlerini besleyen bir süreç. Öğren- sürecini güçlendirebilir. Bu süreç-
cilerin bu modelle birlikte gelecek- te, velilerin sadece sınav sonuçları-
te, kendi düşünce süreçlerini analiz na odaklanmak yerine çocuklarının DOSYA
ederek daha yaratıcı ve çözüm odaklı problem çözme becerilerini, eleştirel
bireyler haline geleceklerine inanıyo- düşünme yeteneklerini ve sosyal be- 35
rum. cerilerini geliştirmeleri konusunda
öğretmenlere mümkün olduğunca
Maarif Modeli’nin en ilgi çekici yan-
yardımcı olmaları gerekir.
larından biri de matematiği sosyal so-
rumlulukla ilişkilendiren bir yaklaşım Maarif Modeli, öğrencilerin kendi
sunması. Eğitimdeki klasik anlayış, öğrenme süreçlerini sahiplenmele-
matematiği sadece bir akademik ba- rini teşvik eden bir yaklaşıma sahip. İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
şarı aracı olarak görürken, bu model Öğrenciler, sadece doğru cevabı bul-
matematiği topluma katkı sağlayacak makla yetinmemeli; o cevaba nasıl
bir araç olarak konumlandırıyor. Öğ- ulaştıklarını, hangi stratejileri izle-
rencilere, çözdükleri problemlerin sa- diklerini ve sürecin neresinde hata-