Page 37 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 37

Maarif  Modeli,  öğretmenlere  kendi   dece bir sınavı geçmek için olmadığı-
              öğretim  yöntemlerini  gözden  geçir-  nı, aynı zamanda topluma nasıl fayda
              me ve her dersin sonunda kendileri-  sağlayabileceklerini  sorgulatabilecek
              ni  değerlendirme  fırsatı  sunuyor.  Bu   bir  kapı  aralıyor.  Bu  da  matematiği
              sayede  öğretmenler,  öğrencilerin  ih-  ders  kitaplarının  ötesine  taşıyıp  öğ-
              tiyaçlarına daha hızlı ve etkili bir şe-  rencilerin sorumluluk sahibi bireyler
              kilde yanıt verebilme ve her yeni ders   olarak yetişmelerine katkıda buluna-
              planını  bu  gözlemler  doğrultusunda   bilir.
              yeniden  şekillendirebilme  fırsatını
                                                 Velilerin Rolü: Eğitimde Aktif Katılım
              yakalayacaklar.
                                                 Maarif  Modeli,  yalnızca  öğretmen-
              Matematiğin sadece akademik bir be-
                                                 lerin  değil,  velilerin  de  eğitime  ak-
              ceri olmadığını biliyoruz. Maarif Mo-
                                                 tif  katılımını  teşvik  eden  bir  yapıya
              deli, bu anlayışı bir adım daha ileri ta-
              şıyarak matematiği duygusal zekâ ile   sahip.  Bir  çocuğun  başarısı,  sadece
                                                 okulda aldığı eğitimle sınırlı değildir;
              harmanlıyor.  Öğrencilerin  bir  prob-
                                                 evde ailesi tarafından desteklenmesi,
              lemle karşılaştıklarında sadece doğru
                                                 onun  gelişim  sürecini  hızlandırır  ve
              cevabı bulmaları değil, o cevaba nasıl
                                                 daha etkili kılar. Velilerin, çocukları-
              ulaştıkları,  hangi  stratejileri  kullan-
                                                 nın  matematik  gibi  soyut  derslerde
              dıkları ve bu süreçte neler öğrendik-
              lerini sorgulamalarını teşvik ediyor.  zorlandıkları  anlarda  onlara  destek
                                                 olmaları, bu süreçte motivasyonlarını
              Bu tür bir yaklaşım, öğrencilerin hata   artırmaları oldukça önemli.
              yapma  korkusunu  yenmelerine  yar-
                                                 Velilerin  eğitim  sürecine  aktif  katılı-
              dımcı  olurken  düşüncelerini  daha
              özgürce  ifade  edebilen  bireyler  hali-  mı, çocukların gelişiminde büyük bir
              ne  gelmelerini  sağlamayı  amaçlıyor.   fark  yaratmakta.  Evde  yapılan  basit
              Matematik sadece bir dizi doğru ce-  matematiksel tartışmalar, günlük ha-
              vaptan  ibaret  değil;  aynı  zamanda   yatta  karşılaşılan  problemler  üzerin-
              öğrencilerin zihinsel ve duygusal ge-  de konuşmak bile çocuğun öğrenme
              lişimlerini besleyen bir süreç. Öğren-  sürecini  güçlendirebilir.  Bu  süreç-
              cilerin  bu  modelle  birlikte  gelecek-  te,  velilerin  sadece  sınav  sonuçları-
              te,  kendi  düşünce  süreçlerini  analiz   na  odaklanmak  yerine  çocuklarının   DOSYA
              ederek daha yaratıcı ve çözüm odaklı   problem çözme becerilerini, eleştirel
              bireyler haline geleceklerine inanıyo-  düşünme yeteneklerini ve sosyal be-  35
              rum.                               cerilerini  geliştirmeleri  konusunda
                                                 öğretmenlere  mümkün  olduğunca
              Maarif Modeli’nin en ilgi çekici yan-
                                                 yardımcı olmaları gerekir.
              larından biri de matematiği sosyal so-
              rumlulukla ilişkilendiren bir yaklaşım   Maarif  Modeli,  öğrencilerin  kendi
              sunması.  Eğitimdeki  klasik  anlayış,   öğrenme  süreçlerini  sahiplenmele-
              matematiği sadece bir akademik ba-  rini teşvik eden bir yaklaşıma sahip.    İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
              şarı aracı olarak görürken, bu model   Öğrenciler, sadece doğru cevabı bul-
              matematiği topluma katkı sağlayacak   makla  yetinmemeli;  o  cevaba  nasıl
              bir araç olarak konumlandırıyor. Öğ-  ulaştıklarını,  hangi  stratejileri  izle-
              rencilere, çözdükleri problemlerin sa-  diklerini  ve  sürecin  neresinde  hata-
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42