Page 34 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 34

Programda  öğrencilerin  alana  özgü
                 kitaplar  okutulması  önemsemiştir.
                 Öğretmenlerden  öğrencilere  bir  eği-
                 tim-öğretim  yılında  en  az  iki  kitap
                 okutulacak şekilde planlama yapma-
                 ları  istenmiş,  öğretim  programında
                 yer  alan  tarih  öğretimi  ve  yazımı,
                 dijital tarih, İslamiyet öncesi Türk ta-
                 rihi, Hz. Muhammed’in hayatı, İslam
                 medeniyetinde bilim, kültür ve sanat,
                 Türkiye  Selçuklularında  ekonomi  ve
                 sosyal hayat, tarihsel süreçte deprem-
                 ler, sürgünler ve göçler ile Türk-İslam
                 medeniyetinde vakıflar gibi konulara
                 ilişkin  okumalar  yaptırılması  öneril-
                 miştir.
                 Son  söz  olarak  Yenilenen  Tarih  Der-
                 si Öğretim Programı 2024-2025 eği-
                 tim-öğretim  yılı  güz  döneminden
                 itibaren  uygulamaya  konulmuştur.
                 Unutmayalım  ki  mükemmel  her  za-
                 man iyinin düşmanıdır. Öğretim prog-
                 ramı  geliştirilme  süreci  durağan  de-
                 ğil  hareketli  bir  süreçtir.  Dolayısıyla
                 programın olgunlaşma süreci devam
                 edecektir.
                 Programın  alana  ve  tüm  paydaşlara
                 faydalı olması, eksik yönlerinin gide-
                 rilmesi, iyi yönlerinin de geliştirilmesi
         DOSYA   dileğiyle…



     32


         İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39