Page 34 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 34
Programda öğrencilerin alana özgü
kitaplar okutulması önemsemiştir.
Öğretmenlerden öğrencilere bir eği-
tim-öğretim yılında en az iki kitap
okutulacak şekilde planlama yapma-
ları istenmiş, öğretim programında
yer alan tarih öğretimi ve yazımı,
dijital tarih, İslamiyet öncesi Türk ta-
rihi, Hz. Muhammed’in hayatı, İslam
medeniyetinde bilim, kültür ve sanat,
Türkiye Selçuklularında ekonomi ve
sosyal hayat, tarihsel süreçte deprem-
ler, sürgünler ve göçler ile Türk-İslam
medeniyetinde vakıflar gibi konulara
ilişkin okumalar yaptırılması öneril-
miştir.
Son söz olarak Yenilenen Tarih Der-
si Öğretim Programı 2024-2025 eği-
tim-öğretim yılı güz döneminden
itibaren uygulamaya konulmuştur.
Unutmayalım ki mükemmel her za-
man iyinin düşmanıdır. Öğretim prog-
ramı geliştirilme süreci durağan de-
ğil hareketli bir süreçtir. Dolayısıyla
programın olgunlaşma süreci devam
edecektir.
Programın alana ve tüm paydaşlara
faydalı olması, eksik yönlerinin gide-
rilmesi, iyi yönlerinin de geliştirilmesi
DOSYA dileğiyle…
32
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ