Page 41 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 41
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
OTURUM III
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE KAYNAKLAR
SORU 1: Ortaöğretim düzeyindeki eğitimciler, lise seviyesindeki öğrencilerin eğitiminde
mevcut ders kitaplarının İngilizce öğretimindeki etkinliğini nasıl algılıyorlar?
CEVAP 1: Mevcut ders kitapları içerik ve çeşitli uygulama alanı sunamaması açısından, farklı
seviye gruplarına hitap edememesi bakımından hazırlıkla eğitim veren lise grubu öğrencileri
açısından yeterli görülmemektedir. Seviyelere göre belirlenmemiş ders kitapları, ders verimi
ile etkili ve kalıcı öğrenmeyi olumsuz etkilemektedir.
Ders kitaplarının içeriğinin zenginleştirilmesi, farklı öğrenim alanları sunması,
seviyelere göre farklı kitap içeriklerinin üretilmesi önerilmektedir. Ders kitapları içeriğinin
hedef dilin kültürel faaliyetlerini içerecek şekilde, yabancı yayınevlerinden destek alınarak
hazırlanması gerekmektedir. Yabancı dil kitapları, alanında tanınmış ve etkili içerik üretici
editörleri ile iş birliği içinde hazırlanmalıdır. Cambridge, Oxford gibi yayınların içerikleri göz
önünde bulundurularak kitaplar farklı eğitim öğretim materyali sunma konusunda
geliştirilmelidir. Görsel, işitsel ortamların öğretimdeki yeri artırılmalıdır. Ders kitaplarının ek
kaynaklarıyla birlikte zengin bir uygulama alanı sunacak şekilde tasarlanması hazırlık eğitimi
veren liselerdeki öğrenci etkinlik ve başarısının daha iyi seviyelere taşınmasını sağlarken
öğrenmenin kalıcılığının desteklenmesine de olanak sağlayacaktır. Bununla birlikte
öğretmenler genellikle konularla ilgili ek aktiviteleri ve uygulamaları kendileri araştırarak
hazırlamaktadırlar. Bu gibi süreç odaklı etkinlik ve değerlendirme çalışmaları için ders kitapları
ile ek materyallerin sunulması hem eğitimde birliğin sağlanmasına hem de öğretmenlerin
zamandan tasarruf ederek daha etkili çalışmalara vakit ayırmasına olanak sağlayacaktır.
Hazırlık sınıfı için seviye belirleme sınavı ile ilgili olarak MEB’in standart bir sınav belirlemesi ve
buna göre hazırlık sınıfı okuma, atlama ya da öğrenci seviyesine göre eğitimin yönlendirilmesi
sağlanabilir.
SORU 2: Teknoloji lise düzeyinde İngilizce dil eğitimini etkili bir şekilde nasıl destekliyor,
teknoloji yabancı dil öğretimine etkili bir şekilde nasıl entegre edilebilir? Öğrencilerin
teknoloji kullanımı konusunda yer yer eğitimcilerden daha yetkin olmalarının dil öğrenmeye
olumlu ya da olumsuz etkileri var mıdır?
CEVAP 2: Yazma ödevlerinin doğru değerlendirilmesi yapay zekâ açısından zorlaşmıştır. Fakat
öğrencilerin hazırladıkları teknolojik destekli sunumlar olumlu katkı sağlamaktadır.
Öğretmenlere MEB uzantılı, edu.tr gibi e-posta adresleri sağlayarak, Microsoft programlarının,
web 2.0 araçlarının öğretmenlerin ücretsiz kullanımına imkân sunulması önerilmektedir.
SORU 3: Öğretmenlerin değerlendirme konusunda karşılaştıkları zorluklar nelerdir? Yeni
değerlendirme sistemi ile ilgili görüşleriniz nelerdir? Öğretmenlik mesleğindeki iş yükü ile
başa çıkma konusunda yaşadığınız zorluklar nelerdir?
41