Page 41 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 41

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               OTURUM III

               ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE KAYNAKLAR


               SORU  1:  Ortaöğretim  düzeyindeki  eğitimciler,  lise  seviyesindeki  öğrencilerin  eğitiminde
               mevcut ders kitaplarının İngilizce öğretimindeki etkinliğini nasıl algılıyorlar?

               CEVAP 1: Mevcut ders kitapları içerik ve çeşitli uygulama alanı sunamaması açısından, farklı
               seviye gruplarına hitap edememesi bakımından hazırlıkla eğitim veren lise grubu öğrencileri
               açısından yeterli görülmemektedir. Seviyelere göre belirlenmemiş ders kitapları, ders verimi
               ile etkili ve kalıcı öğrenmeyi olumsuz etkilemektedir.


                      Ders  kitaplarının  içeriğinin  zenginleştirilmesi,  farklı  öğrenim  alanları  sunması,
               seviyelere  göre  farklı  kitap  içeriklerinin  üretilmesi  önerilmektedir.  Ders  kitapları  içeriğinin
               hedef  dilin  kültürel  faaliyetlerini  içerecek  şekilde,  yabancı  yayınevlerinden  destek  alınarak
               hazırlanması  gerekmektedir.  Yabancı  dil  kitapları,  alanında  tanınmış  ve  etkili  içerik  üretici
               editörleri ile iş birliği içinde hazırlanmalıdır. Cambridge, Oxford gibi yayınların içerikleri göz
               önünde  bulundurularak  kitaplar  farklı  eğitim  öğretim  materyali  sunma  konusunda
               geliştirilmelidir.  Görsel, işitsel ortamların öğretimdeki yeri artırılmalıdır. Ders kitaplarının ek
               kaynaklarıyla birlikte zengin bir uygulama alanı sunacak şekilde tasarlanması hazırlık eğitimi

               veren  liselerdeki  öğrenci  etkinlik  ve  başarısının  daha  iyi  seviyelere  taşınmasını  sağlarken
               öğrenmenin  kalıcılığının  desteklenmesine  de  olanak  sağlayacaktır.  Bununla  birlikte
               öğretmenler  genellikle  konularla  ilgili  ek  aktiviteleri  ve  uygulamaları  kendileri  araştırarak
               hazırlamaktadırlar. Bu gibi süreç odaklı etkinlik ve değerlendirme çalışmaları için ders kitapları
               ile  ek  materyallerin  sunulması  hem  eğitimde  birliğin  sağlanmasına  hem  de  öğretmenlerin
               zamandan  tasarruf  ederek  daha  etkili  çalışmalara  vakit  ayırmasına  olanak  sağlayacaktır.
               Hazırlık sınıfı için seviye belirleme sınavı ile ilgili olarak MEB’in standart bir sınav belirlemesi ve
               buna göre hazırlık sınıfı okuma, atlama ya da öğrenci seviyesine göre eğitimin yönlendirilmesi
               sağlanabilir.


               SORU  2:  Teknoloji  lise  düzeyinde  İngilizce  dil  eğitimini  etkili  bir  şekilde  nasıl  destekliyor,
               teknoloji  yabancı  dil  öğretimine  etkili  bir  şekilde  nasıl  entegre  edilebilir?  Öğrencilerin
               teknoloji kullanımı konusunda yer yer eğitimcilerden daha yetkin olmalarının dil öğrenmeye
               olumlu ya da olumsuz etkileri var mıdır?

               CEVAP 2: Yazma ödevlerinin doğru değerlendirilmesi yapay zekâ açısından zorlaşmıştır. Fakat

               öğrencilerin  hazırladıkları  teknolojik  destekli  sunumlar  olumlu  katkı  sağlamaktadır.
               Öğretmenlere MEB uzantılı, edu.tr gibi e-posta adresleri sağlayarak, Microsoft programlarının,
               web 2.0 araçlarının öğretmenlerin ücretsiz kullanımına imkân sunulması önerilmektedir.

               SORU  3:  Öğretmenlerin  değerlendirme  konusunda  karşılaştıkları  zorluklar  nelerdir?  Yeni
               değerlendirme  sistemi  ile  ilgili  görüşleriniz  nelerdir?  Öğretmenlik  mesleğindeki  iş  yükü  ile
               başa çıkma konusunda yaşadığınız zorluklar nelerdir?





                                                                                                        41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46