Page 43 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 43
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
Çalıştay Masa 5: Özel Odak ve Genel Kaygılar Masası
Başkanlar: Prof. Dr. Sumru AKCAN (Boğaziçi Üniversitesi)
Dr. Cemil Gökhan KARACAN (Medipol Üniversitesi)
Raportör: Neslihan KAYALI (İngilizce Öğretmeni-Ataşehir)
Katılımcılar:
Ayşe ÖZMEN İngilizce Öğretmeni Üsküdar
Ceren ARAÇ İngilizce Öğretmeni Bahçelievler
Derya AKKOÇ İngilizce Öğretmeni Bahçelievler
Zeynep KARA USLU İngilizce Öğretmeni Ümraniye
İlknur BEKMEZCİ İngilizce Öğretmeni SEV Okulları
Özgür NİZAM İngilizce Öğretmeni Birikim Okulları
Hilal YAVUZ 4. Sınıf Staj Öğrencisi Biruni Üniversitesi
Konular:
• İngilizce Öğretim Programı
• Öğretmen
• Öğrenci
• Ölçme ve Değerlendirme
• Kaynaklar
OTURUM I
İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI
SORU 1: Dil politikası ve müfredat geliştirme, gelişen küresel iletişim ihtiyaçlarını yansıtacak
şekilde uygulanıyor mu? Mevcut müfredatın İngilizce dil becerilerini yeterince kapsadığını
düşünüyor musunuz? Her düzeyde hangi genel zorluklar veya endişeler İngilizce dil eğitimi
politikasını etkiliyor?
CEVAP 1: Öğretmenler, İngilizce öğretim programının temel felsefesinin öğrencilere temel
İngilizce dil becerilerini kazandırmak olduğunu düşünürken; diğer yandan programın güncel
dünya gereksinimlerine ve çocukların ihtiyaçlarına yeterince hitap etmediği görüşünde
birleşmektedirler. Bu noktada özellikle sürdürülebilir enerji, teknoloji, yapay zekâ gibi çağdaş
ve merak uyandırıcı konuların yeterince vurgulanmadığına dikkat çekilmektedir. (Müfredat
bugünkü çocukların ihtiyaçlarını karşılamamakta, sürdürülebilir enerji, teknoloji, gibi konular
yerine öğrencilere oyunlar öğretilmektedir. Öğretmenlerin en çok zorlandığı noktalardan
birisi, konuların merak uyandırmamasıdır).
Öğretmenler, mevcut müfredatın İngilizce dil becerilerini yeterince kapsamadığını
belirtmektedir. Özellikle hızlı değişen müfredat, sınırlı ders saatleri ve yüksek beklentiler
arasındaki dengesizlik önemli bir sorun olarak görülmektedir. Bu durum, öğrencilerin dil
becerilerini etkin bir şekilde geliştirmelerini zorlaştırmakta ve öğretmenleri sınırlı kaynaklarla
daha fazlasını başarmaya zorlamaktadır.
43