Page 43 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 43

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



                                Çalıştay Masa 5: Özel Odak ve Genel Kaygılar Masası
               Başkanlar: Prof. Dr. Sumru AKCAN (Boğaziçi Üniversitesi)

                                  Dr. Cemil Gökhan KARACAN (Medipol Üniversitesi)
               Raportör: Neslihan KAYALI (İngilizce Öğretmeni-Ataşehir)


               Katılımcılar:
               Ayşe ÖZMEN             İngilizce Öğretmeni   Üsküdar
               Ceren ARAÇ             İngilizce Öğretmeni   Bahçelievler
               Derya AKKOÇ            İngilizce Öğretmeni   Bahçelievler
               Zeynep KARA USLU       İngilizce Öğretmeni   Ümraniye
               İlknur BEKMEZCİ        İngilizce Öğretmeni   SEV Okulları
               Özgür NİZAM            İngilizce Öğretmeni   Birikim Okulları
               Hilal YAVUZ            4. Sınıf Staj Öğrencisi  Biruni Üniversitesi

               Konular:
               •      İngilizce Öğretim Programı
               •      Öğretmen
               •      Öğrenci
               •      Ölçme ve Değerlendirme
               •      Kaynaklar



               OTURUM I

               İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI

               SORU 1: Dil politikası ve müfredat geliştirme, gelişen küresel iletişim ihtiyaçlarını yansıtacak
               şekilde  uygulanıyor  mu?  Mevcut  müfredatın  İngilizce  dil  becerilerini  yeterince  kapsadığını
               düşünüyor musunuz? Her düzeyde hangi genel zorluklar veya endişeler İngilizce dil eğitimi
               politikasını etkiliyor?


               CEVAP  1:  Öğretmenler,  İngilizce  öğretim  programının  temel  felsefesinin  öğrencilere  temel
               İngilizce dil becerilerini kazandırmak olduğunu düşünürken; diğer yandan programın güncel
               dünya  gereksinimlerine  ve  çocukların  ihtiyaçlarına  yeterince  hitap  etmediği  görüşünde
               birleşmektedirler. Bu noktada özellikle sürdürülebilir enerji, teknoloji, yapay zekâ gibi çağdaş
               ve  merak  uyandırıcı  konuların  yeterince  vurgulanmadığına  dikkat  çekilmektedir.  (Müfredat
               bugünkü çocukların ihtiyaçlarını karşılamamakta, sürdürülebilir enerji, teknoloji, gibi konular
               yerine  öğrencilere  oyunlar  öğretilmektedir.  Öğretmenlerin  en  çok  zorlandığı  noktalardan

               birisi, konuların merak uyandırmamasıdır).

                      Öğretmenler,  mevcut  müfredatın  İngilizce  dil  becerilerini  yeterince  kapsamadığını
               belirtmektedir.  Özellikle  hızlı  değişen  müfredat,  sınırlı  ders  saatleri  ve  yüksek  beklentiler
               arasındaki  dengesizlik  önemli  bir  sorun  olarak  görülmektedir.  Bu  durum,  öğrencilerin  dil
               becerilerini etkin bir şekilde geliştirmelerini zorlaştırmakta ve öğretmenleri sınırlı kaynaklarla
               daha fazlasını başarmaya zorlamaktadır.


                                                                                                        43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48