Page 44 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 44

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



                      Müfredat  konusunda  öğretmenlerin  yaşadığı  en  büyük  problem  ders  kitapları
               konusundadır. Ders kitapları CEFR felsefesine uygun değildir. 4 beceri için bölümler ayrılmış
               olsa  da  Cambridge  ya  da  Oxford  gibi  yayınevlerinin  yayınladığı  İngilizce  kitaplar  ve
               materyaller  ile  aynı  seviyede  değildir.  Öğretmenler  ders  kitaplarının  yetersiz  ve  geleneksel
               olduğunu  düşünmektedirler.  Kitaplarda  hem  yeteri  kadar  aktivite  bulunmamakta  hem  de
               gerçekçi  içerikler  yer  almamaktadır.  Ayrıca  dinleme  metinlerinden  bazılarının  seslendirmesi

               robot sesi şeklinde olup öğrenciler dinleme metinlerini anlamakta zorluk yaşamaktadırlar.

                      Yabancı  dil  materyalleri  eksik/yetersizdir.  İlkokul  ve  ortaokul  düzeyi  için,  çalışma  ve
               ders kitabı, öğretmenlere ayrıntılı yönergelerle zenginleştirilmiş öğretmen kitabı, flashcards,
               kukla, oyunlar gibi zengin materyaller ile ders  içeriği genişletilebilir; ancak bu materyallerin
               öğretmenlere ulaştırılması gerekmektedir.

               SORU 2: Okullarda İngilizce derslerine ayrılan zaman öğrenci yeterliliğini ve başarısını nasıl

               etkiliyor?  İngilizce programı öğrencilerin kariyer hedeflerinin neresinde kalıyor?

               CEVAP  2:  Öğretmenler  sınıf  mevcudunun  fazla  olması  sebebiyle  sınıf  yönetiminde  ve
               motivasyon konusunda problem yaşamaktadırlar. Dijital materyaller ve etkinliklerin kalabalık
               sınıflarda uygulanamaması hem öğrencilerde hem de öğretmenlerde motivasyon kaybına yol
               açmaktadır.  İlkokulda  İngilizce  için  ayrılan  ders  saatlerinin  yetersiz  olması,  sınıf  içerisinde
               öğrencilerin yeteri kadar İngilizce pratiği yapamamasına sebep olmaktadır.


                      İlkokul  için  İngilizce  eğitim  programında  yeterli  özgün  ve  gerçekçi  materyalin
               olmaması,  ders  saatlerinin  kısıtlı  olması  ile  yüksek  beklentiler  arasındaki  boşluğun
               doldurulamamasına  yol  açmaktadır.  Öğrenciler  sadece  haftada  2  saat  ders  alarak  İngilizce
               diline  yönelik  olarak  yeteri  kadar  pratik  yapamamaktadırlar.  Öğrenciler  hem  tekrar
               yapmamakta hem de tekrar yapabilecekleri materyallerden uzak kalmaktadır.


                      Öğrenciler İngilizce dersini gereksiz görmektedirler; çünkü (ortaokul seviyesi için) LGS
               sınavında  dersin  daha  az  katsayıya  sahip  olması  öğrencileri  branşlar  arasında  bir  seçim
               yapmaya  zorlamaktadır.  Ayrıca  öğrenciler  hayatları  ve  kariyerleri  için  neden  İngilizce
               öğrenmeleri gerektiğini kavrayamamakta ve yabancı dil öğrenmeyi gereksiz görmektedirler.
               Yabancı  dili  günlük  hayatlarında  kullanamadıkları  için  de  İngilizce  öğrenme  konusunda
               isteksiz davranmaktadırlar.

               SORU 3: Mevcut ders süresi içinde öğrencilere dil becerilerini geliştirmeleri için yeterli fırsatlar

               sunabiliyor  musunuz?  Yabancı  dil  öğretmenlerinin  İngilizce  derslerinin  süresi  ve  sıklığı
               konusunda endişeleri veya önerileri var mı?

               CEVAP 3: Sınıfların kalabalık olması ve kullanılan ders kitaplarının yetersiz oluşu, öğretmenler
               üzerinde  negatif  bir  baskı  oluşturmaktadır;  ancak  her  öğretmen  kendi  dersi  için  farklı
               çözümler geliştirmektedir. Örneğin, drama ile İngilizce öğretimi, rap şarkılarla kelime öğretimi
               gibi  yenilikçi  ve  modern  yaklaşımlar  ile  öğretmenler  sınıflarında  yeterli  fırsatları  sunmaya
               çalışmaktadırlar.



                                                                                                        44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49