Page 45 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 45

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



                      Bazı  öğretmenler  web2  araçları  kullanarak  sınıflarında  öğrenme  ortamı  oluşturmaya
               çalışmaktadırlar. Mevcut ders süresinin 40 dakika olması öğretmenlere göre yeterlidir. Ancak
               sunulan materyaller ve ders kitaplarındaki etkinliklerin yetersiz olması sebebiyle öğretmenler
               derslerinde  yeteri  kadar  etkin  davranmadıklarını  düşünmektedirler.  Ayrıca,  ders  saatlerinin
               yetersiz  olması,  eksik  olması  ya  da  ortaokul  seviyesindeki  öğrencilerin  ihtiyaçlarına  göre
               olmaması  sebebiyle  öğretmenler  birçok  farklı,  merak  uyandırıcı  ve  öğrencilerin  dikkatini

               çekebilecek olan etkinlikleri müfredat kaygısından ötürü derslerde uygulamamaktadırlar.

                      Ders  saatlerinin  eksik  ve  yetersiz  olması,  müfredat  yetiştirme  kaygısından  ötürü
               öğretmenleri motive etmemektedir. Öğretmenler müfredat yetiştirme kaygısından ötürü bazı
               etkinlikleri yapamamakta ve dersleri hızlı bir şekilde işlemektedir. Bu noktada öğretmenlerin
               önerisi hem ilkokul hem ortaokul hem de lisede ders saatlerinin artırılmasıdır.

                      Ayrıca bu sene değişen yeni sınav sistemiyle birlikte öğretmenlerin birçok dersi sınava

               ayrılmış ve müfredat yetiştirme konusunda geride kalmışlardır. Bu noktada sınavlardan sonra
               öğretmenler  müfredat  yetiştirmeye  çalışmış  ve  bazı  önemli  noktaları  öğrencilere
               aktaramamışlardır.

                      Çalıştayda en çok öne çıkan önerilerden bir tanesi de hem ilkokul hem ortaokul hem
               de lisede ders saatlerinin artırılmasıdır. Ders saatlerine ek olarak öğrencilerin dil becerilerini
               geliştirebilecekleri ek derslerin ve etkinliklerin derslere entegre edilebilmesi için okullarda ayrı
               dil sınıflarının olması da önerilmiştir.


               SORU  4:  Yenilen  seçmeli  ders  yönetmeliği  hakkında  yabancı  dil  öğretmenlerinin  görüşleri
               nelerdir?

               CEVAP 4: Yenilenen seçmeli ders yönetmeliği hakkında öğretmenlerin görüşü olumsuzdur. Bu
               yönetmeliğe göre, lisede ve ortaokulda İngilizce dil derslerinin azalmış olması, öğrencilerin dil

               gelişimine  katkı  sunmamaktadır.  Bu  durum  hem  öğrenciler  hem  de  öğretmenler  açısından
               motivasyonu  olumsuz  etkilemektedir.  Öğrenciler  ders  sayısının  azlığından  ötürü  İngilizce
               dersine önem vermemekte, ödevleri yapmamakta ve İngilizce dersini hayatlarının önemli bir
               parçası olarak görmemektedirler.

                      Öğretmenlerin  büyük  bir  kısmı  İngilizce  derslerinin  daha  fazla  olması  gerektiğini,
               seçmeli  dersler  konusunda  ise  müfredatın yenilenmesi  gerektiğini  düşünmektedirler.  Ayrıca
               seçmeli  derslerde  İngilizce  becerilerinin  geliştirilmesine  yönelik  etkinliklerin  de  planlanması

               gerekmektedir.

                      Bazı okullarda seçmeli derslerin normal derse giren, öğretmenden farklı bir öğretmene
               verilmesi  durumunda  öğrenciler  farklılık  ve  ikilik  yaşamaktadır.  Öğrenciler  seçmeli  derslere
               yeteri kadar önem vermemektedir. Bu dersle alakalı sınavlar da ayrıca öğretmenlerin üzerine
               bir yüktür. Seçmeli İngilizce dersleri ile ilgili olarak isim ve müfredat değişikliğine gidilmelidir.







                                                                                                        45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50