Page 45 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 45
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
Bazı öğretmenler web2 araçları kullanarak sınıflarında öğrenme ortamı oluşturmaya
çalışmaktadırlar. Mevcut ders süresinin 40 dakika olması öğretmenlere göre yeterlidir. Ancak
sunulan materyaller ve ders kitaplarındaki etkinliklerin yetersiz olması sebebiyle öğretmenler
derslerinde yeteri kadar etkin davranmadıklarını düşünmektedirler. Ayrıca, ders saatlerinin
yetersiz olması, eksik olması ya da ortaokul seviyesindeki öğrencilerin ihtiyaçlarına göre
olmaması sebebiyle öğretmenler birçok farklı, merak uyandırıcı ve öğrencilerin dikkatini
çekebilecek olan etkinlikleri müfredat kaygısından ötürü derslerde uygulamamaktadırlar.
Ders saatlerinin eksik ve yetersiz olması, müfredat yetiştirme kaygısından ötürü
öğretmenleri motive etmemektedir. Öğretmenler müfredat yetiştirme kaygısından ötürü bazı
etkinlikleri yapamamakta ve dersleri hızlı bir şekilde işlemektedir. Bu noktada öğretmenlerin
önerisi hem ilkokul hem ortaokul hem de lisede ders saatlerinin artırılmasıdır.
Ayrıca bu sene değişen yeni sınav sistemiyle birlikte öğretmenlerin birçok dersi sınava
ayrılmış ve müfredat yetiştirme konusunda geride kalmışlardır. Bu noktada sınavlardan sonra
öğretmenler müfredat yetiştirmeye çalışmış ve bazı önemli noktaları öğrencilere
aktaramamışlardır.
Çalıştayda en çok öne çıkan önerilerden bir tanesi de hem ilkokul hem ortaokul hem
de lisede ders saatlerinin artırılmasıdır. Ders saatlerine ek olarak öğrencilerin dil becerilerini
geliştirebilecekleri ek derslerin ve etkinliklerin derslere entegre edilebilmesi için okullarda ayrı
dil sınıflarının olması da önerilmiştir.
SORU 4: Yenilen seçmeli ders yönetmeliği hakkında yabancı dil öğretmenlerinin görüşleri
nelerdir?
CEVAP 4: Yenilenen seçmeli ders yönetmeliği hakkında öğretmenlerin görüşü olumsuzdur. Bu
yönetmeliğe göre, lisede ve ortaokulda İngilizce dil derslerinin azalmış olması, öğrencilerin dil
gelişimine katkı sunmamaktadır. Bu durum hem öğrenciler hem de öğretmenler açısından
motivasyonu olumsuz etkilemektedir. Öğrenciler ders sayısının azlığından ötürü İngilizce
dersine önem vermemekte, ödevleri yapmamakta ve İngilizce dersini hayatlarının önemli bir
parçası olarak görmemektedirler.
Öğretmenlerin büyük bir kısmı İngilizce derslerinin daha fazla olması gerektiğini,
seçmeli dersler konusunda ise müfredatın yenilenmesi gerektiğini düşünmektedirler. Ayrıca
seçmeli derslerde İngilizce becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin de planlanması
gerekmektedir.
Bazı okullarda seçmeli derslerin normal derse giren, öğretmenden farklı bir öğretmene
verilmesi durumunda öğrenciler farklılık ve ikilik yaşamaktadır. Öğrenciler seçmeli derslere
yeteri kadar önem vermemektedir. Bu dersle alakalı sınavlar da ayrıca öğretmenlerin üzerine
bir yüktür. Seçmeli İngilizce dersleri ile ilgili olarak isim ve müfredat değişikliğine gidilmelidir.
45