Page 49 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 49
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
bir bölgede uygulanması da öğretmenlerin bu mesleki gelişim etkinliklere katılmasını
arttıracaktır.
Öğretmenlerin hem kendi gelişimleri hem de mesleki gelişimleri için yapılacak
etkinliklerin etkili olarak planlanması talep edilmektedir. Örneğin sadece ara tatil
dönemlerinde online seminer verilmesi şeklinde değil, bu seminerlerin yüz yüze olacak şekilde
planlanması istenmektedir. Ayrıca öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sürekli hale
getirebilmek için öğretmenlere yönelik konferanslar, sempozyumlar ve seminerler
düzenlenmesi talep edilmiştir. Öğretmenlerin talebine göre hizmet içi seminerlerin yıl içerisine
yayılması ve öğretmenlerin sürekli olarak kendilerini geliştirmek için bu hizmet içi faaliyetlere
katılması önerilmektedir. İngilizce öğretmenleri için her sene Bakanlık tarafından bir ELT
konferansı düzenlenmesi de talep edilmiştir.
Öğretmenler üniversiteden mezun olduktan sonra akademiyle bağlarının kesildiğini,
mesleki hayatları süresince hem üniversite hem Bakanlık hem de okul iş birliği üçgeni
içerisinde çalışmalar yapmak istediklerini belirtmişlerdir. Öğretmenler bir yandan okullarda
öğretmen olarak çalışırken bir yandan da akademik anlamda kendilerini geliştirmek
istemektedirler. Hem gelişen dünyaya hem de gelişen teknolojiye ayak uydurmak için yeni
çıkan tüm yaklaşımları ve öğretim teknolojilerini öğrenmek ve bunları sınıflarında uygulamak
istemektedirler. Bu durumda öğretmenlerin talebi Bakanlık tarafından mesleki gelişim
eğitimlerinin açılması ve bu eğitimlerde üniversiteyle iş birliği yapılmasıdır. Bu noktada ortaya
atılan çözüm önerilerinden bir tanesi de Millî Eğitim Bakanlığı ve üniversiteler arasında
tezsiz yüksek lisans protokollerinin imzalanması ve üniversitelerde tezsiz yüksek lisans
programlarının öğretmenlere yönelik bir şekilde tekrar düzenlenmesidir. Bu programlarda
öğretmenlere yönelik mesleki gelişim ve dijital yaklaşımlar, öğretim yöntem ve teknikleri ile
ilgili eğitimler verilmelidir.
Birlikte İngilizce projesi, CEFR eğitimleri gibi sürekliliği olan seminer programlarının
düzenlenmesi ve sene içerisinde kopukluk olmadan bunların öğretmenlere ulaştırılması,
öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimleri açısından önem arz etmektedir. Bu tarz grupların
oluşturulması, öğretmen gelişim platformlarının kurulması, öğretmen topluluklarının
yürürlüğe girmesi ve tecrübe aktarımı için uygun olabilecek platformların kurulması da
öğretmenlerin mesleki gelişimleri adına talep ettiği önemli faktörlerdir.
Öğretmenlerin üzerinde durduğu önemli bir faktör de bahsi geçen projelerin Bakanlık
tarafından düzenlenmesi ve sürdürülmesidir. Daha önceki maddelerde bahsedildiği gibi, bazı
yöneticiler öğretmenlerin okulu bırakıp kişisel ve mesleki gelişim atölyelerine katılmalarını
istememektedirler. Ancak bu tarz eğitimler Bakanlık tarafından resmi onay ile gönderildiğinde,
öğretmenlerin gitmesine izin vermektedirler. Öğretmenlerin talebi ise bu tarz mesleki gelişim
seminerlerinin Bakanlık tarafından düzenlenmesi ve resmi onay ile okullara gönderilmesidir.
Sene içerisinde yayılan bu eğitimler ile öğretmenler mesleki gelişimleri adına pozitif adımlar
49