Page 49 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 49

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               bir  bölgede  uygulanması  da  öğretmenlerin  bu  mesleki  gelişim  etkinliklere  katılmasını
               arttıracaktır.

                      Öğretmenlerin  hem  kendi  gelişimleri  hem  de  mesleki  gelişimleri  için  yapılacak
               etkinliklerin  etkili  olarak  planlanması  talep  edilmektedir.  Örneğin  sadece  ara  tatil
               dönemlerinde online seminer verilmesi şeklinde değil, bu seminerlerin yüz yüze olacak şekilde

               planlanması  istenmektedir.  Ayrıca  öğretmenlerin  mesleki  gelişimlerini  sürekli  hale
               getirebilmek  için  öğretmenlere  yönelik  konferanslar,  sempozyumlar  ve  seminerler
               düzenlenmesi talep edilmiştir. Öğretmenlerin talebine göre hizmet içi seminerlerin yıl içerisine
               yayılması ve öğretmenlerin sürekli olarak kendilerini geliştirmek için bu hizmet içi faaliyetlere
               katılması  önerilmektedir.  İngilizce  öğretmenleri  için  her  sene  Bakanlık  tarafından  bir  ELT
               konferansı düzenlenmesi de talep edilmiştir.

                      Öğretmenler  üniversiteden  mezun  olduktan  sonra  akademiyle  bağlarının  kesildiğini,
               mesleki  hayatları  süresince  hem  üniversite  hem  Bakanlık  hem  de  okul  iş  birliği  üçgeni
               içerisinde  çalışmalar  yapmak  istediklerini  belirtmişlerdir.  Öğretmenler  bir  yandan  okullarda
               öğretmen  olarak  çalışırken  bir  yandan  da  akademik  anlamda  kendilerini  geliştirmek

               istemektedirler.  Hem  gelişen  dünyaya  hem  de  gelişen  teknolojiye  ayak  uydurmak  için yeni
               çıkan tüm yaklaşımları ve öğretim teknolojilerini öğrenmek ve bunları sınıflarında uygulamak
               istemektedirler.  Bu  durumda  öğretmenlerin  talebi  Bakanlık  tarafından  mesleki  gelişim
               eğitimlerinin açılması ve bu eğitimlerde üniversiteyle iş birliği yapılmasıdır. Bu noktada ortaya
               atılan  çözüm  önerilerinden  bir  tanesi  de  Millî  Eğitim  Bakanlığı  ve üniversiteler  arasında
               tezsiz  yüksek  lisans  protokollerinin  imzalanması  ve  üniversitelerde  tezsiz  yüksek  lisans
               programlarının  öğretmenlere  yönelik  bir  şekilde  tekrar  düzenlenmesidir.  Bu  programlarda
               öğretmenlere yönelik mesleki gelişim ve dijital yaklaşımlar, öğretim yöntem ve teknikleri ile

               ilgili eğitimler verilmelidir.

                      Birlikte  İngilizce  projesi,  CEFR  eğitimleri  gibi  sürekliliği  olan  seminer  programlarının
               düzenlenmesi  ve  sene  içerisinde  kopukluk  olmadan  bunların  öğretmenlere  ulaştırılması,
               öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimleri açısından önem arz etmektedir. Bu tarz grupların
               oluşturulması,  öğretmen  gelişim  platformlarının  kurulması,  öğretmen  topluluklarının
               yürürlüğe  girmesi  ve  tecrübe  aktarımı  için  uygun  olabilecek  platformların  kurulması  da
               öğretmenlerin mesleki gelişimleri adına talep ettiği önemli faktörlerdir.

                      Öğretmenlerin üzerinde durduğu önemli bir faktör de bahsi geçen projelerin Bakanlık
               tarafından düzenlenmesi ve sürdürülmesidir. Daha önceki maddelerde bahsedildiği gibi, bazı

               yöneticiler  öğretmenlerin  okulu  bırakıp  kişisel  ve  mesleki  gelişim  atölyelerine  katılmalarını
               istememektedirler. Ancak bu tarz eğitimler Bakanlık tarafından resmi onay ile gönderildiğinde,
               öğretmenlerin gitmesine izin vermektedirler. Öğretmenlerin talebi ise bu tarz mesleki gelişim
               seminerlerinin Bakanlık tarafından düzenlenmesi ve resmi onay ile okullara gönderilmesidir.
               Sene içerisinde yayılan bu eğitimler ile öğretmenler mesleki gelişimleri adına pozitif adımlar



                                                                                                        49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54