Page 51 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 51

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



                      kullanılmak  istendiğinde  ise  bazı  okullarda  bazı  ailelerde  ya  da  bazı  bölgelerde
                      imkanların kısıtlı olması.


                   •  Öğrencilerin İngilizce öğrenme konusundaki isteksizlikleri ve motivasyonsuzları.

                   •  Öğrencilerin İngilizce öğretiminin gerekliliğini kavrayamaması.


                   •  Merkezi  sınavlarda  İngilizce  branşının  kat  sayısının  diğer  branşlara  göre  daha  az
                      olması  nedeniyle  öğrencilerin  branşlar  arasında  seçim  yapması  ve  bu  nedenle
                      İngilizceyi gereksiz olarak görmeleri ve bu minvalde de çalışmamaları.

               SORU  3:  Öğrenciler  arasında  İngilizce  iletişim  kurma  konusunda  gözlemlediğiniz  zorluklar
               nelerdir? Sınıfınızda dil seviye farklılıkları öğrencilerin öğrenme sürecini nasıl etkiliyor?


               CEVAP  3:  Öğretmenlere  göre  öğrenciler  arasında  İngilizce  iletişim  kurma  konusunda
               problemler  mevcuttur.  Bunun  sebebi  farklı  seviyelerdeki  öğrencilerin  aynı  sınıfta  ders
               görmesidir. Bazı öğrencilerin, öğretmenin anlattığı konuyu çok iyi anlayabiliyor olmasına karşı
               bazı öğrencilerin konu hakkında en ufak bir fikrinin olmaması, öğrenciler arasındaki iletişimi
               zorlaştırmaktadır.  Öğretmenler,  eğer  öğrenciler  yabancı  dil  derslerinde  farklı  seviye
               gruplarına ayrılırlarsa aralarındaki iletişimin daha sağlıklı olacağı ve birbirlerini etkileyeceği
               görüşündedirler.


                      Bazı sınıflarda sınıf mevcudunun kalabalık olması, öğrencilerin dil gelişimi açısından
               negatif  yönde  etkilenmesine  sebep  olmaktadır.  Çünkü  sınıftaki  zayıf  öğrenciler  güçlü
               öğrencileri  gördüğünde  umutsuzluğa  düşmekte  ve  onlarla  iletişim  kurmak  yerine  kendi
               sınırları  içerisinde  kalmayı  seçmektedir.  Güçlü  öğrenciler  ise  dersten  sıkılmakta,  derse
               ilgilerini kaybetmekte ve zayıf öğrencilerle iletişim kurmak istememektedirler.

               SORU 4: Yabancı dil öğrencilerinin İngilizce öğrenimiyle ilgili özel engelleri veya talepleri var
               mı?  Yabancı  dil  derslerine  karşı  genel  öğrenci  tutumu  nasıldır?  Öğrenci  katılımı  ve
               motivasyonuyla ilgili dikkat çeken durumlar var mı?


               CEVAP 4: Öğrenciler genellikle sınıf mevcudunun az olmasını ve daha eğlenceli, dikkat çekici
               konuların  ünitelere  dahil  edilmesini  istemektedirler.  Örneğin  beşinci  sınıfların  ünitelerinde
               halen  oyunlar  ve  tarihi  geçmiş  konular  bulunmaktadır.  Öğrenciler  konuların  dikkat  çekici
               olmadığını vurgulamaktadırlar. Mevcut müfredattaki konular yerine daha çağdaş, daha ilgi ve
               merak uyandırıcı, daha bilgilendirici, daha ilginç konular görmek istemektedirler. Buna örnek

               olarak yapay zekâ, teknoloji, gelişim, bilgisayar oyunları verilebilir.

                      Öğrenciler,  yabancı  dil  derslerinin  biraz  demode  kaldığını  düşünmektedirler.  Ayrıca
               öğrenciler   günlük    hayatlarında   kullanmadıkları   için   İngilizce   dilini   öğrenmek
               istememektedirler. Öğrenciler İngilizce öğrenmenin önemini kavrayamadıkları ve yurt dışına
               çıkacaklarını  düşünmedikleri  için  de  dersi  gereksiz  görmektedirler.  Öğrencilerin  ilgi  ve
               merakını cezbedecek konular da müfredatta bulunmadığından öğrenciler genellikle İngilizce
               derslerini  gereksiz  bulduklarını  belirtmektedir.  Bu  durum  öğretmenin  motivasyonunu


                                                                                                        51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56