Page 51 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 51
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
kullanılmak istendiğinde ise bazı okullarda bazı ailelerde ya da bazı bölgelerde
imkanların kısıtlı olması.
• Öğrencilerin İngilizce öğrenme konusundaki isteksizlikleri ve motivasyonsuzları.
• Öğrencilerin İngilizce öğretiminin gerekliliğini kavrayamaması.
• Merkezi sınavlarda İngilizce branşının kat sayısının diğer branşlara göre daha az
olması nedeniyle öğrencilerin branşlar arasında seçim yapması ve bu nedenle
İngilizceyi gereksiz olarak görmeleri ve bu minvalde de çalışmamaları.
SORU 3: Öğrenciler arasında İngilizce iletişim kurma konusunda gözlemlediğiniz zorluklar
nelerdir? Sınıfınızda dil seviye farklılıkları öğrencilerin öğrenme sürecini nasıl etkiliyor?
CEVAP 3: Öğretmenlere göre öğrenciler arasında İngilizce iletişim kurma konusunda
problemler mevcuttur. Bunun sebebi farklı seviyelerdeki öğrencilerin aynı sınıfta ders
görmesidir. Bazı öğrencilerin, öğretmenin anlattığı konuyu çok iyi anlayabiliyor olmasına karşı
bazı öğrencilerin konu hakkında en ufak bir fikrinin olmaması, öğrenciler arasındaki iletişimi
zorlaştırmaktadır. Öğretmenler, eğer öğrenciler yabancı dil derslerinde farklı seviye
gruplarına ayrılırlarsa aralarındaki iletişimin daha sağlıklı olacağı ve birbirlerini etkileyeceği
görüşündedirler.
Bazı sınıflarda sınıf mevcudunun kalabalık olması, öğrencilerin dil gelişimi açısından
negatif yönde etkilenmesine sebep olmaktadır. Çünkü sınıftaki zayıf öğrenciler güçlü
öğrencileri gördüğünde umutsuzluğa düşmekte ve onlarla iletişim kurmak yerine kendi
sınırları içerisinde kalmayı seçmektedir. Güçlü öğrenciler ise dersten sıkılmakta, derse
ilgilerini kaybetmekte ve zayıf öğrencilerle iletişim kurmak istememektedirler.
SORU 4: Yabancı dil öğrencilerinin İngilizce öğrenimiyle ilgili özel engelleri veya talepleri var
mı? Yabancı dil derslerine karşı genel öğrenci tutumu nasıldır? Öğrenci katılımı ve
motivasyonuyla ilgili dikkat çeken durumlar var mı?
CEVAP 4: Öğrenciler genellikle sınıf mevcudunun az olmasını ve daha eğlenceli, dikkat çekici
konuların ünitelere dahil edilmesini istemektedirler. Örneğin beşinci sınıfların ünitelerinde
halen oyunlar ve tarihi geçmiş konular bulunmaktadır. Öğrenciler konuların dikkat çekici
olmadığını vurgulamaktadırlar. Mevcut müfredattaki konular yerine daha çağdaş, daha ilgi ve
merak uyandırıcı, daha bilgilendirici, daha ilginç konular görmek istemektedirler. Buna örnek
olarak yapay zekâ, teknoloji, gelişim, bilgisayar oyunları verilebilir.
Öğrenciler, yabancı dil derslerinin biraz demode kaldığını düşünmektedirler. Ayrıca
öğrenciler günlük hayatlarında kullanmadıkları için İngilizce dilini öğrenmek
istememektedirler. Öğrenciler İngilizce öğrenmenin önemini kavrayamadıkları ve yurt dışına
çıkacaklarını düşünmedikleri için de dersi gereksiz görmektedirler. Öğrencilerin ilgi ve
merakını cezbedecek konular da müfredatta bulunmadığından öğrenciler genellikle İngilizce
derslerini gereksiz bulduklarını belirtmektedir. Bu durum öğretmenin motivasyonunu
51