Page 55 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 55

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               sınav  yapılması  normal  karşılanmakta  iken  bu  sene  hiçbir  altyapı  hazırlığı  yapılmadan
               öğretmenlere 4 ayrı sınav yapma zorunluluğu gelmesi öğretmenlerin iş yükünü arttırmış ve
               sınavlar sebebiyle derslerin kaynamasına ve müfredatta geride kalınmasına sebep olmuştur. 4
               ayrı sınav yerine 4 ayrı yeteneği ölçen tek sınavın yapılması ve hatta konuşma sınavı yerine
               sene  içerisindeki  ders  performansının  kullanılması  öğretmenler  tarafından  tercih  edilen
               yöntemler olmasına rağmen, bu yeni sistemle birlikte her sınıf için ayrı kağıtların ve sınavların

               hazırlanması  hem  okul  hem  de  İngilizce  zümresi  açısından  iş  yükünü  arttırmış  ve
               öğretmenlerin haftalarca sınavlarla uğraşmasına sebep olmuştur.

                      Öğrenciler  bu  yeni  sınav  sisteminden  dolayı  endişelendiklerini  ve  stres  seviyelerinin
               arttığını  söylemişlerdir.  İngilizce  sınavı  olmaktan  çekinen  öğrencilerin  dinleme  ve  konuşma
               sınavlarında  başarısız  olma  korkusunun  olduğu  gözlenmiştir.  Öğrenciler  bu  sınav  sistemine
               uyum sağlayamadıkları için normal şartlarda başarılı olmalarına rağmen sınavlarda başarısız
               olmuş, bu da öğretmenlerin motivasyonlarını düşürmüştür.


                      Sınıf mevcudu yüksek olan sınıflarda konuşma sınavlarının yapılması öğretmenler için
               çok fazla zaman ve efor kaybına yol açmaktadır. Her bir sınavın ayrı ayrı 100 puan üzerinden
               yapılması, değerlendirilmesi, ortalamanın alınması ve bunun sisteme girilmesi gibi çok fazla
               adıma  sahip  olması,  sınav  konusunda  hem  öğrencileri  hem  de  öğretmenleri  strese
               sokmaktadır.  Ayrıca  öğretmenlerin  elinde  sınavlar  için  yeterli  ölçme  ve  değerlendirme
               kriterlerinin  olmaması  da  öğretmenlerin  iş  yükünü  arttıran  diğer  sebeplerden  bir  tanesidir.
               Özellikle  konuşma  sınavlarında  öğretmenlerin  kendi  ölçme  değerlendirme  tablolarını
               hazırlaması da okullar arası uygulamalarda farklılık göstermiştir.


                      Yabancı  dil  öğretmenleri  4  yeteneği  de  ölçen  sınavlara  karşı  değildirler.  Ancak
               öğretmenlerin  bu  sınavları  bir  gecede  alınan  kararlarla  uygulamaya  zorlanması,  onların
               motivasyonlarını düşürmüş ve hazırlık yapma noktasında fazla iş gücüne mal olmuştur.

               SORU 5: Öğretmenlik mesleğindeki iş yükü ile başa çıkma konusunda yaşadığınız zorluklar
               nelerdir?


               CEVAP 5: Öğretmenler özellikle bu sene yeni ölçme değerlendirme sistemi ile çok büyük bir
               iş yükü altında ezilmektedir.  Bazı öğretmenler okuldaki sınavları yetiştirebilmek için evlerinde
               dahi sınav okuduklarını ve sisteme girmeye çalıştıklarını ifade etmişlerdir. Bu durumda sınav
               haftalarında öğretmenlerin iş yükü çok fazladır ve bu iş yükü altında ezilmektedirler.


               Muhtemel Çözüm Fikirleri

               Müfredat

               1.  Müfredat  hazırlanırken  sahadaki  öğretmenlerin  fikirleri  alınması,  sınav  uygulamalarında
               öğretmenin  üzerinden  yükünü  alacak  programlar  (dijital  yazılımlar,  ölçme  değerlendirme
               tabloları,  not  ölçüm  tabloları  gibi)  geliştirilmesi  ve  bunun  öğretmenlere  ulaştırılması
               önerilmektedir.




                                                                                                        55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58