Page 56 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 56
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
2. Konuların şöyle olması tavsiye edilmektedir:
● Daha merak uyandırıcı,
● Güncel,
● Yaşamın içerisinden,
● Çoklu kültürleri kucaklayan,
● Sınıf içerisinde uygulanabilirliği olan,
● Toplumsal cinsiyet rollerini eşit ele alan,
● Değerler eğitimi ile entegre olabilecek,
● Evrensel değerleri içeren,
● Disiplinler/branşlar arası ilişkiyi aktif tutan konuların müfredata dahil edilmesi
önerilmektedir.
3. İlkokuldan sonra (5. sınıftan itibaren) her yılın başında ve sonunda, öğrencilerin seviyelerini
öğrenmek ve sınıflara ayırmak için yabancı dil derslerinde (standardize edilmiş bir) Placement
test yapılıp, öğrencilerin CEFR seviyelerine göre sınıflarda İngilizce eğitimi almaları
önerilmektedir.
4. Merkezi sınavların yönergeleri ve materyallerinin önceden planlanması ve öğretmenlere
ulaştırılması vakit ve iş gücü kaybını önlemek için önerilmektedir. (4 Skill sınavları daha az ders
saati alacak şekilde yeniden düzenlenebilir, ayrı ayrı sınavlar yerine tek sınavda 4 skills
değerlendirilebilir).
5. Haftalık İngilizce ders saatlerinin arttırılması (ilkokul ve ortaokulda min. 5-6 saat olmalı), bu
saatlerin “Speaking” ve interaktif etkinliklerle desteklenmesi önerilmektedir.
6. Yabancı dil materyal/kaynak kitaplarının farklı ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre
düzenlenmiş olması tavsiye edilmektedir (Bu bağlamda, müfredata uygun kitap yazmak yerine
bakanlığın Cambridge, British Council vb. gibi hem CEFR hem de öğretim programı olarak
başarılı olan kitapları değerlendirmesi önerilmektedir. Bu noktada bakanlık bu kurumlarla iş
birliği içerisinde Türkiye bağlamına uygun kitapları hazırlatabilir ve dağıtımını yapabilir).
Ayrıca MEB Kitaplarını destekleyecek modern, etkili ve kullanımı kolay, içeriği zengin dijital bir
platformun oluşturulması, bu platformun kullanılan kitapların interaktif versiyonlarını içermesi
önemlidir.
7. Yabancı dil ağırlıklı sınıfların materyallerinin ve kaynaklarının farklı olması ve bahsedilen
kurumlardan getirilen kitaplar ile desteklenmesi önerilmektedir.
8. Yabancı dil sınıflarının sadece 5. sınıfta değil sürekli olarak devam etmesi önerilmektedir.
56