Page 56 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 56

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               2. Konuların şöyle olması tavsiye edilmektedir:

                   ●  Daha merak uyandırıcı,


                   ●  Güncel,

                   ●  Yaşamın içerisinden,

                   ●  Çoklu kültürleri kucaklayan,


                   ●  Sınıf içerisinde uygulanabilirliği olan,

                   ●   Toplumsal cinsiyet rollerini eşit ele alan,

                   ●  Değerler eğitimi ile entegre olabilecek,


                   ●   Evrensel değerleri içeren,

                   ●  Disiplinler/branşlar  arası  ilişkiyi  aktif  tutan  konuların  müfredata  dahil  edilmesi
                      önerilmektedir.

               3. İlkokuldan sonra (5. sınıftan itibaren) her yılın başında ve sonunda, öğrencilerin seviyelerini

               öğrenmek ve sınıflara ayırmak için yabancı dil derslerinde (standardize edilmiş bir) Placement
               test  yapılıp,  öğrencilerin  CEFR  seviyelerine  göre  sınıflarda  İngilizce  eğitimi  almaları
               önerilmektedir.

               4.  Merkezi  sınavların  yönergeleri  ve  materyallerinin  önceden  planlanması  ve  öğretmenlere
               ulaştırılması vakit ve iş gücü kaybını önlemek için önerilmektedir. (4 Skill sınavları daha az ders
               saati  alacak  şekilde  yeniden  düzenlenebilir,  ayrı  ayrı  sınavlar  yerine  tek  sınavda  4  skills
               değerlendirilebilir).


               5. Haftalık İngilizce ders saatlerinin arttırılması (ilkokul ve ortaokulda min. 5-6 saat olmalı), bu
               saatlerin “Speaking” ve interaktif etkinliklerle desteklenmesi önerilmektedir.

               6.  Yabancı  dil  materyal/kaynak  kitaplarının  farklı  ve  öğrencilerin  ihtiyaçlarına  göre
               düzenlenmiş olması tavsiye edilmektedir (Bu bağlamda, müfredata uygun kitap yazmak yerine

               bakanlığın Cambridge, British Council vb. gibi hem CEFR  hem de öğretim programı olarak
               başarılı olan kitapları değerlendirmesi önerilmektedir. Bu noktada bakanlık bu kurumlarla iş
               birliği  içerisinde  Türkiye  bağlamına  uygun  kitapları  hazırlatabilir  ve  dağıtımını  yapabilir).
               Ayrıca MEB Kitaplarını destekleyecek modern, etkili ve kullanımı kolay, içeriği zengin dijital bir
               platformun oluşturulması, bu platformun kullanılan kitapların interaktif versiyonlarını içermesi
               önemlidir.

               7.  Yabancı  dil  ağırlıklı  sınıfların  materyallerinin  ve  kaynaklarının  farklı  olması  ve  bahsedilen

               kurumlardan getirilen kitaplar ile desteklenmesi önerilmektedir.

               8. Yabancı dil sınıflarının sadece 5. sınıfta değil sürekli olarak devam etmesi önerilmektedir.



                                                                                                        56
   51   52   53   54   55   56   57   58