Page 57 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 57

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               9.  Kullanılan  materyal  ve  kaynakların  da  CEFR  uygulama  prensiplerine  uygun  olarak
               düzenlenmesi önerilmektedir.

               10.  Öğretmenler  için  doğru  planlama,  öğretmenlere  otonomi  sağlayan  ve  özgürlük  alanı
               tanıyan bir müfredat tasarımı olması önerilmektedir. Bütün sorumluluğun öğretmende olduğu
               bir  öğretim  şeklinden  ziyade  üniversite  ile  Bakanlığın  bünyesinde  bütünleşmiş  ve  iş  birliği

               içerisinde bir planlama yapılması önerilmektedir.

               11.  Öğretmenlerin  ihtiyaçlarını  iyi  analiz  edip,  bu  ihtiyaçlara  bakanlık  bünyesinde  yapılacak
               çalışmalar ve uygulamalarla destek olunması önerilmektedir.

               12. Ölçme değerlendirme çalışmalarının standardize edilmesi, ya da halihazırda standardize

               edilmiş sınavların (Oxford placement, TOEFL, IELTS) kullanılması önerilmektedir.

               13.  Bölüm  olarak  İngilizce  dilinin  eğitimi  alanına  uygun  olmayan  bölümlere  formasyon
               verilmemesi, ücretli öğretmenliğin de yine alan dışından yapılmaması önerilmektedir.

               14. Okulların fiziksel durumlarının geliştirilmesi, akıllı tahta olmayan okul ve sınıflara gerekli
               teknolojik  desteğin  sağlanması,  internet  bağlantılarının  yapılması  ve  yabancı  dil
               laboratuvarları açılması önerilmektedir.


               Okul iklimi ve öğretmen gelişimi

               15.  Öğretmenlerin  hem  kendi  gelişimleri  (speaking  gibi)  hem  de  mesleki  gelişimleri  için
               yapılacak  seminerlerin  etkili  olarak  planlanması  önerilmektedir  (Seminerlerin  sene  içerisine

               yayılması, workshop şeklinde uygulamalı eğitimler yapılması gibi).

               16.  Ara  dönem  tatillerinde  yapılan  seminer  faaliyetlerinin  üniversite  ve  Bakanlık  tarafından
               düzenlenecek bölgesel ve uluslararası ELT konferansı şeklinde planlanması, CEFR, PDC ya da
               diğer  farklı  mesleki  gelişim  projelerinin  bölgesel  şekilde  daha  çok  şehirde  öğretmenlere
               ulaştırılması önerilmektedir (İstanbul şehrinin özelde iki farklı şehir, Anadolu ve Avrupa gibi
               planlanması  önerilmektedir).  Öğretmenler  arası  koordinasyonun  sağlanabilmesi  için
               konferanslar,  sempozyumlar  ve  çalıştaylar  düzenlenmesi,  iyi  örneklerin  öğretmenlere
               tanıtılması için önemlidir.


               17.  Verilen  seminerlerin  bölgelerin  ve  öğretmenlerin  ihtiyaçlarına  göre  düzenlenmesi
               önerilmektedir.

               18.  Mesleki  gelişim  programlarına  proje  yazma/yönetme,  yabancı  dil  gibi  eğitimlerin  dahil
               edilmesi,  öğretmenlerin  bu  konuda  deneyimlerini  paylaşabilecekleri  bir  uygulamanın
               yapılması önerilmektedir.


               19. Birlikte İngilizce Projesi gibi sürekliliği olan seminer gruplarının sene içerisine yayılması ve
               kopuklukların  önlenmesi,  öğretmenlerin  bir  araya  gelerek  hem  tecrübe  paylaşımı
               yapabildikleri  hem  de  mesleki  gelişimlerini  sağlayabilecekleri  ortamların  oluşturulması  için
               önemli olacaktır.


                                                                                                        57
   52   53   54   55   56   57   58