Page 57 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 57
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
9. Kullanılan materyal ve kaynakların da CEFR uygulama prensiplerine uygun olarak
düzenlenmesi önerilmektedir.
10. Öğretmenler için doğru planlama, öğretmenlere otonomi sağlayan ve özgürlük alanı
tanıyan bir müfredat tasarımı olması önerilmektedir. Bütün sorumluluğun öğretmende olduğu
bir öğretim şeklinden ziyade üniversite ile Bakanlığın bünyesinde bütünleşmiş ve iş birliği
içerisinde bir planlama yapılması önerilmektedir.
11. Öğretmenlerin ihtiyaçlarını iyi analiz edip, bu ihtiyaçlara bakanlık bünyesinde yapılacak
çalışmalar ve uygulamalarla destek olunması önerilmektedir.
12. Ölçme değerlendirme çalışmalarının standardize edilmesi, ya da halihazırda standardize
edilmiş sınavların (Oxford placement, TOEFL, IELTS) kullanılması önerilmektedir.
13. Bölüm olarak İngilizce dilinin eğitimi alanına uygun olmayan bölümlere formasyon
verilmemesi, ücretli öğretmenliğin de yine alan dışından yapılmaması önerilmektedir.
14. Okulların fiziksel durumlarının geliştirilmesi, akıllı tahta olmayan okul ve sınıflara gerekli
teknolojik desteğin sağlanması, internet bağlantılarının yapılması ve yabancı dil
laboratuvarları açılması önerilmektedir.
Okul iklimi ve öğretmen gelişimi
15. Öğretmenlerin hem kendi gelişimleri (speaking gibi) hem de mesleki gelişimleri için
yapılacak seminerlerin etkili olarak planlanması önerilmektedir (Seminerlerin sene içerisine
yayılması, workshop şeklinde uygulamalı eğitimler yapılması gibi).
16. Ara dönem tatillerinde yapılan seminer faaliyetlerinin üniversite ve Bakanlık tarafından
düzenlenecek bölgesel ve uluslararası ELT konferansı şeklinde planlanması, CEFR, PDC ya da
diğer farklı mesleki gelişim projelerinin bölgesel şekilde daha çok şehirde öğretmenlere
ulaştırılması önerilmektedir (İstanbul şehrinin özelde iki farklı şehir, Anadolu ve Avrupa gibi
planlanması önerilmektedir). Öğretmenler arası koordinasyonun sağlanabilmesi için
konferanslar, sempozyumlar ve çalıştaylar düzenlenmesi, iyi örneklerin öğretmenlere
tanıtılması için önemlidir.
17. Verilen seminerlerin bölgelerin ve öğretmenlerin ihtiyaçlarına göre düzenlenmesi
önerilmektedir.
18. Mesleki gelişim programlarına proje yazma/yönetme, yabancı dil gibi eğitimlerin dahil
edilmesi, öğretmenlerin bu konuda deneyimlerini paylaşabilecekleri bir uygulamanın
yapılması önerilmektedir.
19. Birlikte İngilizce Projesi gibi sürekliliği olan seminer gruplarının sene içerisine yayılması ve
kopuklukların önlenmesi, öğretmenlerin bir araya gelerek hem tecrübe paylaşımı
yapabildikleri hem de mesleki gelişimlerini sağlayabilecekleri ortamların oluşturulması için
önemli olacaktır.
57