Page 54 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 54
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
iken okullara yabancı dil laboratuvarlarının açılması biraz uzak bir ihtimal gibi gözükse de
öğretmenlerin talepleri bu yöndedir. Okullara dil laboratuvarlarının açılması halinde teknolojik
entegrasyonunun daha rahat yapılabileceği vurgulanmaktadır.
Öğretmenler sınıflarında teknolojik araçları kullanmayı istemektedirler. Ancak okulların
fiziksel durumları, sınıflarda akıllı tahtaların olmayışı bu durumu zorlaştırmaktadır.
Öğretmenler genellikle internet olmadığı için kendi operatörlerinin sağladığı internet ile akıllı
tahta üzerinden teknolojik araçları kullanmaktadırlar. Bu da öğretmenlerin bütçesine zarar
vermektedir. Okullardaki internet altyapılarının sağlanması, akıllı tahtası olmayan sınıflara akıllı
tahta getirilmesi önemlidir. Ayrıca interaktif içeriklerin planlanması da önem arz etmektedir.
Millî Eğitim Bakanlığı tarafından gönderilen ders kitapları interaktif içeriğe sahip değildir.
İnteraktif içeriğe sahip ders kitaplarının derslerde kullanılması öğrenciler açısından motive
edici olacaktır.
Eğer fiziksel durumlar ve şartlar sağlanabilirse öğretmenler derslerinde teknolojik
araçları rahatlıkla kullanabildiklerini ifade etmişlerdir. İnternetin olmadığı, elektriğin zaman
zaman kesildiği sınıflarda ise teknolojik araçların kullanımı zorlaşmaktadır. Öğretmenler
derslerde teknolojik araçların kullanımına pozitif bakmaktadırlar. Ancak öğretmenlerin
mutabık olduğu konulardan en önemlisi okulların fiziksel şartlardır.
Öğrencilere teknolojik araçlar noktasında dil geliştiren uygulamalar, araçlar ve
etkinlikler önerilebilir. Öğrencilerin teknoloji konusunda yer yer eğitimcilerden daha iyi olması,
onların merakını cezbedecek uygulamaları ders içerisine kanalize etmeye yardımcı olmaktadır.
Web2 araçlarının ve uygulamalarının derslere entegre edilebilmesi öğrenciler açısından dil
gelişimlerini olumlu etkilemektedir.
SORU 3: Okulunuzda yabancı dil laboratuvarı var mı? Yabancı dil dersleri için ayrı bir
sınıf/laboratuvarı kullanılması hakkında ne düşünüyorsunuz? Okullarda İngilizce öğretimine
uygun ders materyallerini ve kaynakları var mıdır?
CEVAP 3: Yapılan çalışmalarda görülmüştür ki, öğretmenlerin sadece onda birinin, çalıştığı
okullarda yabancı dil sınıfları ve laboratuvarları mevcuttur. Yabancı dil laboratuvarlarındaki
materyaller ise çoğu zaman çalışmamakta ya da eksik çalışmaktadır. Yabancı dil dersleri için
ayrı bir sınıf ve laboratuvar kullanılması hakkında öğretmenler olumlu görüş bildirmişlerdir.
Okullarda İngilizce öğretimine uygun ders materyallerinin ve kaynaklarının öğretmenler
tarafından sağlandığı belirtilmiştir. Bu noktada Bakanlık tarafından gönderilecek olan
materyallerin sınıflara entegre edilebilmesi ve derslerde kullanılabilmesi öğretmenler
tarafından talep edilmektedir.
SORU 4: Öğretmenlerin değerlendirme konusunda karşılaştıkları zorluklar nelerdir? Yeni
değerlendirme sistemi ile ilgili görüşleriniz nelerdir?
CEVAP 4: Öğretmenlerin bu sene değişen sınav sistemine yönelik olumsuz tutumları
mevcuttur. Aslında yabancı dil öğretiminde ve değerlendirilmesinde 4 ayrı yetenek bazında
54