Page 54 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 54

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               iken  okullara  yabancı  dil  laboratuvarlarının  açılması  biraz  uzak  bir  ihtimal  gibi  gözükse  de
               öğretmenlerin talepleri bu yöndedir. Okullara dil laboratuvarlarının açılması halinde teknolojik
               entegrasyonunun daha rahat yapılabileceği vurgulanmaktadır.

                      Öğretmenler sınıflarında teknolojik araçları kullanmayı istemektedirler. Ancak okulların
               fiziksel  durumları,  sınıflarda  akıllı  tahtaların  olmayışı  bu  durumu  zorlaştırmaktadır.

               Öğretmenler genellikle internet olmadığı için kendi operatörlerinin sağladığı internet ile akıllı
               tahta  üzerinden  teknolojik  araçları  kullanmaktadırlar.  Bu  da  öğretmenlerin  bütçesine  zarar
               vermektedir. Okullardaki internet altyapılarının sağlanması, akıllı tahtası olmayan sınıflara akıllı
               tahta getirilmesi önemlidir. Ayrıca interaktif içeriklerin planlanması da önem arz etmektedir.
               Millî  Eğitim  Bakanlığı  tarafından  gönderilen  ders  kitapları  interaktif  içeriğe  sahip  değildir.
               İnteraktif  içeriğe  sahip  ders  kitaplarının  derslerde  kullanılması  öğrenciler  açısından  motive
               edici olacaktır.


                      Eğer  fiziksel  durumlar  ve  şartlar  sağlanabilirse  öğretmenler  derslerinde  teknolojik
               araçları  rahatlıkla  kullanabildiklerini  ifade  etmişlerdir.  İnternetin  olmadığı,  elektriğin  zaman
               zaman  kesildiği  sınıflarda  ise  teknolojik  araçların  kullanımı  zorlaşmaktadır.  Öğretmenler
               derslerde  teknolojik  araçların  kullanımına  pozitif  bakmaktadırlar.  Ancak  öğretmenlerin
               mutabık olduğu konulardan en önemlisi okulların fiziksel şartlardır.

                      Öğrencilere  teknolojik  araçlar  noktasında  dil  geliştiren  uygulamalar,  araçlar  ve
               etkinlikler önerilebilir. Öğrencilerin teknoloji konusunda yer yer eğitimcilerden daha iyi olması,
               onların merakını cezbedecek uygulamaları ders içerisine kanalize etmeye yardımcı olmaktadır.

               Web2  araçlarının  ve  uygulamalarının  derslere  entegre  edilebilmesi  öğrenciler  açısından  dil
               gelişimlerini olumlu etkilemektedir.

               SORU  3:  Okulunuzda  yabancı  dil  laboratuvarı  var  mı?  Yabancı  dil  dersleri  için  ayrı  bir
               sınıf/laboratuvarı  kullanılması  hakkında  ne  düşünüyorsunuz?  Okullarda  İngilizce  öğretimine
               uygun ders materyallerini ve kaynakları var mıdır?


               CEVAP  3:  Yapılan  çalışmalarda  görülmüştür  ki,  öğretmenlerin  sadece onda  birinin,  çalıştığı
               okullarda  yabancı  dil  sınıfları  ve  laboratuvarları  mevcuttur.  Yabancı  dil  laboratuvarlarındaki
               materyaller ise çoğu zaman çalışmamakta ya da eksik çalışmaktadır. Yabancı dil dersleri için
               ayrı bir sınıf ve laboratuvar  kullanılması hakkında  öğretmenler olumlu görüş bildirmişlerdir.
               Okullarda  İngilizce  öğretimine  uygun  ders  materyallerinin  ve  kaynaklarının  öğretmenler
               tarafından  sağlandığı  belirtilmiştir.  Bu  noktada  Bakanlık  tarafından  gönderilecek  olan
               materyallerin  sınıflara  entegre  edilebilmesi  ve  derslerde  kullanılabilmesi  öğretmenler
               tarafından talep edilmektedir.


               SORU  4:  Öğretmenlerin  değerlendirme  konusunda  karşılaştıkları  zorluklar  nelerdir?  Yeni
               değerlendirme sistemi ile ilgili görüşleriniz nelerdir?

               CEVAP  4:  Öğretmenlerin  bu  sene  değişen  sınav  sistemine  yönelik  olumsuz  tutumları
               mevcuttur. Aslında yabancı dil öğretiminde ve değerlendirilmesinde 4 ayrı yetenek bazında



                                                                                                        54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58