Page 50 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 50
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
alabileceklerini düşünmektedirler. Öğretmenlerin sistem yoğunluğu ve müfredat kaygısından
sınavların yükünden mutsuz hissetmemesi ve okul kültürüne karşı aidiyet hissetmesi için
yöneticilerin mesleki gelişim projelerini desteklemesi teşvik edilmelidir.
Ülkemizde Fullbright vb burslar verilmektedir. Öğretmenlerin gelişimini desteklemek
amacıyla bu gibi bursların kontenjanlarının artırılması ve farklı burs olanaklarının teşvik
edilmesi önerilmektedir. Ayrıca yabancı dil öğretmenlerinin mesleki gelişimleri adına yabancı
dilleri kendi günlük hayatlarında kullanması da gereklidir. Bu minvalde yabancı dil
öğretmenlerinin yurt dışına çıkabilmeleri ve yurt dışındaki okullar ile ortaklaşa projeler
yapabilmesi önemlidir. Yabancı dil öğretmenlerine proje yazma ve yürütme gibi eğitimlerin
verilmesi çok yararlı olacaktır. Çoğu yabancı dil öğretmeni bu süreci tek başına öğrenmeye
çalışarak geçirmektedir. Süreç içerisinde öğretmenlere Erasmus ve e twinning gibi proje
yazma platformlarına yönelik eğitimlerinin verilmesi, kendi mesleki gelişimleri adına ve
öğrencilerin yararı adına faydalı olacaktır. Hem öğretmenler hem de öğrenciler için değişim
programlarının teşvik edilmesi, bu gibi programların sayısının artması, öğretmenler ve
öğrencilerin yabancı dili günlük hayatlarında kullanabilmeleri ve projeler üretebilmeleri adına
faydalı olacaktır.
SORU 2: Öğretmenlerin İngilizce öğreniminde karşılaştığı temel engeller nelerdir?
CEVAP 2: Öğretmenlere göre İngilizce öğreniminde karşılaştıkları temel engeller şu
şekildedir:
• Yöneticilerin İngilizce öğretimini sadece sınıfta yazı yazmak olarak görmeleri.
• Deneme sınavlarında yabancı dil sınavlarının test şeklinde olması.
• Merkezi sınavlarda yabancı dil sınavlarının test şeklinde olması ve 4 yeteneği ölçmesi.
• Millî Eğitim Bakanlığı tarafından gönderilen kaynakların yetersiz olması.
• Bazı okulların fiziki şartlarının dijital materyal kullanımına uygun olmaması.
• Sınıf mevcutlarının çok fazla olması ve bundan dolayı öğretmenlerin her öğrenciyle
bire bir ilgilenememesi.
• Sınavların çok vakit alması ve öğretmenlerin sınav hazırlamaktan öğrencilerle
ilgilenmeye fırsat bulamaması.
• Bazı okullarda yöneticilerin öğretmenlerin mesleki gelişim seminerlerine katılımını
engellemesi.
• Yabancı dil sınıflarının olmaması, materyallerin yeterli olmaması. Ders kitaplarının
yetersiz olması. Öğrencilerin çalışma kitaplarının olmaması. Dijital materyal
50