Page 50 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 50

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               alabileceklerini düşünmektedirler. Öğretmenlerin sistem yoğunluğu ve müfredat kaygısından
               sınavların  yükünden  mutsuz  hissetmemesi  ve  okul  kültürüne  karşı  aidiyet  hissetmesi  için
               yöneticilerin mesleki gelişim projelerini desteklemesi teşvik edilmelidir.

                      Ülkemizde Fullbright  vb burslar  verilmektedir. Öğretmenlerin gelişimini  desteklemek
               amacıyla  bu  gibi  bursların  kontenjanlarının  artırılması  ve  farklı  burs  olanaklarının  teşvik

               edilmesi önerilmektedir. Ayrıca yabancı dil öğretmenlerinin mesleki gelişimleri adına yabancı
               dilleri  kendi  günlük  hayatlarında  kullanması  da  gereklidir.  Bu  minvalde  yabancı  dil
               öğretmenlerinin  yurt  dışına  çıkabilmeleri  ve  yurt  dışındaki  okullar  ile  ortaklaşa  projeler
               yapabilmesi önemlidir. Yabancı dil öğretmenlerine proje yazma ve yürütme gibi eğitimlerin
               verilmesi çok yararlı olacaktır. Çoğu yabancı dil öğretmeni bu süreci tek başına öğrenmeye
               çalışarak  geçirmektedir.  Süreç  içerisinde  öğretmenlere  Erasmus  ve  e  twinning  gibi  proje
               yazma  platformlarına  yönelik  eğitimlerinin  verilmesi,  kendi  mesleki  gelişimleri  adına  ve
               öğrencilerin yararı adına faydalı olacaktır. Hem öğretmenler hem de öğrenciler için değişim
               programlarının  teşvik  edilmesi,  bu  gibi  programların  sayısının  artması,  öğretmenler  ve
               öğrencilerin yabancı dili günlük hayatlarında kullanabilmeleri ve projeler üretebilmeleri adına
               faydalı olacaktır.



               SORU 2: Öğretmenlerin İngilizce öğreniminde karşılaştığı temel engeller nelerdir?


               CEVAP  2:  Öğretmenlere  göre  İngilizce  öğreniminde  karşılaştıkları  temel  engeller  şu
               şekildedir:

                   •  Yöneticilerin İngilizce öğretimini sadece sınıfta yazı yazmak olarak görmeleri.


                   •  Deneme sınavlarında yabancı dil sınavlarının test şeklinde olması.

                   •  Merkezi sınavlarda yabancı dil sınavlarının test şeklinde olması ve 4 yeteneği ölçmesi.


                   •  Millî Eğitim Bakanlığı tarafından gönderilen kaynakların yetersiz olması.

                   •  Bazı okulların fiziki şartlarının dijital materyal kullanımına uygun olmaması.

                   •  Sınıf mevcutlarının çok fazla olması ve bundan dolayı öğretmenlerin her öğrenciyle
                      bire bir ilgilenememesi.


                   •  Sınavların  çok  vakit  alması  ve  öğretmenlerin  sınav  hazırlamaktan  öğrencilerle
                      ilgilenmeye fırsat bulamaması.


                   •  Bazı  okullarda  yöneticilerin  öğretmenlerin  mesleki  gelişim  seminerlerine  katılımını
                      engellemesi.

                   •  Yabancı  dil  sınıflarının  olmaması,  materyallerin  yeterli  olmaması.  Ders  kitaplarının
                      yetersiz  olması.  Öğrencilerin  çalışma  kitaplarının  olmaması.  Dijital  materyal



                                                                                                        50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55