Page 46 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 46

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               SORU  5:  Öğrenciler  arasındaki  dil  seviye  farklılıkları  müfredat  uygulamasını  nasıl  etkiliyor?
               Müfredat, dil seviyesi farklılıkları olan öğrencilere uygun bir şekilde uyarlanabiliyor mu?

               CEVAP  5:  Dil  dersleri  için  farklı  seviyelere  uygun  sınıflar  olmaması  ve  farklı  seviyelerdeki
               öğrencilerin  aynı  sınıfta  ders  alması,  müfredatın  her  seviyeye  uygun  ilerlemesini
               engellemektedir. Bunun sebebi ders saatlerinin kısıtlı olması ve her seviyeye göre etkinliklerin

               adapte edilememesidir.

                      Ders kitaplarındaki etkinlikler de derslerde kullanmak için yetersiz olup bu etkinlikler
               farklı seviye gruplarına uygun değildir. Her seviye grubuna uygun bir şekilde uyarlamak ise
               öğretmenlerin iş yükünü arttırmakta ve çok zaman almaktadır.


                      Seviye  farklarının  olması  aslında  okullarda  CEFR  felsefesine  uygun  şekilde  hareket
               edilmediğinde  öğretmenlerin  üzerine  büyük  bir  yük  olarak  geri  dönmektedir.  Okullarda
               derece  sınıfları  olmadığı  için  her  seviyeden  öğrenci  bir  arada  aynı  dersi  görmektedir.  Bu
               durum derslerde daha ileri seviye olan öğrencilerin sıkılmasına sebep olmaktadır. Geride olan
               öğrencilerin ise hiçbir şey anlamadıklarını düşünmelerine sebep olmaktadır. Bu durum her iki
               seviyedeki  öğrenci  için  de  kayıp  oluşturmaktadır.  Düşük  seviyedeki  öğrenciler  dersi
               anlamadığını  düşünerek  vazgeçmekte  ileri  seviyedeki  öğrenciler  de  bu  ders  için  çok  iyi
               olduklarını düşünmekte ve bu yüzden de derslere katılmayı bırakmaktadırlar.


                      Derslerde  kullanılan  kitaplar  ise  sınıf  ortamına  uyarlamaya  müsait  olsalar  da
               öğretmenlerin  iş  yükünün  fazla  olması,  farklı  sınıflarda  ve  farklı  seviyelerde  öğretmenlerin
               görev alması, her sınıfa ve her seviyeye uygun şekilde uyarlamanın çok zaman alması ve bazı
               durumlarda mümkün olmaması nedeniyle büyük bir problem teşkil etmektedir.

                      Öğretmenler  ders  kitaplarındaki  etkinliklerin  ve  ünitelerin  CEFR  eğitim  standardına
               uygun olmadığını düşünmektedirler. Bu standarda göre daha zayıf ve daha güçlü öğrencilere

               göre  uyarlanabilecek  etkinlikler  her  ünitede  mevcut  değildir.  Bu  durumda  ders  kitaplarının
               yenilenmesi ve CEFR standartlarına uygun şekilde düzenlenmesi gerekmektedir.

               SORU 6: Müfredatta kültürel içeriklere yeterli vurgu yapılıyor mu? Öğrencilere kültürlerarası
               iletişim becerilerini geliştirmeleri için yeterli fırsatlar sağlanıyor mu?

               CEVAP 6: Sadece farklı ırklara mensup öğrencilerin diyaloglarda yer alması çok kültürlülüğe
               hizmet  etmemektedir.  Öğrencilerin  farklı  kültürler  hakkında  daha  fazla  bilgi  almaya  ve

               öğrenmeye  ihtiyacı  vardır.  Bayramların  yer  aldığı  ünitede  farklı  ülkelere  ve  kültürlere  ait
               bayramlar ve kültürel bilgiler yetersizdir. Bu bilgilere ek olarak görseller ve materyaller de yer
               almalıdır.

                      Öğretmenler  ders  kitaplarındaki  ve  müfredattaki  kültürler  arası  diyalog  ve  kültürler
               arası iletişimin yetersiz olduğunu düşünmektedirler. Bazı ünitelerde sadece farklı kültürlerden
               kişilerin  diyalogda  yer  alması  sebebiyle  öğrenciler  kültürler  arası  diyaloglara  sadece  isim
               bazında yaklaşabilmektedirler. Örneğin bazı ünitelerde, kutlama, yemek, bayram gibi temalar




                                                                                                        46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51