Page 48 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 48

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               OTURUM II

               ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ


               SORU  1:  Yabancı  dil  öğretmenleri  için  hangi  mesleki  gelişim  fırsatları  mevcuttur  ve  bunlar
               nasıl  geliştirilebilir?  İngilizce  öğretmenleri  olarak  ihtiyaç  duyduğunuz  konularda  hizmet  içi
               eğitim  imkanlarına  erişimde  zorluk  yaşıyor  musunuz?  Öğretmen  eğitimi  ve  mesleki  gelişim
               konusunda uyumlu bir yaklaşımı hangi stratejiler teşvik edebilir?

               CEVAP 1: Yabancı dil öğretmenleri için kişisel gelişim ve mesleki gelişimleri adına bakanlık
               tarafından  düzenlenen  birçok  proje  mevcuttur.  Ancak  öğretmenlerin  bu  konuda  bilgisi  ya
               azdır ya da yoktur. Örneğin bakanlık tarafından yürütülen Birlikte İngilizce projesinden çoğu

               öğretmen  halen  habersizdir.  Bu  proje  öğretmenlerin  kişisel  gelişimi  ve  mesleki  gelişimi
               açısından  çok  önemli  ve  yararlı  bir  projedir.  Bu  projeye  katılan  öğretmenler  büyük  yarar
               gördüklerini  ve  bu  projenin  çok  faydalı  olduğunu  bildirmişlerdir.  Ancak  hâlâ  bu  proje
               hakkında  bilgisi  olmayan  öğretmenler  mevcuttur.  Ancak  yine  de  MEB  ve  İl  Milli  Eğitim
               Müdürlüğü tarafından düzenlenen projeler ve eğitimler bulunmaktadır. Burada asıl problem
               öğretmenlerin bu projelere ve programlara erişim sağlamasıdır.

                      İngilizce  öğretmenleri  başta  olmak  üzere  öğretmenlerin  mesleki  gelişime  yönelik

               projelerde  yer  almalarının  önündeki  en  büyük  engel  okuldaki  yöneticilerdir.  Okuldaki
               yöneticiler,  sınıfların  ve  derslerin  boş  geçmesini  istemediğinden  ötürü  öğretmenlerin  okul
               süresi içerisinde derslerini ve okulu bırakarak kişisel gelişim yahut mesleki gelişim atölyelerine
               katılmasını  istememektedirler.  Okulda  hem  zümre  içerisinde  hem  de  yöneticiler  arasında
               sürekli  ya  da  arada  sırada  bu  tarz  mesleki  gelişim  atölyelerine  katılan  öğretmenlere  karşı
               negatif  bir  tavır  bulunmaktadır.  Bu  da  öğretmenlerin  motivasyonlarını  kırmakta  ve  kişisel
               gelişimlerini engellemektedir.

                      Öğretmenler bu noktada ara dönemlerde yapılan seminerlerin yüz yüze olması halinde
               bu  seminerlerin  MEB  tarafından  mesleki  gelişim  seminerleri  şeklinde  verilmesini  talep
               etmektedirler.  Örneğin  CEFR  eğitimlerini  İngilizce  öğretmenlerinin  mesleki  gelişimlerini

               sağlayabilmek adına Bakanlığın ara tatillerde öğretmenlere uygulaması tavsiye edilmektedir.

                      Öğretmenler,  bazı  durumlarda  verilen  seminerlerin  ve  eğitimlerin  bölgelere  ve
               öğretmenlerin  ihtiyaçlarına  uygun  olmadığını  öne  sürmektedirler.  Öğretmenlerin  alacağı
               eğitimlerin  bölge  bazlı  ve  öğretmenlerin  ihtiyaçlarına  yönelik  olması  istenmektedir.  Ayrıca
               İstanbul  genelinde  yapılan  eğitimlerde  öğretmenlerin  Anadolu  ya  da  Avrupa  yakasında
               ikamet ediyor oluşları da bu tarz eğitimlere katılmalarının önündeki engellerden bir tanesidir.
               Anadolu yakasında ikamet eden öğretmenler, Avrupa yakasında yapılan eğitimlere katılmakta

               zorluk  yaşamaktadırlar.  Bu  durumda  öğretmenlerin  talebi  kendi  bölgelerinde  ve  ikamet
               ettikleri  yerlere  yakın  okullarda  eğitimler  açılmasıdır.  Ayrıca  daha  önceki  maddelerde  de
               belirtildiği gibi okullardaki yöneticiler öğretmenlerin zamanını alacak eğitimlere katılmalarını
               istememektedirler. Bu durumda yapılan eğitimlerin öğretmenlerin görev yaptığı okullara yakın


                                                                                                        48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53