Page 53 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 53
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
OTURUM III
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE KAYNAKLAR
SORU 1: Öğretmenlerin okullardaki kaynakların dil eğitimindeki yeterliliği hakkındaki
görüşleri nelerdir? Mevcut ders kitaplarının İngilizce öğretimindeki etkinliğini nasıl
algılıyorsunuz?
CEVAP 1: Öğretmenler, okuldaki kaynakların İngilizce öğretimindeki yeterliliği hakkında
negatif görüş bildirmektedirler. Dil sınıflarının yetersiz oluşu, bazı okullarda İngilizce
sınıflarının açılmaması, Bakanlık tarafından gönderilen ders kitaplarındaki materyallerin eksik
oluşu ve öğrencilerin çalışma kitaplarına sahip olmaması bu konudaki önemli noktalardan
birkaçıdır. Mevcut ders kitapları İngilizce öğretimi için yetersizdir. Bu konuda İngilizce
öğretmenleri ortak noktada buluşmaktadırlar. Ders kitaplarındaki materyaller hem eksiktir
hem de öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamamaktadır. Dinleme metinleri güncel değildir ve
öğrencilerin anlaması zordur. Dinleme ve okuma parçaları öğrencilerin İngilizce diline maruz
kalmaları için yeterli değildir. Öğrencilerin öğrendiği bilgileri tekrar edebilecekleri, pratik
yapabilecekleri çalışma kitapları yoktur. Öğretmenlerin her ders için her sınıfa her öğrencinin
seviyesine ve ihtiyacına yönelik ödevler, materyaller ve listeler, kağıtlar, çalışma kağıtları
hazırlaması gerekmektedir. Bu da öğretmenlerin iş yükünü arttırmakta ve motivasyonlarını
aşağıya çekmektedir. Öğretmenlerin derslerde kullanabilecekleri materyalleri hazırlamaları için
yeterli vakitleri ve kaynakları bulunmamaktadır. Bu yüzden öğretmenler internetten hazır
materyal bulmaya çalışmakta ve bazen öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamayan materyalleri
sınıflarda kullanmaya mecbur kalmaktadırlar.
SORU 2: Teknoloji entegrasyonu eğitimin tüm seviyelerinde nasıl standartlaştırılabilir ve
optimize edilebilir? Teknoloji ve dijital araçları sınıfta etkili bir şekilde kullanma konusunda
yaşadığınız zorluklar nelerdir? Ders süresinde teknoloji ve dijital kaynakları etkili bir şekilde
kullanabilmek için yeterli zaman var mı? Öğrencilerin teknoloji kullanımı konusunda yer yer
eğitimcilerden yetkin olmalarının dil öğrenmeye olumlu ya da olumsuz etkileri var mıdır?
CEVAP 2: Teknoloji entegrasyonunun sınıflara uygulanabilmesi için okullarda akıllı tahtanın
internet altyapısının, hatta bazı durumlarda elektrik tesisatının düzgün çalışıyor olması
gerekmektedir. Maalesef hâlâ bazı okullarda sayılan bu ögeler düzgün çalışmamakta ve hatta
elektriğin dahi olmadığı okullar bulunmaktadır. Elektrik ve akıllı tahta uygulamalarının düzgün
çalıştığı okullarda ise bazı durumlarda internet altyapısı olmamakta ve olsa dahi düzgün
çalışmamaktadır. Teknoloji entegrasyonunun düzgün yapılabilmesi için öncelikle gerekli
altyapının sağlanması gerekmektedir. İstanbul içerisinde dahi sayılan maddelerin eksik olduğu
okullar mevcuttur. Okulların fiziksel durumları düzeldikten sonra teknoloji entegrasyonu; akıllı
tahtalar, internet tarayıcıları, internet altyapıları ve öğrencilerin sahip olacağı bilgisayarlar
üzerinden yapılabilecektir.
İngilizce dili öğretilirken, yabancı dil laboratuvarlarının önemi bir kez daha
vurgulanmıştır. Okulların fiziksel durumları iyi değilken hatta bazı okullarda elektrik dahi yok
53