Page 53 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 53

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               OTURUM III

               ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE KAYNAKLAR


               SORU  1:  Öğretmenlerin  okullardaki  kaynakların  dil  eğitimindeki  yeterliliği  hakkındaki
               görüşleri  nelerdir?  Mevcut  ders  kitaplarının  İngilizce  öğretimindeki  etkinliğini  nasıl
               algılıyorsunuz?

               CEVAP  1:  Öğretmenler,  okuldaki  kaynakların  İngilizce  öğretimindeki  yeterliliği  hakkında
               negatif  görüş  bildirmektedirler.  Dil  sınıflarının  yetersiz  oluşu,  bazı  okullarda  İngilizce
               sınıflarının açılmaması, Bakanlık tarafından gönderilen ders kitaplarındaki materyallerin eksik
               oluşu  ve  öğrencilerin  çalışma  kitaplarına  sahip  olmaması  bu  konudaki  önemli  noktalardan

               birkaçıdır.  Mevcut  ders  kitapları  İngilizce  öğretimi  için  yetersizdir.  Bu  konuda  İngilizce
               öğretmenleri  ortak  noktada  buluşmaktadırlar.  Ders  kitaplarındaki  materyaller  hem  eksiktir
               hem  de  öğrencilerin  ihtiyaçlarını  karşılamamaktadır.  Dinleme  metinleri  güncel  değildir  ve
               öğrencilerin anlaması zordur. Dinleme ve okuma parçaları öğrencilerin İngilizce diline maruz
               kalmaları  için  yeterli  değildir.  Öğrencilerin  öğrendiği  bilgileri  tekrar  edebilecekleri,  pratik
               yapabilecekleri çalışma kitapları yoktur. Öğretmenlerin her ders için her sınıfa her öğrencinin
               seviyesine  ve  ihtiyacına  yönelik  ödevler,  materyaller  ve  listeler,  kağıtlar,  çalışma  kağıtları
               hazırlaması  gerekmektedir.  Bu  da  öğretmenlerin  iş  yükünü  arttırmakta  ve  motivasyonlarını
               aşağıya çekmektedir. Öğretmenlerin derslerde kullanabilecekleri materyalleri hazırlamaları için
               yeterli  vakitleri  ve  kaynakları  bulunmamaktadır.  Bu  yüzden  öğretmenler  internetten  hazır
               materyal  bulmaya  çalışmakta  ve  bazen  öğrencilerin  ihtiyaçlarını  karşılamayan  materyalleri

               sınıflarda kullanmaya mecbur kalmaktadırlar.

               SORU  2:  Teknoloji  entegrasyonu  eğitimin  tüm  seviyelerinde  nasıl  standartlaştırılabilir  ve
               optimize  edilebilir?  Teknoloji  ve  dijital  araçları  sınıfta  etkili  bir  şekilde  kullanma  konusunda
               yaşadığınız zorluklar nelerdir? Ders süresinde teknoloji ve dijital  kaynakları etkili bir şekilde
               kullanabilmek için yeterli zaman var mı? Öğrencilerin teknoloji kullanımı konusunda yer yer
               eğitimcilerden yetkin olmalarının dil öğrenmeye olumlu ya da olumsuz etkileri var mıdır?


               CEVAP 2: Teknoloji entegrasyonunun sınıflara uygulanabilmesi için okullarda akıllı tahtanın
               internet  altyapısının,  hatta  bazı  durumlarda  elektrik  tesisatının  düzgün  çalışıyor  olması
               gerekmektedir. Maalesef hâlâ bazı okullarda sayılan bu ögeler düzgün çalışmamakta ve hatta
               elektriğin dahi olmadığı okullar bulunmaktadır. Elektrik ve akıllı tahta uygulamalarının düzgün
               çalıştığı  okullarda  ise  bazı  durumlarda  internet  altyapısı  olmamakta  ve  olsa  dahi  düzgün
               çalışmamaktadır.  Teknoloji  entegrasyonunun  düzgün  yapılabilmesi  için  öncelikle  gerekli
               altyapının sağlanması gerekmektedir. İstanbul içerisinde dahi sayılan maddelerin eksik olduğu
               okullar mevcuttur. Okulların fiziksel durumları düzeldikten sonra teknoloji entegrasyonu; akıllı

               tahtalar,  internet  tarayıcıları,  internet  altyapıları  ve  öğrencilerin  sahip  olacağı  bilgisayarlar
               üzerinden yapılabilecektir.

                      İngilizce  dili  öğretilirken,  yabancı  dil  laboratuvarlarının  önemi  bir  kez  daha
               vurgulanmıştır. Okulların fiziksel durumları iyi değilken hatta bazı okullarda elektrik dahi yok


                                                                                                        53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58