Page 58 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 58
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
20. Öğretmenlerin mesleki gelişimini desteklemek için Bakanlığın üniversiteler ile işbirliği ve
protokoller yapması ve öğretmenlerin hizmetiçi eğitim modeli olarak ‘tezsiz yüksek lisans
programlarına’ teşvik edilmesi önerilmektedir.
21. Okulda gelişim kültürünün oluşması için idare, yönetim ve diğer kadrolarda görevli
amirlerin de sene içerisinde eğitimlere katılmaları önerilmektedir.
22. İngilizce öğretmenliği programlarına girişte 4 beceriyi (konuşma, yazma, okuma ve
dinleme) ölçen ve becerilerin eşit dağılımlı olduğu bir sınav olmalıdır.
23. Öğrencilerin öğrendikleri yabancı dili yaşayarak tecrübe edebilmeleri için ERASMUS
öğrenci ve öğretmen hareketliliğinin sağlanması ve ERASMUS akreditasyon çerçevesinin
genişletilerek okullara daha fazla proje yazma fırsatı sunulması önemlidir.
25. Yabancı dil ağırlıklı sınıflara öğrenci seçiminde öğrenci isteği ve öğrencinin dil öğrenmeye
yatkınlığı yerine veli isteği, ısrarı, velinin okul idaresi ile ilişkilerine göre sınıfa öğrenci seçme
dönemi sona ermelidir. Yabancı Dil Ağırlıklı sınıfların ihtiyacını ders kitapları
karşılamamaktadır ve çeşitli yollarla velilere yüksek fiyatlı ek kaynaklar aldırılmakta, sınıflara
öğrenci seçilirken maddi durumu iyi olmayan veliler istidatlı olan öğrencileri bu sınıflara
kaydettirmemeyi tercih etmek durumda kalmaktadır. Akademik durumu iyi olan ancak
finansal durumu iyi olmayan öğrencileri dışında bırakmayacak bir seviye tespit ve yerleştirme
sınavı yapılarak öğrenciler seçilmelidir, finansal durumu iyi olmayan öğrencilere destek
sağlanmalıdır.
26. PDC gibi, CEFR mahalli eğitimleri gibi, mesleki gelişim odaklı projeler Bakanlık tarafından
yürütüldüğü için çok başarılıdır. Bu projeler gibi daha çok projenin öğretmenlere Bakanlık
tarafından ulaştırılması önerilmektedir.
27. Öğretmenlerin sistem yoğunluğu ve müfredat kaygısından, sınavların yükünden mutsuz
hissetmemesi ve okul kültürüne aidiyet hissetmesi için yöneticilerin mesleki gelişim projelerini
desteklemesi ve teşvik etmesi önerilmektedir.
28. Yabancı dil öğretmenlerinin mesleki ve İngilizce dil gelişimini desteklemek amacıyla
Fullbright gibi burs kontenjanlarının artırılması ve farklı burs olanaklarının teşvik edilmesi
önerilmektedir.
58