Page 58 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 58

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               20. Öğretmenlerin mesleki gelişimini desteklemek için Bakanlığın üniversiteler ile işbirliği ve
               protokoller yapması  ve öğretmenlerin  hizmetiçi eğitim  modeli  olarak  ‘tezsiz yüksek  lisans
               programlarına’ teşvik edilmesi önerilmektedir.

               21.  Okulda  gelişim  kültürünün  oluşması  için  idare,  yönetim  ve  diğer  kadrolarda  görevli
               amirlerin de sene içerisinde eğitimlere katılmaları önerilmektedir.


               22.  İngilizce  öğretmenliği  programlarına  girişte  4  beceriyi  (konuşma,  yazma,  okuma  ve
               dinleme) ölçen ve becerilerin eşit dağılımlı olduğu bir sınav olmalıdır.

               23.  Öğrencilerin  öğrendikleri  yabancı  dili  yaşayarak  tecrübe  edebilmeleri  için  ERASMUS
               öğrenci  ve  öğretmen  hareketliliğinin  sağlanması  ve  ERASMUS  akreditasyon  çerçevesinin

               genişletilerek okullara daha fazla proje yazma fırsatı sunulması önemlidir.

               25. Yabancı dil ağırlıklı sınıflara öğrenci seçiminde öğrenci isteği ve öğrencinin dil öğrenmeye
               yatkınlığı yerine veli isteği, ısrarı, velinin okul idaresi ile ilişkilerine göre sınıfa öğrenci seçme
               dönemi  sona  ermelidir.  Yabancı  Dil  Ağırlıklı  sınıfların  ihtiyacını  ders  kitapları
               karşılamamaktadır ve çeşitli yollarla velilere yüksek fiyatlı ek kaynaklar aldırılmakta, sınıflara
               öğrenci  seçilirken  maddi  durumu  iyi  olmayan  veliler  istidatlı  olan  öğrencileri  bu  sınıflara
               kaydettirmemeyi  tercih  etmek  durumda  kalmaktadır.  Akademik  durumu  iyi  olan  ancak

               finansal durumu iyi olmayan öğrencileri dışında bırakmayacak bir seviye tespit ve yerleştirme
               sınavı  yapılarak  öğrenciler  seçilmelidir,  finansal  durumu  iyi  olmayan  öğrencilere  destek
               sağlanmalıdır.

               26. PDC gibi, CEFR mahalli eğitimleri gibi, mesleki gelişim odaklı projeler Bakanlık tarafından
               yürütüldüğü  için  çok  başarılıdır.  Bu  projeler  gibi  daha  çok  projenin  öğretmenlere  Bakanlık
               tarafından ulaştırılması önerilmektedir.


               27. Öğretmenlerin sistem yoğunluğu ve müfredat kaygısından, sınavların yükünden mutsuz
               hissetmemesi ve okul kültürüne aidiyet hissetmesi için yöneticilerin mesleki gelişim projelerini
               desteklemesi ve teşvik etmesi önerilmektedir.

               28.  Yabancı  dil  öğretmenlerinin  mesleki  ve  İngilizce  dil  gelişimini  desteklemek  amacıyla
               Fullbright  gibi  burs  kontenjanlarının  artırılması  ve  farklı  burs  olanaklarının  teşvik  edilmesi
               önerilmektedir.




















                                                                                                        58
   53   54   55   56   57   58