Page 40 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 40
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
kaybına neden olmaktadır. Bunun önüne geçmek adına, MEB’nin hazırlayacağı, sene başı ve
dönem başı hazır bulunuşluk testleri ile seviyelendirme (spreading) sınıflarının oluşturulması
önerilmektedir. Öğrencilerin kendi seviyelerindeki öğrencilerle etkileşim içerisine girmesi
bakımından motivasyon kaybının önüne geçilirken akran öğrenmesi de desteklenmiş
olacaktır. Bu seviye sınıfları belirli aralıklarla sınavlara tabi tutularak, seviyesi değişen
öğrencilerin ya da komple sınıfın bir sonraki seviyeden ilerlemesi sağlanmalıdır.
SORU 3: Lise öğrencilerinin İngilizce öğrenimiyle ilgili özel engelleri veya talepleri var mı?
CEVAP 3: Liselerde genel motivasyon problemleri mevcuttur. Özel okullarda, uzun sure
eğitim almasına rağmen başarısız olan öğrencilere bakıldığında öğrenme güçlüklerinin
olması, ilaç kullanma, sosyal medya bağımlılığı, zorbalık, madde bağımlılığı gibi nedenler öne
çıkmaktadır. Buna yönelik okulda farkındalık çalışmalarının yapılması, rehberlik biriminin aktif
çalışması, öğrencilere spor ve okul-içi ve dışı sosyokültürel etkinlikler sunulmasına önem
verilmelidir.
Bazı liselerde sınıf mevcutlarının çok kalabalık olması dil öğretimini zorlaştırmaktadır.
Sınıf mevcudunun azaltılması dil öğrenmeyi daha etkili ve kalıcı hale getirebilir. Hazırlık
eğitimi veren liselerdeki öğrenciler, çift diploma programlarına ve yurt dışı programlarına
yönelik çalışmaların yapılmasını talep etmektedir. Örneğin bir okulda AP sınavına giren
öğrenci sayısı bir yılda 34’ten 100’e çıkmıştır. Bu da bu alanda olan talebi göstermektedir.
40