Page 35 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 35

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



                                 Çalıştay Masa 4: Hazırlık Eğitimi Veren Lise Masası
               Başkanlar: Dr. Sibel ERGÜN ELVERİCİ (Yıldız Teknik Üniversitesi)

                                  Fatma O’NEILL (Boğaziçi Üniversitesi)
               Raportör: Gizem SERDAR ÖMÜR (İngilizce Öğretmeni-Gaziosmanpaşa)


               Katılımcılar:
               Celal ASLAN            İngilizce Öğretmeni   Üsküdar
               Damla BAHADIR          İngilizce Öğretmeni   Beşiktaş
               Derya Güvercin         İngilizce Öğretmeni   Beşiktaş
               Nazan NAK              İngilizce Öğretmeni   Fatih
               Öznur ÖZCÜ             İngilizce Öğretmeni   Beşiktaş
               Yasemin DİDİN          İngilizce Öğretmeni   Kartal
               İlknur WEST            İngilizce Öğretmeni   MEF Okulları

               Konular:
               •      İngilizce Öğretim Programı
               •      Öğretmen
               •      Öğrenci
               •      Ölçme ve Değerlendirme
               •      Kaynaklar



               OTURUM I

               İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI

               SORU  1:  Ortaöğretim  Yabancı  Dil  Eğitim  Programı’nın  felsefesi,  hedefleri  ve  amaçları
               hakkında  ortaokul  öğretmenlerinin  görüşleri  nelerdir?  Dil  politikası  ve  müfredat  geliştirme,

               gelişen  küresel  iletişim  ihtiyaçlarını  yansıtacak  şekilde  uygulanıyor  mu?  Mevcut  müfredatın
               İngilizce dil becerilerini yeterince kapsadığını düşünüyor musunuz?


               CEVAP  1:  Dil  eğitim  programının  iletişim  odaklı,  Avrupa  Dilleri  Öğretimi  Ortak  Çerçeve
               Programı-Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) temel alınarak
               hazırlanılması hedeflenmektedir. CLIL gibi içerik ve süreç odaklı çalışmalar ile 4 yetiye dayalı,
               dayanışma ve iş birliği odaklı, öğrenci otonomisinin ön planda olduğu, görev ve proje odaklı

               yaklaşımlar  sürece  dahil  edilmek  istenmektedir.  Buna  yönelik  çalışmaların  yürütülmekte
               olduğu fakat hazırlık eğitimi veren liseler açısından yeterli olmadığı görülmektedir. Bununla
               birlikte var olan program öğrencilerin 21. yy becerilerini yeterince desteklememekte ve dünya
               vatandaşı olma  kapsamında yer alan tematik  konuların ve hedef  dilin kültür ögelerine dair
               içeriklerin yetersiz olduğu görülmektedir.

                      Bu metrolojilerin uygulanamamasında temel nedenler arasında lokal-yerel öğretme ve
               öğrenme  ortamlarındaki  farklılıkların  dikkate  alınmamasının  öne  çıktığı  belirtilmektedir.
               Öğrencilerin  hazır  bulunuşlukları,  ön  bilgileri,  sosyokültürel  yapıları,  okul-aile  bağları


                                                                                                        35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40