Page 35 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 35
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
Çalıştay Masa 4: Hazırlık Eğitimi Veren Lise Masası
Başkanlar: Dr. Sibel ERGÜN ELVERİCİ (Yıldız Teknik Üniversitesi)
Fatma O’NEILL (Boğaziçi Üniversitesi)
Raportör: Gizem SERDAR ÖMÜR (İngilizce Öğretmeni-Gaziosmanpaşa)
Katılımcılar:
Celal ASLAN İngilizce Öğretmeni Üsküdar
Damla BAHADIR İngilizce Öğretmeni Beşiktaş
Derya Güvercin İngilizce Öğretmeni Beşiktaş
Nazan NAK İngilizce Öğretmeni Fatih
Öznur ÖZCÜ İngilizce Öğretmeni Beşiktaş
Yasemin DİDİN İngilizce Öğretmeni Kartal
İlknur WEST İngilizce Öğretmeni MEF Okulları
Konular:
• İngilizce Öğretim Programı
• Öğretmen
• Öğrenci
• Ölçme ve Değerlendirme
• Kaynaklar
OTURUM I
İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI
SORU 1: Ortaöğretim Yabancı Dil Eğitim Programı’nın felsefesi, hedefleri ve amaçları
hakkında ortaokul öğretmenlerinin görüşleri nelerdir? Dil politikası ve müfredat geliştirme,
gelişen küresel iletişim ihtiyaçlarını yansıtacak şekilde uygulanıyor mu? Mevcut müfredatın
İngilizce dil becerilerini yeterince kapsadığını düşünüyor musunuz?
CEVAP 1: Dil eğitim programının iletişim odaklı, Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve
Programı-Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) temel alınarak
hazırlanılması hedeflenmektedir. CLIL gibi içerik ve süreç odaklı çalışmalar ile 4 yetiye dayalı,
dayanışma ve iş birliği odaklı, öğrenci otonomisinin ön planda olduğu, görev ve proje odaklı
yaklaşımlar sürece dahil edilmek istenmektedir. Buna yönelik çalışmaların yürütülmekte
olduğu fakat hazırlık eğitimi veren liseler açısından yeterli olmadığı görülmektedir. Bununla
birlikte var olan program öğrencilerin 21. yy becerilerini yeterince desteklememekte ve dünya
vatandaşı olma kapsamında yer alan tematik konuların ve hedef dilin kültür ögelerine dair
içeriklerin yetersiz olduğu görülmektedir.
Bu metrolojilerin uygulanamamasında temel nedenler arasında lokal-yerel öğretme ve
öğrenme ortamlarındaki farklılıkların dikkate alınmamasının öne çıktığı belirtilmektedir.
Öğrencilerin hazır bulunuşlukları, ön bilgileri, sosyokültürel yapıları, okul-aile bağları
35