Page 31 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 31

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               OTURUM II

               ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ


               SORU 1: Ortaöğretim öğretmenleri için hangi mesleki gelişim fırsatları mevcuttur ve bunlar
               nasıl  geliştirilebilir?  İngilizce  öğretmenleri  olarak  ihtiyaç  duyduğunuz  konularda  hizmet  içi
               eğitim imkanlarına erişimde zorluk yaşıyor musunuz?

               CEVAP  1:  Globalleşen  dünyada,  öğretmenler  de  çağa  ayak  uydurmalı  ve  değişen  koşulları
               tanıyıp  onlara  uyum  sağlamalıdır.  Bunu  gerçekleştirebilmek  için  öğretmenler  hem  mesleki
               gelişim  hem  de  kişisel  gelişim  olarak  kendini  geliştirmelidir.  Öğretmenlere  de  bu  gelişimi
               sağlayabilmek  için  fırsatlar  sunulmalı  ve  bir  teşvik  sistemi  getirilmelidir.  Bu  hizmet  puanı,

               başarı  belgesi  veya  ek  ders  ekleme  şeklinde  olabilir.  Özellikle  branş  bazında  planlanan
               eğitimler  Eylül-Haziran,  Nisan-Kasım  seminer  dönemlerine  çekilebilmeli  ve  takibi
               yapılabilmelidir. Ders işleyişini aksatmayacak şekilde planlanan bu eğitimler, öğretmenleri yeni
               uygulamalardan  haberdar  edecek,  bilgilendirecek  ve  öğretmenleri  bu  uygulamalara  dahil
               edecek  şekilde  sunulmalı  ve  uygulamalı  olmalıdır.  Öğretmenlerinin  bu  eğitimlere  katılması
               teşvik edilmelidir.

                      Hizmet  içi  eğitimlere  ulaşma  konusunda  sıkıntı  olmamakla  birlikte,  özellikle

               öğretmenlerin  görevli  izinli  olduğu,  okuldaki  derslerin  aksadığı  durumlarda  idarecilerin
               olumsuz tutumları öğretmenlerin mesleki gelişimlerini engelleyen bir unsurdur. Öğretmenler
               idarecilerin  tutumu  sebebiyle  bazı  eğitimlere  gitmemeyi  tercih  edebilmektedir.  Yine  idari
               tutum sebebiyle öğretmenler eğitici eğitmeni olmak istememektedir.

               SORU 2: Öğretmenlerin İngilizce öğreniminde karşılaştığı temel engeller nelerdir? Öğrenciler
               arasında İngilizce iletişim kurma konusunda gözlemlediğiniz zorluklar nelerdir? Sınıfınızda dil
               seviye farklılıkları öğrencilerin öğrenme sürecini nasıl etkiliyor?


               CEVAP  2:  Öğrencilerin  yabancı  dil  düzeylerindeki  farklılık  en  temel  sorunlardan  biridir.
               Özellikle bazı ilçelerde veya bazı meslek liselerinde sınıf mevcudu çok fazladır. Bütün bunlara
               ek  bir  de  ders  saatlerinin  az,  müfredatın  fazlasıyla  yoğun  olması  yabancı  dil  öğretimini
               fazlasıyla zorlaştırmaktadır. Okullarının fiziki şartlarının uygunsuzluğu ayrı bir sorundur.

                      Öğrencilerin İngilizce dersine karşı olumsuz tutumları başlı başına bir sorundur. Önceki
               yıllarda  öğrenmeden  sınıf  geçerek  biriken  konular  ve  sınıf  seviyelerinin  karma  oluşu

               öğrencilerin öğrenemeyeceklerine dair önyargılarını beslemektedir.

                      Yabancı dil öğretiminde hedeflerin ve sunulan kaynakların birbiri ile uyumsuzluğu dil
               öğrenme sürecini olumsuz etkilemektedir. Okullarda akran zorbalığı çok fazladır ve bu durum
               derslere  de  yansımakta,  öğrenme  sürecini  olumsuz  etkilemektedir.  Seviyeler  arasındaki
               belirgin  farklılıklar  sınıfta  öğrenme sürecini  olumsuz  etkilemektedir.  Öğrencilerin  yaşadıkları
               bölgelerdeki  sosyo-ekonomik  durumla  orantılı  olarak  öğrencilerde  belirgin  bir  motivasyon
               düşüklüğü görülmektedir.




                                                                                                        31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36