Page 34 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 34

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               göz  önüne  alınarak  hazırlanmalı  ve  kullanılmalıdır.  Dil  sınıflarında  ek  materyallere  ihtiyaç
               duyulmaktadır.

               SORU  4:  Öğretmenlerin  değerlendirme  konusunda  karşılaştıkları  zorluklar  nelerdir?  Yeni
               değerlendirme sistemi ile ilgili görüşleriniz nelerdir?


               CEVAP  4: Ders  saatleri kesinlikle  yetersizdir.  Uzun  zaman  alan  sözlü  ve  dinleme  sınavlarını
               yapmak  için  süre  elverişli  değildir.  Bu  durumda  planlanmış  müfredat  yetişememektedir.
               Üniteler çok yoğun, ders saatleri yetersizdir. 3 sınav uygulanıp tek not verilmesi çok zaman
               almakta öğretmenin iş yükünü iki katına çıkarmaktadır. Dönem ortasında sistem değişikliğine
               ve senaryo uygulamasına gidilmesi ve yeterli bilgilendirme toplantısı yapılmadan yeni siteme
               giriş  yapılması  okullar  ve  ilçeler  düzeyinde  farklı  uygulamalara  ve  belirsizliklere  sebep
               olmuştur.


               SORU 5: Öğretmenlik mesleğindeki iş yükü ile başa çıkma konusunda yaşadığınız zorluklar
               nelerdir?

               CEVAP  5:  Değerlendirme  sistemindeki  yapılan  değişikliklerle  ilgili  olarak;  ders  saatleri
               sınavların  tümünü  uygulamak  için  yetersiz  kalmaktadır.  Konuşma  ve  dinleme  sınavları
               uygulanırken  arka  planda  oluşan  gürültü  ise  sınavların  verimliliğini  düşürmektedir.  Diğer

               yandan  dinleme  sınavları  için  bazen  gerekli  donanım  bulunamamaktadır.  Bu  durum
               öğretmenlerin  iş  yükünün  artmasına,  verimliliğinin  ve  motivasyonunun  düşmesine  yol
               açmaktadır.  İngilizce  öğrenimine  önyargılı  başlayan  öğrenciler,  idarenin  olumsuz  tutumu,
               yeterli  bilgilendirme  yapılmadan  dönem  ortasında  yapılan  sistemsel  değişiklikler
               öğretmenlerin  iş  yükünün  artmasına  ve  öğretme  motivasyonunun  düşmesine  sebep
               olmaktadır.




























                                                                                                        34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39