Page 34 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 34
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
göz önüne alınarak hazırlanmalı ve kullanılmalıdır. Dil sınıflarında ek materyallere ihtiyaç
duyulmaktadır.
SORU 4: Öğretmenlerin değerlendirme konusunda karşılaştıkları zorluklar nelerdir? Yeni
değerlendirme sistemi ile ilgili görüşleriniz nelerdir?
CEVAP 4: Ders saatleri kesinlikle yetersizdir. Uzun zaman alan sözlü ve dinleme sınavlarını
yapmak için süre elverişli değildir. Bu durumda planlanmış müfredat yetişememektedir.
Üniteler çok yoğun, ders saatleri yetersizdir. 3 sınav uygulanıp tek not verilmesi çok zaman
almakta öğretmenin iş yükünü iki katına çıkarmaktadır. Dönem ortasında sistem değişikliğine
ve senaryo uygulamasına gidilmesi ve yeterli bilgilendirme toplantısı yapılmadan yeni siteme
giriş yapılması okullar ve ilçeler düzeyinde farklı uygulamalara ve belirsizliklere sebep
olmuştur.
SORU 5: Öğretmenlik mesleğindeki iş yükü ile başa çıkma konusunda yaşadığınız zorluklar
nelerdir?
CEVAP 5: Değerlendirme sistemindeki yapılan değişikliklerle ilgili olarak; ders saatleri
sınavların tümünü uygulamak için yetersiz kalmaktadır. Konuşma ve dinleme sınavları
uygulanırken arka planda oluşan gürültü ise sınavların verimliliğini düşürmektedir. Diğer
yandan dinleme sınavları için bazen gerekli donanım bulunamamaktadır. Bu durum
öğretmenlerin iş yükünün artmasına, verimliliğinin ve motivasyonunun düşmesine yol
açmaktadır. İngilizce öğrenimine önyargılı başlayan öğrenciler, idarenin olumsuz tutumu,
yeterli bilgilendirme yapılmadan dönem ortasında yapılan sistemsel değişiklikler
öğretmenlerin iş yükünün artmasına ve öğretme motivasyonunun düşmesine sebep
olmaktadır.
34