Page 37 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 37

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               ve geri dönüşüm, iklim krizi konuları günümüz gençlerinin hem farkındalığının artırılması hem
               de bu konularda aktif rol almaları adına sürece dahil edilmeli ve öğrenim müfredatına etkili
               bir  şekilde  entegre  edilmelidir.  Bunu  yaparken  Avrupa  Birliği  Komisyonu’nun  belirlemiş
               olduğu 2030 Sürdürülebilir Gelişim Hedeflerinden faydalanılabilir. Örneğin; Global Warming
               (küresel Isınma) iletişim aracı olacak şekilde sürece dahil edilebilir. Bunların örnekleri yabancı
               kaynaklı  yayınevi  kitaplarında  mevcuttur.  Yine  birçok  uluslararası  kurum  ve  kuruluşun

               sunduğu 21. yy vatandaşı olma konulu çalışmalar mevcuttur. Bunların öğretim sürecine dahil
               edilmesi gerekmektedir. Özetle, yaş grubuna göre temaların seçilmesi ve bu şekilde küresel
               değerlerin  kazandırılması  öğrencilerin  derse  katılım  ve  öğrenme  süreçlerini  verimli  hale
               getirecektir.  Ayrıca  ders içeriklerinin  CEFR  (4  beceri)  sistemine  göre  yeniden  düzenlenmesi,
               hazırlık eğitimi veren liselerde uygulama ve ders içeriği çeşitliliği ve kazanımların farklılaştırılıp
               artırılması  açısından  hem  öğrenme  süreçlerine hem  de  değerlendirme  çalışmalarında  fayda
               sağlayacaktır.


               SORU 3: Müfredatta kültürel içeriklere yeterli vurgu yapılıyor mu? Öğrencilere kültürlerarası
               iletişim becerilerini geliştirmeleri için yeterli fırsatlar sağlanıyor mu?

               CEVAP  3:  Etik  Değerler  ve  Değerler  Eğitimi  yabancı  dil  derslerine  dahil  edilmektedir  fakat
               değerler  eğitimi  konseptine  uygun  olarak  verilmemektedir.  Özellikle  hazırlık  eğitimi  verilen
               liselerde  müfredatla  ilgili  ciddi  sıkıntılar  mevcuttur.  Yoğunlaştırılmış  bir  şekilde  yabancı  dil
               eğitimi   alan   liselerde   izlenilmesi   beklenen   müfredat   beklentileri   tam   olarak
               karşılayamamaktadır.


                      Müfredat  hazırlanırken  hedef  dilin  kültür  ögeleri  ve  küresel  vatandaşlık  konularının,
               ders materyaline uygun olarak planlanması gerekmektedir. Hedef dilin sosyo-kültürel yaşam
               ögeleri müfredata daha yoğun şekilde dahil edilmelidir. Çünkü bir yabancı dili öğrenebilmek
               için o yabancı dilin günlük yaşamda kullandığı dil dahil olmak üzere, özel günleri, bayram ve
               kutlamalarıyla  birlikte  anıtsal  gün  ve  tarihlerin  de  sisteme  dahil  edilmesi  gerekmektedir.
               Bununla  birlikte,  her  geçen  gün  biraz  daha  gelişen  ve  değişen  yeni  dünya  düzeninde
               öğrencilerin küresel olarak yenilik ve öğrenme ortamlarına uyum sağlaması beklenmektedir.
               21. yy öğrenme becerileri, eleştirel düşünce, değerlendirme, akran değerlendirmesi, işbirlikçi

               öğrenme, proje odaklı öğrenme, yenilikçi eğitim öğretim araçları, insan ve hayvan haklarına
               saygı ve sevgi, başkalarına  karşı hoşgörülü olma, yeni fikirlere açık olma, toplumsal konulu
               projelerde  gönüllülük-  yurtiçi  ve  yurtdışı,  çevreye  ve  etrafındaki  değişimlere  duyarlı  olma
               konuları müfredata ders içerikleri ile uyumlu olacak şekilde dahil edilmelidir.














                                                                                                        37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42