Page 37 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 37
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
ve geri dönüşüm, iklim krizi konuları günümüz gençlerinin hem farkındalığının artırılması hem
de bu konularda aktif rol almaları adına sürece dahil edilmeli ve öğrenim müfredatına etkili
bir şekilde entegre edilmelidir. Bunu yaparken Avrupa Birliği Komisyonu’nun belirlemiş
olduğu 2030 Sürdürülebilir Gelişim Hedeflerinden faydalanılabilir. Örneğin; Global Warming
(küresel Isınma) iletişim aracı olacak şekilde sürece dahil edilebilir. Bunların örnekleri yabancı
kaynaklı yayınevi kitaplarında mevcuttur. Yine birçok uluslararası kurum ve kuruluşun
sunduğu 21. yy vatandaşı olma konulu çalışmalar mevcuttur. Bunların öğretim sürecine dahil
edilmesi gerekmektedir. Özetle, yaş grubuna göre temaların seçilmesi ve bu şekilde küresel
değerlerin kazandırılması öğrencilerin derse katılım ve öğrenme süreçlerini verimli hale
getirecektir. Ayrıca ders içeriklerinin CEFR (4 beceri) sistemine göre yeniden düzenlenmesi,
hazırlık eğitimi veren liselerde uygulama ve ders içeriği çeşitliliği ve kazanımların farklılaştırılıp
artırılması açısından hem öğrenme süreçlerine hem de değerlendirme çalışmalarında fayda
sağlayacaktır.
SORU 3: Müfredatta kültürel içeriklere yeterli vurgu yapılıyor mu? Öğrencilere kültürlerarası
iletişim becerilerini geliştirmeleri için yeterli fırsatlar sağlanıyor mu?
CEVAP 3: Etik Değerler ve Değerler Eğitimi yabancı dil derslerine dahil edilmektedir fakat
değerler eğitimi konseptine uygun olarak verilmemektedir. Özellikle hazırlık eğitimi verilen
liselerde müfredatla ilgili ciddi sıkıntılar mevcuttur. Yoğunlaştırılmış bir şekilde yabancı dil
eğitimi alan liselerde izlenilmesi beklenen müfredat beklentileri tam olarak
karşılayamamaktadır.
Müfredat hazırlanırken hedef dilin kültür ögeleri ve küresel vatandaşlık konularının,
ders materyaline uygun olarak planlanması gerekmektedir. Hedef dilin sosyo-kültürel yaşam
ögeleri müfredata daha yoğun şekilde dahil edilmelidir. Çünkü bir yabancı dili öğrenebilmek
için o yabancı dilin günlük yaşamda kullandığı dil dahil olmak üzere, özel günleri, bayram ve
kutlamalarıyla birlikte anıtsal gün ve tarihlerin de sisteme dahil edilmesi gerekmektedir.
Bununla birlikte, her geçen gün biraz daha gelişen ve değişen yeni dünya düzeninde
öğrencilerin küresel olarak yenilik ve öğrenme ortamlarına uyum sağlaması beklenmektedir.
21. yy öğrenme becerileri, eleştirel düşünce, değerlendirme, akran değerlendirmesi, işbirlikçi
öğrenme, proje odaklı öğrenme, yenilikçi eğitim öğretim araçları, insan ve hayvan haklarına
saygı ve sevgi, başkalarına karşı hoşgörülü olma, yeni fikirlere açık olma, toplumsal konulu
projelerde gönüllülük- yurtiçi ve yurtdışı, çevreye ve etrafındaki değişimlere duyarlı olma
konuları müfredata ders içerikleri ile uyumlu olacak şekilde dahil edilmelidir.
37