Page 33 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 33

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               OTURUM III

               ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE KAYNAKLAR


               SORU  1:  Ortaöğretim  düzeyindeki  eğitimciler,  mevcut  ders  kitaplarının  lise  seviyesindeki
               öğrencilere İngilizce öğretimindeki etkinliğini nasıl algılıyorlar?

               CEVAP 1: Kitaplar öğrencilerin başka kültürlerin inançlarını, değerlerini ve davranış şekillerini
               tanımaya pek olanak sağlamamaktadır. Kitap yazma komisyonlarına mutlaka anadili İngilizce
               olan  bir  uzmanın  da  dahil  edilmesi  gerekir.  Seviyelendirilmiş  sınıflar  belirlenmeli  ve
               seviyelerine uygun olarak ayrı ayrı tasarlanmış kitaplar okullara dağıtılmalıdır. Hazırlık eğitimi
               veren  okullardaki  sınıflarla  hazırlık  sınıfı  olmayan  okullardaki  sınıflara  aynı  kitaplar

               verilmemelidir.

                   İngilizce programı her kademe için çok yoğundur. Öğretmenlerin hem yeni değerlendirme
               sistemi  ile  sınavları  uygulaması  hem  de  üniteleri  yetiştirmesi  mevcut  ders  saatleri  içinde
               mümkün değildir. Bu nedenle İngilizce Programında seyreltilmeye gidilmelidir.

               SORU  2:  Teknoloji  lise  düzeyinde  İngilizce  dil  eğitimini  etkili  bir  şekilde  nasıl  destekliyor,
               teknoloji  ders  programına  etkili  bir  şekilde  nasıl  entegre  edilebilir?  Öğrencilerin  teknoloji

               kullanımı konusunda yer yer eğitimcilerden daha yetkin olmalarının dil öğrenmeye olumlu ya
               da olumsuz etkileri var mıdır?

               CEVAP 2: Teknolojik cihazlar İngilizce dil eğitimini etkili bir şekilde desteklemektedir. Z-kitap,
               akıllı  tahta  uygulamaları  görsel  ve  işitsel  olarak  öğrenciye  hitap  etmektedir.  İlkokul  ve
               Ortaokul düzeyinde yeteri kadar İngilizce içeriğe rastlanırken, ortaöğretim düzeyinde ise çok
               az  içeriğe  rastlanmaktadır.  Öğrenciler  üniversite  giriş  sınavlarında  (AYT/TYT)  İngilizce
               dersinden  sorumlu  tutulmadıklarından  dolayı  yayınevleri  de  bu  konuda  çaba

               harcamamaktadır. Bu durum da lise seviyesine uygun dijital içeriğin kısıtlı kalmasına sebep
               olmaktadır.

                      Eğitimcilerin  teknolojiye  hâkim  olmaları  öğrenmeyi  olumlu  olarak  desteklemektedir.
               Bu sebeple hızla küreselleşen dünyada yetişen öğrencilere ayak uydurabilmek, güncel bilgileri
               yakalayabilmek  ve  sınıf  içi  uygulamalara  entegre  edebilmek  için  öğretmenlerin  teknolojiye
               uyumlarını  sağlayabilecek  türde  hizmet  içi  eğitimler  verilmelidir.  Bu  eğitimlerin
               zamanlamasının da seminer dönemlerine getirilmesi öğretmen, idare ve öğretmen açısından

               olumlu bir durum olacaktır.

               SORU  3:  Ortaöğretim  öğretmenlerinin  İngilizce  derslerinin  süresi  ve  sıklığı  konusunda
               endişeleri veya önerileri var mı? Ortaöğretim İngilizce öğretiminde uygun ders materyalleri ve
               kaynakları var mıdır?


               CEVAP 3: İngilizce ders saatleri yetersizdir. Ders saatleri mutlak suretle artırılmalıdır. Seçmeli
               dersler tekrar programa eklenmelidir. Mevcut kitaplar seviyenin üstündedir. Materyaller seviye




                                                                                                        33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38