Page 33 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 33
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
OTURUM III
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE KAYNAKLAR
SORU 1: Ortaöğretim düzeyindeki eğitimciler, mevcut ders kitaplarının lise seviyesindeki
öğrencilere İngilizce öğretimindeki etkinliğini nasıl algılıyorlar?
CEVAP 1: Kitaplar öğrencilerin başka kültürlerin inançlarını, değerlerini ve davranış şekillerini
tanımaya pek olanak sağlamamaktadır. Kitap yazma komisyonlarına mutlaka anadili İngilizce
olan bir uzmanın da dahil edilmesi gerekir. Seviyelendirilmiş sınıflar belirlenmeli ve
seviyelerine uygun olarak ayrı ayrı tasarlanmış kitaplar okullara dağıtılmalıdır. Hazırlık eğitimi
veren okullardaki sınıflarla hazırlık sınıfı olmayan okullardaki sınıflara aynı kitaplar
verilmemelidir.
İngilizce programı her kademe için çok yoğundur. Öğretmenlerin hem yeni değerlendirme
sistemi ile sınavları uygulaması hem de üniteleri yetiştirmesi mevcut ders saatleri içinde
mümkün değildir. Bu nedenle İngilizce Programında seyreltilmeye gidilmelidir.
SORU 2: Teknoloji lise düzeyinde İngilizce dil eğitimini etkili bir şekilde nasıl destekliyor,
teknoloji ders programına etkili bir şekilde nasıl entegre edilebilir? Öğrencilerin teknoloji
kullanımı konusunda yer yer eğitimcilerden daha yetkin olmalarının dil öğrenmeye olumlu ya
da olumsuz etkileri var mıdır?
CEVAP 2: Teknolojik cihazlar İngilizce dil eğitimini etkili bir şekilde desteklemektedir. Z-kitap,
akıllı tahta uygulamaları görsel ve işitsel olarak öğrenciye hitap etmektedir. İlkokul ve
Ortaokul düzeyinde yeteri kadar İngilizce içeriğe rastlanırken, ortaöğretim düzeyinde ise çok
az içeriğe rastlanmaktadır. Öğrenciler üniversite giriş sınavlarında (AYT/TYT) İngilizce
dersinden sorumlu tutulmadıklarından dolayı yayınevleri de bu konuda çaba
harcamamaktadır. Bu durum da lise seviyesine uygun dijital içeriğin kısıtlı kalmasına sebep
olmaktadır.
Eğitimcilerin teknolojiye hâkim olmaları öğrenmeyi olumlu olarak desteklemektedir.
Bu sebeple hızla küreselleşen dünyada yetişen öğrencilere ayak uydurabilmek, güncel bilgileri
yakalayabilmek ve sınıf içi uygulamalara entegre edebilmek için öğretmenlerin teknolojiye
uyumlarını sağlayabilecek türde hizmet içi eğitimler verilmelidir. Bu eğitimlerin
zamanlamasının da seminer dönemlerine getirilmesi öğretmen, idare ve öğretmen açısından
olumlu bir durum olacaktır.
SORU 3: Ortaöğretim öğretmenlerinin İngilizce derslerinin süresi ve sıklığı konusunda
endişeleri veya önerileri var mı? Ortaöğretim İngilizce öğretiminde uygun ders materyalleri ve
kaynakları var mıdır?
CEVAP 3: İngilizce ders saatleri yetersizdir. Ders saatleri mutlak suretle artırılmalıdır. Seçmeli
dersler tekrar programa eklenmelidir. Mevcut kitaplar seviyenin üstündedir. Materyaller seviye
33