Page 28 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 28

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



                      Dil  politikası  ve  müfredat  geliştirme,  küresel  iletişim  ihtiyaçlarını  yansıtacak  şekilde
               geliştirilmişse  de  uygulama  bazında  çok  temel  eksiklikler  ve  aksaklıklar  mevcuttur.  Temel
               yaklaşım  İletişimsel  Dil  Öğretimi  (CLT)  olmalıdır.  Programın  uygulanma  sürecindeki  bazı
               olumsuz unsurlar (müfredatın yoğunluğu, ders saatlerinin yetersizliği, öğretmen niteliğindeki
               eksikler)  İletişimsel  Dil  Öğretimi  yönteminin  uygulanmasını  olanaksız  hale  getirmektedir.
               İngilizce  öğreniminde  iletişim  odaklı  bir  yaklaşım  benimsemek,  dilin  pratik  kullanımını

               vurgulamak  müfredatın  etkinliğini  artırabilir.  Öğrencilere  gerçek  hayatta  iletişim  kurma
               becerilerini  kazandırmaya  yönelik  öğrenme  aktiviteleri  müfredatın  değerini  artırabilir.
               Öğrencilerin  gerçek  hayatta  İngilizceyi  kullanabilmeleri  için  ortamlar  hazırlanmalıdır.
               İngilizceyi  neden  öğrenmeleri  gerektiği,  yaşamlarının  her  alanında  işe  yararlılığı  hakkında
               öğrencilere hatırlatmalar ve bilgilendirmeler yapılmalıdır.

                   Müfredat  temel  dil  becerilerini  kapsamaktadır  ama  uygulamada  yeterli  değildir.  Ders
               kitaplarının  bu  anlamda  yeterli  olmadığı  görülmektedir.  Ders  kitaplarının  akıllı  tahta
               uygulamaları  ya  da  akıllı  tahtada  açılabilecek  uygulama  donanımları  bulunmamaktadır.  Ses
               dosyalarının  bazıları  bulunmamakta,  bazıları  ise  okullara  dönem  ortasında  ulaştırılmaktadır.
               Akıllı  tahta  sunumlarının  kitaplarla  birlikte  verilmesi  gerekmekte  olup;  (Z  KİTAP)  ders

               materyalleri komisyonunda ana dili İngilizce olan uzmanların bulunması önem taşımaktadır.

               SORU  2:  Liselerde  İngilizce  derslerine  ayrılan  zaman  öğrenci  yeterliliğini  ve  başarısını  nasıl
               etkiliyor? Sınıf içinde öğrencilerin yabancı dil pratiği yapma olanakları nasıldır? Lise İngilizce
               programı öğrencilerin kariyer hedeflerinin neresinde kalıyor?

               CEVAP  2:  İngilizce  ders  saatleri  tüm  kademelerde  yetersizdir.  Bununla  beraber  özellikle
               Meslek  Liseleri  ve  İmam  Hatip  liselerinde  yabancı  dile  yer  ayrılan  2  saat  çok  yetersiz

               kalmaktadır. Öğretmenlerin bu yetersiz süre içinde iletişimsel İngilizce becerilerini sunma ve
               uygulama imkânı çok sınırlıdır. Zaman sıkıntısı, müfredat yoğunluğu ve yeni değerlendirme
               sistemi nedeniyle öğretmen ve öğrencilere çok sınırlı pratik yapma imkânı sağlayabilmektedir.
               Genelde bu imkanlardan sadece motivasyonu yüksek olan öğrenciler yararlanabilmektedir.

                   Öğrencilerin   çok   azı   kariyer   hedeflerini   İngilizce   Programı   doğrultusunda
               şekillendirmektedir. Lise İngilizce Programının öğrencilerin kariyer hedeflerini etkileme etkisi
               neredeyse yoktur. Öğrencilerin İngilizcenin gerekliliği konusunda farkındalıkları düşüktür.

               SORU  3:  Liselerde  İngilizce  derslerine  ayrılan  zaman  öğrenci  yeterliliğini  ve  başarısını  nasıl
               etkiliyor? Sınıf içinde öğrencilerin yabancı dil pratiği yapma olanakları nasıldır? Mevcut ders

               süresi içinde öğrencilere dil becerilerini geliştirmeleri için yeterli fırsatlar sunabiliyor musunuz?
               Ortaöğretim öğretmenlerinin İngilizce derslerinin süresi ve sıklığı konusunda endişeleri veya
               önerileri var mı?






                                                                                                        28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33