Page 30 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 30

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               SORU  5:  Öğrenciler  arasındaki  dil  seviye  farklılıkları  müfredat  uygulamasını  nasıl  etkiliyor?
               Müfredat, dil seviyesi farklılıkları olan öğrencilere uygun bir şekilde uyarlanabiliyor mu?

               CEVAP  5:  Sınıflardaki  öğrencilerin  düzeyi  karmadır.  Hazır  bulunuşluğu  çok  yüksek  olan
               öğrenci  ile  az  olanın  arasındaki  dengeyi  sağlamak,  öğretmen  için  oldukça  zorludur.  Sınıf
               mevcudu yabancı dil sınıfları için hayli yüksek kalmaktadır. Bütün öğrencileri devam ettikleri

               sınıf seviyesinde aynı düzeyde kabul etmek yerine seviye tespit sınavları ile belirlenen seviye
               sınıfları oluşturmak gerekmektedir. Seviye sınıfları için de her seviye için o seviyeye uygun ayrı
               bir materyal kullanılmalıdır.

                   Farklı seviyelerdeki öğrencileri aynı sınıfta birleştirmek hem öğrencilerin hem öğretmenin
               motivasyonunu düşürmektedir. A1 ile A2 seviyeleri arasındaki fark bile oldukça yüksekken A1
               ile  B1  öğrencisinin  bir  arada  olması  öğrenmeyi  olumsuz  etkilemektedir.  Üst  seviyedeki
               öğrenciye  hitap  edilen  ders  etkinliği  alt  seviyedekini  uzaklaştırmaktayken,  tam  tersi  alt
               seviyeye yönelik ders içeriği, üst seviye öğrenciyi ders sırasında başka alanlara yöneltmektedir.
               İngilizceyi cazip hale getirebilmek için öğrencinin hazır bulunuşluk seviyesine göre ders içeriği
               sunulmalıdır.


                   Genel  olarak  ders  kitapları  ve  okullardaki  materyaller  motivasyonu  sağlamaya  ve  dersi
               cazip  hale  getirmeye  elverişli  değildir.  Öğretmenlerin  materyal  tasarlama  ve  materyali
               zenginleştirme becerileri eksiktir, öğretmenlere bu konularda eğitimler verilmeli ve materyal
               tasarımı konusunda öğretmenlerin desteklenmesi gerekmektedir. Yabancı dilin gerçek hayatta
               kullanım etkinliğini arttırmak için yabancı dilin eylem odaklı yaklaşım kullanılarak öğretilmesi
               gerekmektedir,  bunun  için  de  öğretmenlere  bu  yaklaşımın  önemi  vurgulanmalı  ve  bu
               yaklaşımı  uygulamaya  uygun  ders  materyali  sağlanmalıdır.  Öğrenciler  sınıf  geçme  temelli

               olarak  güdülenmekte  olup  öğrencilere  dilin  önemini  kavratılmalıdır.  Seviyelendirmiş  dil
               sınıfları  için  sabit  derslikler  oluşturulmalıdır.  Öğrenciler  seviyelerine  uygun  dersliklere  gidip
               orada İngilizce derslerine katılabilmelidir.

               SORU 6: Müfredatta kültürel içeriklere yeterli vurgu yapılıyor mu? Öğrencilere kültürlerarası
               iletişim becerilerini geliştirmeleri için yeterli fırsatlar sağlanıyor mu?

               CEVAP  6:  Müfredatta  kültürel  içeriklere  yeterli  vurgu  yapılmaktadır  ancak  öğrenciye  bilgi
               aktarımında  yorumlama  becerilerini  keşfetme  ve  eleştirel  kültürel  farkındalık  becerileriyle
               davranışlarında  değişiklik  yaratarak  kültürlerarası  iletişim  becerilerini  geliştirebilir.  (Byram-
               1997). Bu noktada uluslararası projeler çok önemlidir.

                      Ders kitaplarında vurgulanmak istenen kültürel ögeler daha özgün olmalıdır. Kitaplar
               daha evrensel yaklaşımla kitap yazarlarının içinde en az bir ana dili hedef dil olan uzmanın da
               olduğu bir komisyonla yazılmalıdır. Bazı diyaloglarda bire bir Türkçe çeviri barındıran, hedef
               dilde  bulunmayan  kalıplar  ve  unsurlar  görülmektedir.  Kültür  ögeleri  daha  kapsayıcı  olmalı,
               daha çok kültürü kapsamalıdır.


                                                                                                        30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35